Gå til innhold

Hvilket Final Fantasy er best?

Anbefalte innlegg

Ikke noe dumt spørsmål det Warlock. Final Fantasy 7 og 8 er for øyeblikket de eneste til PC såvidt jeg veit.

Men vær obs på en ting angående pc utgaven av FF7; Det støtter ikke nyere skjermkort, gutta som konverterte det fra PSX gjorde visst en sløv jobb og satte i gang en emulator-aktig prossess eller noe... uansett, det var ikke håp om å få det til å kjøre på min geforce 4, og jeg trur ikke det går på gf3 heller. Er visst en svært stor liste med kompabilitetsproblemer desverre :( Så den minst smertefri løsningen er nok å skaffe PSX utgava.

Jeg søkte mye rundt etter fiks-patcher til dette, men fant ingenting av nyere dato. Bare masse tekster der folk beskriver problemet og er oppgitte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Final Fantasy 7 var det beste spillet jeg noensinne har prøvd, hvorfor? Fordi at etter å ha spilt gjennom det så er det ikke lenge før du har lyst til å starte på nytt bare for å få med deg visse detaljer du gikk glipp av før..som f.eks lære trikset for å "date" :wink: noen andre i Golden Saucer, det ble alt avgjordt av valgene du sa til visse personer..hittil har jeg klart å date Aeris og Tifa..men det funker også å date Yuffie og tilogmed Barret.(eww! :oops: ) Også var det jo dette med paraden gjennom byen..noengang tenkt på hvilke items du får hvis du får høy rating? Vil ikke avsløre det men det er noen skikkelige tøffe ting som gir deg overhånden i framtidige kamper :yes: , også er det jo denne intense storylinen som kan overraske deg noe sinnsykt..pluss at mange characters har jo side-storylines også..f.eks prøv å ta Yuffie med til Wutai byen..men nok babbling, jeg sier PRØV DETTE SPILLET grafikken er ikke så super i forhold til dagens standarder(oss hardcore RPG fans bryr oss ikke så sinnsykt om det) men musikken, plottet og gameplayen er noe av det mest imponerende jeg noengang har sett i et spill før.

PS : prøv å finne de 2 hemmelige characterene i spillet..de er ganske fete :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg synes 8ern er den beste i serien! Jeg tror vel jeg setter 7ern på andre plass, men er ikke helt sikker, for jeg synes 10ern er utrolig bra og! 9ern derimot synes jeg er bare kjedelig. Kommer nok aldri til å spille 9ern flere ganger. Var så vidt jeg gadd å fullføre det.

Lenke til kommentar

Sitter å hører på ff-musikk og leser tråden, og det fryder mitt hjerte å se så mange ff-fans:D Min rangering; ff7, ffx, ff8, ff9. Når jeg kommer hjem fra jobben, skal jeg ta frem ff7 til min playstation og spille til jeg faller om!

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller har FF serien blitt tell ei melke serie? Jeg må si at FF7 og FF9 er ganske så bra, og de fleste gamle ff spella. Men FFx og ff8 sugde, også snart kommer ffXI som jeg regner med at også suger, sellom det er online. Har square sagt no om FF XII enna?

Lenke til kommentar
Syns storyene er fenomenal, og Dagger, Zidane og Steiner har satt dype spor i hjertet mitt  :)

Stemmer!

Jeg har spillt FF2, FF5, Litt FF6, FF7,FF8,FF9,LittFFx (eier det, men liker det egentlig ikke, så jeg har bare lagt tre fire timer inn i det.)

Min rating er slik:

FF9 Ultimat spill med hyggelige charakters osv. Fikk meg nesten på

gråten i slutten.

FF7 Genialt, og med ganske enorm historie. Enorm musikk Sepiroth

og "Turks" har jo egne sanger, og det er en fet effekt.

FF8 Ganske tynn historie, og stress med "draw". Brukte jo xx timer

bare på å sikre 99 stykk av alle magier, og ville ikke bruke de

beste, fordi da mistet du stats på characterene.

FF5 Emulator. Morsomt når du snakker med noen, og så kommer det

opp "Add later" i snakkeboblen. Altså ikke helt ferdig oversatt den

versjonen jeg har.

Jeg extractet akkurat ut alle filmene fra FF9 (som dere kan se av avatar), og jeg ble meget grepet når jeg så de. Et fantastisk spill.

Final Fantasy serien har et par ting som går igjen i alle versjonene, og en av de tingene må være hvordan hovedpersonene utvikler seg. Først er det ofte egoistiske og med et hardt ytre, men så går noe opp for de, og de utvikler seg til å bli bedre "mennesker". Først er det ofte personlig vinning og penger som driver de, men så får de vite noe om seg selv, som gjør at de blir med ydmyke, og venner&kjære blir det som driver de fremover i den umulige kampen mot det slemme. Spillene har garantert en flott pedagogisk effekt på barn som spiller det, fordi du lærer mye om livet i de. Hva med FF7 og Cloud. Aeris dør, men han lærer at Aeris er en bedre plass nå, og han greier å komme seg gjennom denne krisen.

Four thumbs up for FF.

Lenke til kommentar

FF7

Det har den råeste musikken, beste og mest enorme historien. Alle figurene er helt geniale!!

Du blir helt hypnotisert av det, jeg har en gang sittet 30 timer i strekk, for å spille FF7.

Nå må jeg bare spille det!!!!!

*Slår på PSX Emulatoren*

Lenke til kommentar

Oki, så her kommer min konklusjon. Har ikke prøvd alle, men tar med dem jeg har prøvd

FFI - ikke prøvd alt for mye enda... fikk det nettop som final fantasy origns, men alt i alt virker det fint (om ikke så dypt som noen av de nyere).

FFII - stort sett samme som over, historien virker litt dypere her da.

FFVI - veldig bra spill... jeg må innrømme at jeg ungikk dette spillet en stund pga. den svært utdaterte grafikken, men jeg ble konvertert og digger det!!! (ikke det beste synes jeg da...)

FFVII - jeg mener dette er den nest beste i serien. Veldig dyp og flott utformet historie, rører en til tårer iblant... Flotte omgivelser og spillemiljø

FFVIII - greit nok, men ikke av de beste i serien. Historien var en "både og sak". Den var komplisert og hadde interesante vendepunkt... men gikk ALT for tregt og ujevnt avgårde. Jeg likte ikke figurene for godt heller... problembarnet Squall, kyss og klem Rinoa, Prefjortis selphie, gullungen Zell og Wannabe-Matcho Seifer.

(Han cowboyen var litt tøff da... men heller ikke han var direkte genial..) (har noe av den beste musikken da)

FFIX - Veldig bra, og min personlige favoritt i serien. Jeg må innrømme at jeg ikke gadd å bry meg med denne på en stund pga. måten figurene og alt var laga på, jeg syntes de så ut som de værste Disney påfunnene noen gang... (dumme, dumme meg!!). Da jeg endelig fikk øya opp og så hva spillet egentlig hadde å by på blei det andre boller. Jeg har aldri likt et party med figurer så godt som Zidane og gjengen. Jeg blei loksom "en av dem" gjennom spillet. Jeg trudde Zidane kom til å gå meg på nervene en stund (han virka liksom litt for kjekk i begynnelsen) men var faktisk en grei fyr etter hvert. Vivi, Quina... alle sammen var de forskjellige, og alle sammen gikk de an å like. en stor og godt designet spillverden med flotte steder å utforske gjorde det hele bare enda bedre. hadde jeg hatt flere tomler skulle de iallefall alle opp i været for denne!!!

FFX - Grei nok, men som flere har sagt her er det liksom litt for mye filmer og litt for lite gameplay... Jeg syntes også det var litt for "rett fram, og ikke noe forsøk på å ta til venstre, høyre eller tilbake!". Står omtrent likt med ff8 etter min mening

Så den endelige rangeringen blir slik (I og II er ikke med siden jeg ikke er helt ferdig med dem ennå):

1.FFIX

2.FFVII

3.FFVI

4.FFVIII

4.FFX

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

8'ern er best!!! :D

jeg er vel nesten den eneste som syns det, men dere skal vite at 7'ern ække så langt unna! og et stykke under det, ligger 10'ern med 9'ern rett bak. (har ikke runna de gamle, prøvde 6'ern, og kom ganske langt, men jeg gadd ikke mer på grunn av grafikken, man får liksom ikke noe opplevelse :roll: ). Squall er den kuleste FF-personen!!! Når det gjelder musikk syns jeg 8'ern er best, ganske likt mellom 7'ern og 9'ern, og 10'ern ble jeg skuffa over, masse elendig skvip. har bare noen få tøffe sanger........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...