Gå til innhold

Hvilket Final Fantasy er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående ff7..la ned så utrolig mange timer i det spillet. Ble tidligere nevnt frihetsfølelsen, og det stemmer virkelig! Husker jeg og noen venner brukte titalls timer på å få gold-chocobo og Knights of the Round. Husker fortsatt følelsen og stemningen første gang vi summoned den! Det var klokken 3 om natten en gang jeg overnatta hos han.

For ikke å nevne all tid jeg brukte på å få 3 mime slik at jeg kunne banke Weapons. Tok sin tid å se igjennom alle Knights of the Round, men fy faen så kult å ta han!

Og Sepiroth var bare helt genial og kul! Nei..må nok laste ned spillet til PCen tror jeg..kjenner det suger i magen!

Lenke til kommentar

FF I, II og III er alle bra, men de av litt nyere dato scorer litt mer i mitt FF-hjerte. Historien og spesielt systemet i FFVII er noe av det beste jeg har sett i et spill, men ingen slår FFX!

Vet mange er uenig med meg, men jeg mener at historien i FFX er best.

Det er det første FF spillet som jeg virkelig ikke klarte å legge fra meg før jeg var ferdig (Ikke med historien, men alt.. Ok nesten alt)

Grafikken er overlegen alt jeg har sett tidligere i denne typen spill og

musikken og andre lyder er utrolig bra laget.

Er kanskje en av de få som virkelig godtok og synes stemmene i FFx var en positiv ting.

FFX - Ingen over, noen ved siden, mange under :wink:

Lenke til kommentar

Du er ikke MANN før du har spilt ENERN!!! På Nintendo 8-bit!

Det er opphavet til det hele, og er vel verdt å prøve... Klarer du ikke å sette deg inn i den dårlige grafikken, er du rett og slett ikke stor nok fan!! Hahaha... Jeg er overlegen.. Jeg har spilt gjennom det... Emulator riktignok... Neste blir toern!!!

Lenke til kommentar

Jeg synes FF6 (FF3 utenfor Japan) er og blir det beste spillet i sjangeren. Nest etter er det 7ern seff, men personlig synes jeg ingen av de andre kan måle seg med storien i 6ern som rett og slett er genial og enkelte ganger virkelig gripende. Personlighetene til alle hovedpersonene (og de er -mange-) er såpass sterke at en får en skikkelig følelse av å kjenne dem og man får problemer med å velge sine favoritter blant dem.

Jeg synes også at remaken gjør spillet urett. Kefka blir framstilt som gaylord (utseendet i cutscenene) istedet for klin gærn tyran. (pluss at det faktisk kjører med loading og lagg selv om SNES versjonen ikke gjør det ;)).

Men jeg kan ikke se for meg at folk som ikke allerede har spillt det kan plukke det opp nå og like det. Det er en kjennsgjerning at de fleste er bortskjemt med bra grafikk, og selv om resten av spillet er bra så kommer ikke det fram da mange uten å tenke får et sterkt negativt førsteinntrykk når de ser SNES graffiken :( Sjøl var jeg blant de som importerte det da det var nytt.

På top 3 rpg lista mi topper både FF6 og Chrono Trigger (som jeg ennå spiller) med FF7 på tredje

FF10 synes jeg var en lang skuffelse. Planta istedet broren min ved tven og ba han spille, så stakk jeg innom og titta en gang i blant. Jeg blir faktisk irritert over den stakkarslige spillestilen med "cutscene, gå til forhåndsbestemt sted, ny cutscene, gå til neste punkt, cutscene" osv. En kjøper ikke et FF spill for å sitte å se på en film, men får å spille i en dyp fantasy verden. Spillet åpner seg jo opp på slutten da og lar deg endelig utforske, men det vil jeg si at er mange timer for seint.

Burde nesten kjørt en egen poll på musikken i FF serien. Da den i de fleste tilfeller har vært enormt bra :) Som den FF6 fanatikeren jeg er så klarer jeg selvfølgelig ikke si at noen andre har den beste musikken, -men- sluttboss musikken i FFX er "interessant" (les: anerledes, men kul) og theme musikken til Nanaki og de derre blåkledde mafiagutta i FF7 er ganske stilig.

Ellers så kommer jeg liksom ikke over theme sangene til Cyan og Shadow ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...