Gå til innhold

Routeren min har blokkert en ip

Anbefalte innlegg

Jeg har i ett år nå hatt ett oppsett hjemme der hovedmaskinen er satt opp til å bruke ip 192.168.1.24.

Når jeg kom hjem tidligere idag kom jeg ikke på nett. Etter mye rot fant jeg ut at den ip'en er problemet og om jeg endrer til f.eks 192.168.1.30, så fungerer alt som det skal.

Kan jo såklart bare endre men har en del annet utstyr som er satt opp mtp at det skal være ip'en på maskinen. Hadde uansett vært greit å vite hva som kan ha skjedd.

Har en Thompson Speedtouch router levert fra start.no.

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så dette har fungert greit til nå ?

Kanskje noen har vært inne på ruteren din ? Sjekk log der bør du se siste endringer, er denne tom så har noen slettet den.

Det har fungert fint til nå ja, og det er kun kablet nettverk så tviler på at noen fremmede har vært inne. Hele wlan-funksjonaliteten er slått av.

Lenke til kommentar
Du må sjekke hvilke range DHCP-serveren deler ut og holde dine faste IP-er uten for denne rangen.

Ikke det som er problemet. Har som sagt fungert i ett år. Jeg har hele den tiden vært satt opp med ip 192.168.1.24. Hvis jeg nå endrer dette til f.eks 192.168.1.23 eller 192.168.1.25 så får jeg nett. Det er kun den ene adressen med 24 til slutt som ikke fungerer.

Når jeg bruker den ip'en kan jeg fint logge meg inn på routeren etc, den bare nekter å sende selve internet videre til pc'en. Jeg forsøkte å pinge vg.no og det ser ut til at det gjøres et korrekt dns-oppslag for den pinger korrekt ip, men får ikke svar på noen av pakkene. En tracert stopper i routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...