Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntligfremføring, fusjon, 10. klasse

Anbefalte innlegg

Hei. Skal ha fremføring på Mandag. (går i 10. klasse).

Vi skal ha om fusjon. Jeg trenger hjelp! Vi er 3 stk som skal ha muntelig fremføring sammen. Jeg skal ha om, om det er tilgjengelig for norge og verden. Hvordan skal jeg stå i 5. min å prate om det er tilgjengelig for norge, og/eller verden?

Trenger mye info om det! :)

-Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit. Visste ikke at man lærte om slikt på ungdomsskolen.

Skjønner likevel ikke helt hva det ventes at du skal snakke om? Tilgjengelighet? De eneste fusjonsreaksjonene som går av seg selv, som mennesker har klart produsere er gjennom fisjon/fusjonsbomber.

Regner med det ikke et så farlig at dere bruker wikipedia som kilde. Er uansett verdt å ta en kikk her for å lese om måter det er mulig å få en netto produksjon av energi.

Ellers er vel sola tilgjengelig for alle. ;----)

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar

Nei, det står ingenting i skole boka osv. Jeg har kun fått vite at jeg skal snakke om fusjon (uten hjelpemidler under framføring, som feks. lapp, bortsett fra Power-Point), om Fusjon er tilgjengelig for Norge eller Verden.

Endret av Tomhah
Lenke til kommentar

Det er ikke altfor vanskelig. Du kan kommentere hvor langt vi har kommet i å lage fusjonkraft. VI klarte for ca 10 år siden å produsere mer strøm ut enn som kom inn, men det er forsatt ikke kommersielt effektivt. Du kan også kommentere prøveprosjektet som de skal lage nå snart.

Du kan kommentere hvorfor det ikke er tilgjengelig, og det er fordi temperaturene er så høye, og dermed blir det en slags plasma, og den plasman kan ikke være i konstakt med noe som helst. Man holder den fra veggene med magnetiske felt, og det krever strøm.

Du kan kommenterea at det ikke hjelper å baer lage strøm, men det som teller er kostnandene til å produsere en viss mengde strøm. Dette burde holde til fem minutter. Jeg har ingen kilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...