Gå til innhold

har jeg rett på ny maskin?


abil

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal du ha dobbel SLI da? Du hadde jo ikke det på det forrige.

 

Geforce Go7950 GTX og 8700m GT skal etter hva jeg kan se ha tilsvarende ytelse? Kan du vise til noen tester som viser at dette ikke er tilfelle?

 

Hva er resten av forskjellene på maskinene? Minne, prosessor, harddisk?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

fikk beskjed den 8/12 at jeg skulle få ny maskinn og at en fra dell skulle ringe meg og fortelle om jeg skulle oppgradere maskinnen også vidre.men har dell ringt,nei.har ringt dem 4 ganger og klaget men de sier de har så mye og gjøre.nå har jeg ventet 3 mnd på denne faans maskinen og er møkka lei.

 

noen som har noen forslag for hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

For det første, vær saklig og hyggelig i telefonen.

Det hjelper ikke å kjefte på ansatte i kundesenteret siden de trolgi er uskyldige i denne saken.

Men selvsagt så forstår de nok at noen kunder kan bli litt frusterte om de må vente lenge.

 

Forbrukerrådet mener at det maks skal ta to mnd. Klarer de ikke å fikse ny maskin innen den tid, så kan du heve kjøpet ifølge forbrukerkjøpsloven. Dette gjelder ikke om det kuin er kjøpsloven du kan bruke.

 

Jeg syntes at du burde gå inn på www.forbrukerportalen.no, og sende et klageskjema til nærmeste Forbrukerråd-kontor. De har ingen makt, men de er et mellomledd som prøver å avgjøre en tvistsak. Om Dell ikke vil rikke seg, så vil saken gå til FTU.

Lenke til kommentar

En ekstremt rask utregning med utgangspunkt i 26000 og nøayktig 2 år gir resultatet at Dell, dersom de gidder, kan kutte ned til 21700 kroner. Da er det trukket fra nyttefradrag og lagt til renter i hht. til Forbrukerkjøpslovens bestemmelser.

Lenke til kommentar

ok 21700 er da masse mere enn den dell 1730 tilbyr meg(koster 15600),men jeg mener etter og ha ventet over 3mnd burde de gi meg den beste til 24000 pga all ventinga jeg har hvert igjennom.de har ikke ringt meg 1 gang på de 3 mnd for og si at det tar tid eller hvor lang tid det tar(har vel ringt 20 ganger selv) og det kaller jeg dårlig kundeservice.

 

når jeg ringte 22/12 så snakket jeg med en på xps servicetlf og han sa (16/12) at de skulle ringe meg og snakke med meg om maskinen jeg skulle få.men den 22/12 sa han att jeg bare måtte vente for de hadde det så travelt med andre kunder før jul.Jeg mener,jeg har ventet i 3mnd og betalt 26000 for den maskinen og de burde ringt meg med en gang hvor mye tid hadde det tatt?ca 10 min.nei siste gang jeg kjøper noe fra dell.

 

får se om jeg får litt bedre maskin for tort og svie.

 

er bare så møkka lei nå:(:(:(:(:(:(:(

sitter med en pentium 3,2 646 mhz,256mb ram. den bruker neste 1 min og komme seg inn på de internett sidene jeg vill inn på og alt går jo så treigt samt at den kræsjer av og til:(:(

 

nei dette har hvert harde 3mnd:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...