Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan jeg som går allmenn komme inn på mediaskole etter vgs?

Anbefalte innlegg

Jeg går da allmenn i andre på VGS, og lurer på om jeg etter videregående kan søke meg inn på mediaskole?

(f.eks. en videoredigeringslinje) Angrer bittelitt på at jeg ikke valgte media, så lurte da på om det var mulig å komme inn på mediaskole alikevel.

Hørt at en del av insøkningsprosessen er at man leverer inn noe man har laget, så blir man bedømt etter det. Noens om har mer peiling?

Endret av jente_12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svarer i Kan jeg som går allmenn komme inn på mediaskole etter vgs?

Ja. Poenget med allmenn eller studiespesialiserende er at du skal være best mulig rustet til å kunne søke de fleste studier på høyere nivå.

Mange fagretninger innen media kan selvlæres. Du kan jo i tillegg til å være aktiv på fritiden med f.eks. film/foto melde deg på mediarelatert valgfag.

Endret av Burnham
Lenke til kommentar

1. Det varierer vel kanskje fra skole til skole...

2. Mange "kreative"/"kunstneriske"skoler vurderer ikke alltid (bare)etter karakterer. Noen skoler ser bare på ferdigheter, mens andre skoler ser på karakterer + ferdigheter/portifolio. (mens noen ser selvfølgelig bare på karakterer)

Lenke til kommentar

Når det kommer til mediaskoler i Norge (og verden generelt egentlig...) så har jeg egentlig ikke så veldig greie på hvor de ligger, og hva de tilbyr. Men om du ikke får det svaret du ønsker av noen andre her, så her det sikkert noen rådgivere på skolen din som vet om endel av disse skolene.

(Nå vet ikke jeg hvilken/hvordan skole du går på, men går du på en skole med litt størrelse, så har man gjerne flere rådgivere, rådgivere som er tildelt de ulike klassene med tanke på hvilke linjer elevene går på. Det hadde derfor kanskje vært en idé å oppsøke/ spørre etter en rådgiver som har media, tegning, form og farve ect elever de pleier å veilede.)

(Tror forresten vi har en video/film skole i Norge, så du er ikke helt på bærtur når du spør etter det.=P)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...