Ganam Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Hei har litt problemer med port warding veit ikkje heilt kossen eg skal få det til. Har fått levert eit "Router-Modem" av leverandøren min som eg ikkje kan fikse instillinger på men eg har fått ein ip adresse 192.168.1.11 som eg trur er DMZ Adressa, eg veit leverandøren min har åpna alle porter på den ip adressa vertfall. "Router-Modemet"(192.168.1.1) -> Kabel og Trådløs Router(192.168.0.1) Det eg har gjort er å skru av DHCP serveren i D-Link DIR655 på grunn av at Router-modemet deler også ut ipadresser. Har blitt bedt om å sette Nettverks kabelen fra router-modemet til LAN i D-Link DIR655. Har også satt Ipen 192.168.1.11 som static ip i D-link DIR655. Har gjort alt dette og får internett på pcene mine, men portene er fremdeles ikkje åpna(sjekka med utorrent sin port checker). Eg blir tildelt ip adresser med 192.168.1.xxx disse får eg tilgang med på internett men ikkje på routeren derfor må eg skifte ip adresse kvar gang eg skal innpå routeren til 192.168.0.xxx. Har sett litt gjennom menyene og prøvd og port forwarde i D-Link DIR655 men det får eg rett og slett ikkje til. Får ikkje lagra på grunn av at eg får feilmeldingen "192.168.0.1" og noe om navnet til schedulen prøvd å skifte navn men det hjelpte ikkje. Det eg vil fram til er at eg kan åpne porter til alle som trenger i nettverket. Endret 7. desember 2008 av Ganam Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Kom til eit enklere valg, satt 192.168.1.11 som ip på pcen min. 192.168.1.100 på D-link router sånn at eg slepper å skifte ip lengre når eg skal endre på noko. Nå er alle porter åpna hos meg men ikkje andre. Vis det hadde vert ein løsning for at andre kunne fått porter åpna så hadde eg blitt glad. Endret 7. desember 2008 av Ganam Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hvilken router har du? Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Hvilken router har du? Vis du hadde lest gjennom alt eg hadde skrevet så hadde du fått med deg det. D-Link DIR655. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hvilken router har du? Vis du hadde lest gjennom alt eg hadde skrevet så hadde du fått med deg det. D-Link DIR655. http://portforward.com/english/routers/por.../BitTorrent.htm Les den der. Ikke alt er som det er på din router pga. annen modell. Var midt på natta når jeg leste så jeg overså visst litt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Poenget er jo at du setter 192.168.1.11 som statisk IP på WAN på din Dlink, deretter kobler du alt til dlinken, du må selvsagt skru på igjen DHCP-en på den. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Som det er nevnt tidligere, hjelper lite å åpne porter i D-Linken når den fungerer som en switch. Du gjorde det riktig når du satt fast IP på D-linken din, og dersom din ISP har satt dette som DMZ-ip i dems router (eventuelt at du har gjort det selv via siden dems elns) så er alle porter åpnet til din D-Link. Det som da gjenstår er å åpne porten i din D-Link til din pc. D-linken må gi ut lokal ip til pcen din, altså DHCP på være slått på. Denne ipen setter du til target ip på portforwardingen. Happy downloading. Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Youcef lager ikkje dette trøbbel? Då har eg både Router/Switchen fra nettleverandøren som sender DHCP og routeren (D-Link) ? Problemet med at eg setter opp 192.168.1.11 som fast IP på D-Link routeren er at den sier eg ikkje er i nettverket elns når eg prøver å åpne porter på D-link routeren min. Endret 14. desember 2008 av Ganam Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Youcef lager ikkje dette trøbbel? Då har eg både Router/Switchen fra nettleverandøren som sender DHCP og routeren (D-Link) ? Problemet med at eg setter opp 192.168.1.11 som fast IP på D-Link routeren er at den sier eg ikkje er i nettverket elns når eg prøver å åpne porter på D-link routeren min. Ikke som jeg vet om. Dette er slik jeg har gjort det: På lan siden har jeg også kjørt fast ip: Deretter har jeg kjørt DMZ til serveren, og åpnet porter til andre maskiner, som f.eks Remote Desktop til en Windows maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå