Gå til innhold

Hvordan går jeg frem når jeg skal benytte meg av angreretten?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en samsung-skjerm jeg fikk levert i posten den 26.november, som jeg nå ønsker å levere tilbake av diverse grunner. Er rett og slett ikke fornøyd. Etter som jeg forstår angrerettsloven holder det med at jeg gir en melding til selgeren om at jeg ønsker å benytte meg av angreretten innen 14 dager etter jeg mottok produktet. Bør jeg da scanne inn skjemaet for angrerett og sende det til de via mail?

Så over til spørsmål nummer to. Jeg har ALT som fulgte med skjermen, bortsett fra innpakningen, dette bør ikke by på noen problemer?

Nummer 3: Jeg får tilbake det skjermen kostet, men ikke porto, right?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal holde å kontakte butikken. Skriv ordrenr., kundenr. etc. i mailen.

Du har rett på å få tilbake hele det betalte orginalbeløpet. Men du må betale returfrakt selv.

Om du har kastet emballasjen vil du muligens ikke få returnert hele beløpet (du må muligens dekke deler av tapet butikken har på å selge vare med manglende emballasje).

Lenke til kommentar

Okay! Sendte de en melding, problemet er at jeg er inne til førstegangstjeneste, så er ikke tilbake før på fredag morgen igjen, og da har det jo gått litt over 2 uker. Så hvis jeg scanner skjemaet og sender det inn, kan jeg da eventuelt sende skjermen når jeg kommer hjem?

Tjipt det med embalasjen, pleier aldri å kaste embalasje så fort :dontgetit:

Lenke til kommentar

Skjønner. Da scanner jeg skjemaet i morgen og sender det inn, så sender jeg skjermen så snart jeg er tilbake og butikken har akseptert forespørselen om retur :)

EDIT: Da har jeg sendt mail med kopi av ordrebekreftelse og angrerettskjema, samt forespørsel om å benytte meg av angreretten. Opplyste de om at original embalsje var kastet, så får se hva som skjer der. Da får jeg bare sjekke hva jeg har fått i svar når jeg kommer tilbake på torsdag kveld, så eventuelt sende skjermen fredag morgen. Noe jeg har glemt?

Takk for hjelpen så langt! :)

Endret av Chris_LoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...