Greblak Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ugh.. Nå kommer vel halve sjela ut, men er såpass frustrert nå at jeg må lufte ut, og forhåpentligvis få et par svar. Jeg lider av det som på enkelte nettsteder er blitt kalt "frienditis". Jeg kan fort bli veldig god venn med en jente, og det er det... Ikke noe mindre, og i alle fall ikke noe mer... Dette irriterer meg etterhvert fordi det begynner å bli en del kvinnelige bestevenner. Det å ha kvinnelige bestevenner er ikke irriterende i seg selv, men jo flere det blir, jo flere historier om "bad boys" som vraker dem kommer frem. I delvis desperasjon har jeg sjekket ut David DeAngelos lydbok-serie som har forklart en god del ting, og fått meg til å merke en god del flere tegn etc, samt forstått mye bak dette fenomenet. Allikevel slutter kvinner aldri å forbause meg på dette området. Jeg bor i en relativt liten by hvor det majoriteten av ungdommer går ut lørdag kveld og drikker seg absolutt dritings. Skulle jeg bevege meg ut på byen ser jeg til stadighet jenter som jeg helt sikkert hadde klart å ta med meg hjem, men jeg ser ikke poenget. Er ikke ute etter one-night-stands. Ute etter noe litt dypere. Og gjerne sammen med en jente som ikke har vakum mellom ørene. De er det mange av her omkring. Jeg tror ikke jeg er den eneste med dette problemet. Ser på meg selv som en fysisk relativt gjennomsnittlig fyr. Over gjennomsnittet intelligent, men ikke på mensa nivå heller. Kreativ, morsom og sosial. Blir fort venner med folk, men som sagt, aldri noe mer. Noen som har klart å komme ut av dette hullet og vil dele sin erfaring? Eller har innspill på dette fenomenet? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg lider av det som på enkelte nettsteder er blitt kalt "frienditis". Jeg kan fort bli veldig god venn med en jente, og det er det... Ikke noe mindre, og i alle fall ikke noe mer... Uhm. Tar du i det hele tatt initiativ til noe mer? Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Du styrer mye av dette selv. Hvis du oppfører deg som en venn, så forblir du også en venn. Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Tror det jeg har gjort er at jeg har delvis oppført meg på et mer platonisk nivå enn jeg burde, fordi jeg forventet dette ut av de få "fornuftige" jentene jeg har truffet på. This is a work in progress hehe. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Er jo ikkje rart du går i vennefella kvar gong slik du held på. Du må jo gå inn for at det skal bli noko meir! Om dei ikkje er interessert då, så gir du dei fingeren og gir opp heile greia. Så prøvar du på nytt med ei ny berte. Lenke til kommentar
Burnham Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Bad guy/nice guy har ingenting med saken å gjøre. Det er like mange, om ikke flere "bad guys" som ikke får seg dame. Avgjørende faktor er selvtillit, og hvordan denne uttrykkes. Med andre ord, og som flere har nevnt i tråden, handler det om hvor frempå du er og hvordan du balanserer dette. Innstillingen "jeg må finne meg noen, jeg må finne meg noen" er heller ikke en fordel. Du bør bare ha fokus på å ha det morsomt sammen med jentene, og ta det derfra. Så å være for frempå er heller ikke bra. Det handler ofte om å kunne time "interessen". Enten du viser den utad, eller den er din mentale innstilling. Av egen erfaring har jeg gått glipp av flere jenter ved å være for frempå, enn å ha innstillingen om at alle er utskiftbare. Det høres kynisk ut, men å ha denne innstillingen vil føre til at hun blir opptatt av å få aksept hos deg, istedet for at du må jobbe for å få aksept hos henne. For å dra et eksempel så er noe av det meste effektive jeg har sagt for å sjekke opp ei jente at hun ligna på Harald Rønneberg. Det viktigste er uansett at begge har det morsomt, og at begge føler seg komfortable. Hvis du "tar fra" henne din aksept, kan du "gi" den tilbake til henne etterpå, men pass på å gjøre det med en smule humor... Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Som tatt rett ut fra en David D-lydbok hehe. Ja begynner å få den innstillingen nå. Er noe skeptisk til mitt tidligere hovedsted for å møte nye jenter. Jeg gikk ut ifra VGS i fjor, og ble kastet ut etter ca 1 uke i militæret(rev opp gammel kneskade). Så den gamle skolen hadde en åpning som vikar 1 år. Søkte og fikk denne jobben. Er blitt noe usikker på å sjekke opp noen med tanke på at jeg faktisk jobber der og ikke går der som elev. Føler jeg havner i en særstilling da. Eller bare lurer jeg meg selv? Er jo ingen gammel grise-lærer hehe. Endret 7. desember 2008 av Greblak Lenke til kommentar
Burnham Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Som tatt rett ut fra en David D-lydbok hehe. Ja begynner å få den innstillingen nå. Er noe skeptisk til mitt tidligere hovedsted for å møte nye jenter. Jeg gikk ut ifra VGS i fjor, og ble kastet ut etter ca 1 uke i militæret(rev opp gammel kneskade). Så den gamle skolen hadde en åpning som vikar 1 år. Søkte og fikk denne jobben. Er blitt noe usikker på å sjekke opp noen med tanke på at jeg faktisk jobber der og ikke går der som elev. Føler jeg havner i en særstilling da. Eller bare lurer jeg meg selv? Er jo ingen gammel grise-lærer hehe. Yup, David-D har mye bra tips. Men i likhet med alle de andre guruenes erfaringer må du filtrere stoffet, det er langt i fra alt som er overførbart til deg selv. Uansett er min mening at sjekking på jobben stort sett er dårlig stemning. Jeg er langt fra noen slave til denne regelen, men med mindre det i stor grad "er verdt det" så holder jeg meg unna mine kvinnelige kolleger. For det første vil du risikere å vise sider ved deg selv som ikke nødvendigvis går gjennom "company policy"-filteret. Og i tillegg vil jenta ofte bli utsatt for ryktespredning og andre spekulasjoner. Problemet med å være lærer/leder ol. er som du nevner særstillingen du oppnår, som ofte vil bli sett på som sleezy. Det kan i ytterste konsekvens føre til at du blir kalt inn til en ubehagelig samtale med sjefen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Drit i disse "guruene", les heller xkcd. Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Mhm. jeg trekker for tiden ut hovedpunkter om egen mentalitet. Der problemet antageligvis sitter hos meg. Jobber hovedsaklig som bibliotekar men holder av og til foredrag i studieteknikk og kan ta enkelte vikar-timer om skolen trenger meg. Men er ikke fast lærer på noe vis. Derfor jeg føler jeg er i en gråsone. Snakker med jenter som skal levere bøker og spør om diverse daglig. Kjempeøyeblikk for å komme med noe snappy C&F som det så fint heter osv osv, men er bare litt usikker på om det ville vært akseptabelt. Er jo omtrent eneste ansatte på ca elevenes alder. 1 år eldre enn russ på skolen. Jeg er god venn med mange på russetrinnet. Føler meg ikke som ansatt. Spiser lunsj med elevene og ikke på lærerværelset. Gjør meg bare så usikker, noe som selvsagt ikke er en god ting når det kommer til dating. Til Thlom. Fy som jeg kjenner meg igjen. Spesielt linje 2 er selvopplevd senest i natt faktisk:whistle: Endret 7. desember 2008 av Greblak Lenke til kommentar
Gjest Eks-Nice-guy Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hadde samme problemet for halvannet år siden før jeg havnet i et stygt brudd med min daværende kjæreste. Klandrer henne ikke, fysjomfy for en fjott jeg var ^^ Anyhoo, jeg sverget min vanlige hevn på hele det motsatte kjønn. Begynte med "gaming", som du sikkert kjenner til, dog natural style - da jeg aldri har hatt noe problem ved å møte jenter annet enn at jeg var mr. Nice Guy de-fucking-luxe edition! Har ikke lest noe av DeLangelo, holdt meg hovedsaklig til RSD ( http://www.realsocialdynamics.com ). Var en generell drittsekk en periode og prøvde å kalibrere det. Var litt for drittsekk, så for litt over et år siden gikk enda ett forhold ad undas - klandrer ikke henne heller Så var mitt store mission og kombinere bad-guy med nice-guy til en killer-kombo. Aner ikke om det noensinne funket (forkastet også hele "gaming"-tingen rundt jul, det lærte meg mye men fant hele greia litt ødeleggende mot det morsomme i sjekking). Men i begynnelsen av mars møtte jeg ei hvor jeg kombinert bad/nice mye ooooog i dag bor vi i lag ^^ Jeg er fortsatt en drittsekk på fylla (mot andre enn min samboer ofc), jeg ror meg som oftest også i land ved å legge på en god desj humor Noe jeg finner virkelig underholdende: Om jenta har stor utringning, går jeg bort til henne peker ca. på brystvortene henne med begge pekefingrene mine (holder de ca. 10 cm unna), snurrer fingrene rundt og sier "De er litt skeiv, ikke sant?" min andre linje varierer litt etter respons, men bruker ofte: "Slapp av, de er gode nok til å få deg jobb på kaia!" Hvis vedkommede er veldig lettkledd: "Dæven, er du på jobb?" *insert appropriate response* "Jammen for faen, kan jo se rett heim her." Nøkkelpunktet for min del er å ha det artig. Alltid når jeg fornærmer er det med overdrivelse, en dæsj humor og en dæsj sannhet. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Det høres ut som meg... :\ Jeg har også kontakt med mange jenter, men de fleste er ikke noe mer en venner, hver eneste gang jeg treffer en ny jente så føler jeg at jeg må bli litt kjent først, etter jeg da har blitt kjent er det jo for sent. Klarer ikke få meg selv til å ta steget videre selv om jeg såklart skjønner at det er det som skal til. Har flere ganger skjedd at jeg har blitt kjent med ei jente og avtaler å møtes en dag seinere, når hun da blir kjent med mine venner, som ikke er like blyge som meg og tror at jenta er free to go siden jeg ikke gjør noe antydninger til at jeg vil noe mer. Og da ender det sjelden med jackpot for min del. Men selv om jeg er litt treig sånn så betyr det ikke at jeg aldri noensinne har fysisk kontakt med ei jente, men de gangene det skjer så skjer det bare liksom. Det er ikke sånn at hvis jeg treffer ei jente som jeg synes er søt at jeg får henne intressert, de fleste gangene er det helt tilfeldig sånn som feks. denne helga møtte jeg ei jente på fredag og vi stod å pratet litt, dagen etter møttes vi igjen helt tilfeldig uten å ha avtalt noe og etter en liten stund da stod vi å klina. Og det er sjelden at jeg har hatt det i tankene at hun skal jeg prøve meg på feks. Og mens vi er inne på denne vennefellen, går det motsatt også? Jeg har ei jente jeg har blitt litt bedre kjent i det siste og har hatt relativt god kontakt med, jeg liker å ligge i sofaen med henne i fanget og se en film og kose litt, litt kyssing og sånn. Men når det kommer til det seksuelle føles det bare rart :S. Med andre ord jeg vil noe mer en å bare være en alminelig venn, men det seksuelle føles feil på en måte. Jeg savner henne jo og sånn da så det bare gjør meg enda mer forvirra. Jeg er også usikker på hvor jeg har henne, jeg tok insiativet i første omgang, men så stoppet jeg får å se om hun fortsatte, noe hun da gjorde.. Er det ingen "checks" jeg kan gjøre, for jeg liksom ikk helt sikker på hvor grensa går? Jeg har prøvd å ikke virke alt for desperat, jeg henger ikke rundt henne hele tiden og tar gjerne å henger med andre jenter også. Jeg vet ikke om jeg er niceguy eller en badguy eller whatever, jeg er ikke den stille personen, men jeg prater med alle og har ikke noe imot å gå bort til ei jente, og det er ikke sånn at jeg klenger meg på alikevel. Og jeg har god selvtillit når det kommer til den saken, men når jeg skal prøve å innlede et forhold stopper det helt opp >.< Any suggestions? =\ Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Det høres ut som meg... :\ Jeg har også kontakt med mange jenter, men de fleste er ikke noe mer en venner, hver eneste gang jeg treffer en ny jente så føler jeg at jeg må bli litt kjent først, etter jeg da har blitt kjent er det jo for sent. Klarer ikke få meg selv til å ta steget videre selv om jeg såklart skjønner at det er det som skal til. Har flere ganger skjedd at jeg har blitt kjent med ei jente og avtaler å møtes en dag seinere, når hun da blir kjent med mine venner, som ikke er like blyge som meg og tror at jenta er free to go siden jeg ikke gjør noe antydninger til at jeg vil noe mer. Og da ender det sjelden med jackpot for min del. Men selv om jeg er litt treig sånn så betyr det ikke at jeg aldri noensinne har fysisk kontakt med ei jente, men de gangene det skjer så skjer det bare liksom. Det er ikke sånn at hvis jeg treffer ei jente som jeg synes er søt at jeg får henne intressert, de fleste gangene er det helt tilfeldig sånn som feks. denne helga møtte jeg ei jente på fredag og vi stod å pratet litt, dagen etter møttes vi igjen helt tilfeldig uten å ha avtalt noe og etter en liten stund da stod vi å klina. Og det er sjelden at jeg har hatt det i tankene at hun skal jeg prøve meg på feks. Og mens vi er inne på denne vennefellen, går det motsatt også? Jeg har ei jente jeg har blitt litt bedre kjent i det siste og har hatt relativt god kontakt med, jeg liker å ligge i sofaen med henne i fanget og se en film og kose litt, litt kyssing og sånn. Men når det kommer til det seksuelle føles det bare rart :S. Med andre ord jeg vil noe mer en å bare være en alminelig venn, men det seksuelle føles feil på en måte. Jeg savner henne jo og sånn da så det bare gjør meg enda mer forvirra. Jeg er også usikker på hvor jeg har henne, jeg tok insiativet i første omgang, men så stoppet jeg får å se om hun fortsatte, noe hun da gjorde.. Er det ingen "checks" jeg kan gjøre, for jeg liksom ikk helt sikker på hvor grensa går? Jeg har prøvd å ikke virke alt for desperat, jeg henger ikke rundt henne hele tiden og tar gjerne å henger med andre jenter også. Jeg vet ikke om jeg er niceguy eller en badguy eller whatever, jeg er ikke den stille personen, men jeg prater med alle og har ikke noe imot å gå bort til ei jente, og det er ikke sånn at jeg klenger meg på alikevel. Og jeg har god selvtillit når det kommer til den saken, men når jeg skal prøve å innlede et forhold stopper det helt opp >.< Any suggestions? =\ Fy faen å det ligner meg! Jeg ser meg egentlig igjen i det meste her, og veit akkurat hvordan det er. Selv er jeg er en person med mye selvtillit og prater med de fleste, og vil se på meg selv som ganske godt likt osv. Utseende skal jeg heller ikke klage på da jeg er relativt høy og muskuløs, og er rett og slett fornøyd med det. Jeg prater lett med jenter, og har veldig mange jentevenner. Men når det kommer til kjærester: ikke en dritt. Og jeg blir så frustrert noen ganger, og tenker hvordan andre klarer det men ikke jeg. Jeg er også sånn at jeg føler jeg må bli bedre kjent med ei jente som jeg er interessert i, og da blir det plutselig for seint. Det er akkurat det som skjer med ei jente jeg er interessert i nå, jeg er nesten helt sikker på at jeg har havnet i vennefellen selv om jeg ikker er helt 100% sikker. Og det er en helt jævlig følelse, for jeg begynner å få en del følelser for henne også. Jeg har jo også lest en del om PU og diverse bøker om det, bl. a. "how to be an alpha male", flawless natural og RSD-transformation og kan en del om emnet, men jeg klarer det faen meg ikke i praksis. Jeg drikker ikke da, og lurer om det kan ha noe med saken å gjøre, men er mye på fester og er veldis sosial på den måten. Jaja, godt å få ut noen av tankene i hvert fall. Og fint å se at det ikke bare er meg som har det problemet heller. Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 kjenner meg igjen i begge ovenfor ja hehe. Sitter og ser flawless natural. Sammen med psykologien og tankegangen jeg har lært fra David D så håper jeg at det funker. Fått et litt annet mindset nå. Bare la det synke inn et par dager, repetere, så skal det testes ut neste gang jeg går ut. Selv bare på kjøpesenteret eller stam-kaffebaren min! Men jeg er fremdeles usikker på skolen som "jaktmark". Jeg jobber der, men det er den eneste lokale VGS. En haug med jenter der jeg godt kunne tenkt meg å gjøre et forsøk med, men føler det ikke heeeeelt riktig. Jeg føler meg ikke som ansatt, men selvsagt heller ikke som elev siden jeg gikk ut derfra forrige skoleår. Noen som har noen innspill? Tips? Ideer til hvordan jeg evt skal gå frem? Noen morsomme flørte-ideer til jenter som skal levere bøker? Nothing wrong with them coming to me! Lenke til kommentar
Munsani Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Gadd ikke logge meg inn i stad, jeg er eks-mr-nice-guy... lenge leve latskapen Etter min forrige eks skulle jeg ikke inn i noe nytt forhold, det var bestemt (lenge leve ironien, mtp at jeg bor i lag med min kjæreste atm). Planen var også å flytte ut av byen innen et par måneder. Dette gav meg et par fordeler mtp mindset: jeg er ikke på jakt etter kjæreste = jeg vil ha ONS/FFs. Jeg forlater byen om et par måneder = hvem bryr seg om jeg opparbeider et lite rykte nå? Jeg har lært å ikke tenke. Tanker er farlige dyr! Når man begynner å tenke når du er med ei jente begynner spørsmål (som gjerne begyner med "hva om..." "hvorfor..."). Er litt fan av cave-man, dog bruker jeg det heller i den forstanden at jeg senker all hjerneaktivitet til jeg handler på instinkter. Det er et par ting som jeg har lært av PU, dog lærte jeg myyye mer som selger, men noe av det viktigste er: du skal prøve å kysse henne i løpet av kvelden - og i det du tenker "bør jeg kysse henne nå?" skulle du ha kysset henne for 2 sec siden! Jeg spurte stort sett aldri om tlf nummer, men om dette var noe jeg ville følge opp, gav jeg dem mitt i stedet. Tilbake til det med instinkter. Jeg er et intellektuelt vesen. Høy utdanning. Liker både høykultur og lavkultur. Jeg har en ordentlig jobb. Jeg er kjempehyggelig mot bekjente og familie. _men_ når jeg er ute er jeg en _mann_. Jeg har et behov (så skal det sies at min kjæreste påpeker jeg har usedvanlig stor sex-drift)! Jeg vil ikke hjem å legge meg alene! (Gidder ikke gå inn noe utdypende om approaches, teorier og taktikker da jeg bare er meg selv på byen - annet enn mindsettet jeg har beskrevet) Når jeg kliner med jenta vil jeg eksalere. Gjør det instinktene og lystene ber meg om - dog roligere enn å gå amok i underetasjen. Kysser/biter både i nakken og øreflippen (stønning/tunge åndedrag funker bra her og). Hendene beveger seg på sidene hennes, fra rett under brystene ned over hoftene og lårene etc. Har du gjort alt riktig bør du merke at hun begynner å bli kåt for en stund siden. (mange måter å se dette på; tyngre pust, responsen på bevegelsene, duftene av henne - kåthet har en spesiell lukt som også gjerne forsterker alt av parfyme etc). Så fortsetter du med det til hun er så kåt at hun føler det som tortur eller noe. Oooookei, har vært våken hele natten, eksamen om to timer - har lest 1/5 av pensum - så tilgi meg om dette var veldig kaotisk, erotisk, typos, religiøst krenkende, eller forårsaket eplepsi. Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Sett ramma for "forholdet" tidlig og oppretthold en god dose kroppskontakt helt fra starten av så kommer du dit du vil. alt det andre høres det jo ut som dere har. Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Munsani: Takker for at du sa RSD. Sjekka ut Flawless Natural. Tror det kan funke på selvtilitten. Woooooo! Mange morsomme tips der. Skal testes ut. Quick-tips til street sarging siden skolen er litt gråsone, og klubblivet i denne byen er noe.. tragisk. Noen? Lenke til kommentar
Munsani Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Kaféer - om du ikke finner noen der er det alltids gøy med hired guns Lenke til kommentar
Greblak Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Kaféer - om du ikke finner noen der er det alltids gøy med hired guns Hired guns? Lenke til kommentar
mjg_creative Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hired guns vil si servitriser, bartendere et.c Folk som er ansatt fordi de ser bra ut. Hvis du havner i Friend-zone bør du kjøre mer Kino (berøring) fra start av. I tillegg som flere andre her skriver, må du vise intent. Hvis servitriser og sånn er det eneste du har tilgjengelig å sjekke opp, kan du gjøre det, men er du rookie er ikke det å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå