Gå til innhold

Hjelp til oppsett av treningsprogram

Anbefalte innlegg

Jau, eg er då ein 19 år gammel gutt som skal begynne å trene igjenn, men for å holde på å trene så må eg ha noe fast å holde meg til som et program. Og siden eg ikkje er så erfaren så tenkte eg å spør her inne.

Eg er Sjømann så eg er hjemme 6 uker av gangen. Får plenti trening på jobben der det er mye rigg klatring. Og tunge løft.

Og vil det hjelpe med noe proteing tilskudd eller noe sånt ?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Her er et fint styrkeprogram for nybegynnere:

http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=12

Etter noen uker kan du fortsette med dette programmet:

http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=10 (eller hoppe rett på det hvis du vil, det som er viktig er at du lærer deg teknikken godt). Starting Strength av Mark Rippetoe anbefales på det aller sterkeste. Det er det lureste du kan investere i når du skal begynne å trene. Du kan kjøpe den på MyRevolution.com hvis du vil ha den raskt. Hvis du er villig til å vente noen uker på å få den frakta, kan du bestille den på Amazon.com. Jeg betalte 200 kroner inkludert frakt for den da jeg kjøpte fra Amazon i sommer, men dollarkursen er litt høyere nå så du må legge på noen kroner.

Om proteintilskudd vil hjelpe: ja da, men det er ikke tilskuddet i seg selv som er viktig. Det er å få i seg nok proteiner.

For å bygge muskler optimalt er det viktig at du får i deg nok næring. Havregryn, egg, karbonadedeig, kylling, fisk, grønnsaker, frukt osv er mat som gjør deg bra som du bør spise mye av. Så hvis du får orden på kosten, vil også treninga gå mye bedre av.

I tillegg bør du ta tran for å få i deg viktige fettstyrer.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...