Gå til innhold

Velger du WoW fremfor venner?

Anbefalte innlegg

Dette er en ting jeg vet at kan være et problem for mange, og er ofte diskutert. Det er ikke uvanlig at man hører om de som aldri har kontakt med venner fordi de har raids e.l.

Dilemmaet kan jeg godt forstå. Man har lovet 9 eller 24 andre mennesker som har satt av 2-6 timer av ettermiddagen/kvelden sin for å raide og kan i visse tilfeller være avhengig at du stiller opp, hvis ikke blir det mange timer med venting/bortkastet tid. Det mange har lett for å glemme er at det er faktisk andre mennesker man "svikter".

Selv så pleier jeg som regel å sette venner før WoW. Med unntak av at jeg sitter midt i et raid eller det er like før ett raid jeg har signet opp før, det kommer selvsagt også an på hvem det er og om det skjer noe helt spesielt. Heldigvis så er jeg i ett så kalt "casual" (hvis det finnes) raiding guild hvor vi ikke bruker DKP eller har noe req for minimum attendance. Allikevel så klarte vi å få ned 5 bosser i BT før Wotlk(Ikke ment som skryt, jeg vet godt at mange andre her inne har kommet langt lengre, men jeg bare tenker tanken at det går an å se mye av content samtidig som man har kontakt med venner).

Poenget mitt med tråden er at jeg er nysjerrig på hvordan andre takler situasjoner som, eller lik denne. Det finnes vel egentlig ikke et fasit svar ettersom det kommer an på personlige prioriteringer. Men, jeg kan forestille meg at de som er medlem av "hardcore" guilds kan få noe begrenset sosial omgang.

Heeelt til slutt. En annen ting jeg har lagt merke til er hvordan jeg unnskylder meg når jeg sier nei til en venn pga WoW. Til de som er aktive eller har vært aktive wow-spillere sier jeg det som det er, mens til andre vil jeg bare si at det passer dårlig ettersom jeg ikke forventer at de ville forstå at jeg valgte wow fremfor de.

Det her ble kanskje ett rotete innlegg, men jeg er allikevel nysjerrig på hva andre tenker og mener om saken. :)

Endret av Kiruk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv tenker jeg egentlig ikke så mye på det. Jeg går på skole der jeg treffer vennenne mine hele tida. Har jeg raid som jeg har signa på er jeg selvfølgelig med. Hvis jeg vet at det er fest, eller at det skjer noe annet, så signer jeg ikke til raid. Så enkelt er det ;) Har desuten et par IRL-venner som spiller wow og.

Lenke til kommentar

Vennene mine skal bestanding fortelle meg hvor bedritent wow er og at detta må jeg stoppe med, synd for dem så jeg er en sånn person som ikke bryr meg og synes det er artig og se reaksjonen hver gang jeg sier "nah sorry kanke være med ut idag JEG HAR RAID" : > priceless hver gang.

Skjer dog ikke hver gang da : P

Ser ingen vits i å skjule det rly, om du gjør noe du liker hvorfor er det flaut? Særlig når det er noe så uskyldig som et dataspill.-

Lenke til kommentar

Jeg pleier som regel unnskylde meg ved å si jeg skal noe annet. Jeg syns det er litt flaut å si at jeg dropper dem pga et dataspill , slik er det bare. Heldigvis skjer det ikke ofte da jeg ikke raider for tiden.

Dere må vite at for folk som ikke vet hvordan mmorpg`er fungerer så er dataspill noe som ikke kommer i første rekke på den måten , det er noe man gjør når man ikke har annet å drive med , og setter man det i første rekke blir man gjerne sett på som litt antisosial.

Lenke til kommentar

Det er sant det du sier Frentix. Hadde du sagt at du skulle spille fotballkamp (kanskje litt grov sammenligning, men men) og at laget var avhengig av at du stillte opp hadde ingen reagert. Men hvis det er over nett i et spill, som fotball også er(og det sier jeg som fotballidiot og tidligere spiller). Jeg tror derimot at MMORPGs o.l. spill vil bli mer og mer almennt akseptert og at det å ha avtaler med "nettvenner" vil bli mer og mer vanlig. Det kan vi jo se her på forumet, f.eks. med diskusjon.nos FIFA 09 Liga/Klubb. Mye av grunnen til at mange reagere og noen kvier seg for si at de skal spille WoW, er pga den negativ og veldig svart-hvite holdningen folk som aldri har spillt har til spillet.

Endret av Kiruk
Lenke til kommentar

sant det der med at de som ikke er kjent med mmo sannynelighvis ikke skjønner hvorfor du ikke kan bare stikke fra et raid, når de ikke vet hva det er omtrent.

som når moren min vil snakke med meg noen ganger jeg er i instance eller i raid, så sier hun, "kan du ikke bare sette på pause", da må jeg le litt og forklare at jeg spiller med andre personer som jeg ikke kan la sitte å vente.

Lenke til kommentar
Da jeg bodde hjemme hadde jeg heldigvis foreldre som forstod at jeg ikke "bare kunne sett på pause". :)

Noen som har det bra :S

Ingen her i huset som skjønner at jeg driver med noe og at jeg er opptatt. Jada jeg skal gå tur med hunden, men jeg må få lov til å gjøre meg ferdig først! :p

Lenke til kommentar

Har jeg satt meg opp i et møte med guildien min og jeg vet at de blir å slite om jeg ikke stiller opp, så får jeg selvfølgelig dårlig samvittighet og det er et litt tøft valg å skal gjøre slik sett for uansett hva du gjør er det noen som blir skuffet.

Lenke til kommentar

Setter aldri WoW framfor venner, ringer det noen og spør om jeg er med på noe så er det rett ut. Men bruker å signe meg av MSN i god tid før et raid for ikke å få invitasjoner hit og dit, men skulle noen ringe meg så er jeg down. Så passer jeg på å aldri raide i helger, for da skjer det alltids noe.

Lenke til kommentar
Poenget mitt med tråden er at jeg er nysjerrig på hvordan andre takler situasjoner som, eller lik denne. Det finnes vel egentlig ikke et fasit svar ettersom det kommer an på personlige prioriteringer. Men, jeg kan forestille meg at de som er medlem av "hardcore" guilds kan få noe begrenset sosial omgang.

Jeg følte jeg kom i klemme mellom guild"venner" og venner så jeg fant ut at raiding ikke var min greie. Eller jeg fant ikke noen guild som passet meg iallefall.

Lenke til kommentar

For meg går alltid rl-friends før wow. Hvis jeg plutselig merker at jeg begynner å prioritere bort fester, filmkvelder, whatever it might be, og heller fyrer opp wow, tar jeg pause fra hele spillet en tid. Det er det eneste punktet jeg går etter for å la meg selv spille wow: det skal ikke ta bort tiden fra venner og sosiale thingies. Enkelt og greit.

(Og takk Gud for at jeg er i en ganske casual raiding-guild :p )

Lenke til kommentar

Hei.

Raider 3 faste dager i uke fra 7-11 om kvelden. Stort sett passer dette veldig bra.

Har faktisk fått en ganske bra ordning med gjengen om at vi har en fast dag i uka kor vi møtest ute og har det sosialt og gøy sammen.

Om noen skulle finne på å invitere meg med ut eller komme uventet på besøk på et tidspunkt kor eg har signa opp for raid. Så sier bare at det ikke passer så bra. Vist det ikke er raid so blir eg med på det meste som kan rive meg løs fra skjermen :yes:

Lenke til kommentar
Hei.

Raider 3 faste dager i uke fra 7-11 om kvelden. Stort sett passer dette veldig bra.

Har faktisk fått en ganske bra ordning med gjengen om at vi har en fast dag i uka kor vi møtest ute og har det sosialt og gøy sammen.

Om noen skulle finne på å invitere meg med ut eller komme uventet på besøk på et tidspunkt kor eg har signa opp for raid. Så sier bare at det ikke passer så bra. Vist det ikke er raid so blir eg med på det meste som kan rive meg løs fra skjermen :yes:

haha pricless, du har faktisk latt wow legge opp hvordan verdagen din skal se ut, faktisk enda værre en og droppe vener på random dager spør du meg. sitter selv endel hjemme men skjer det noe med venner er jeg ute så fort at jeg ikkke rekker logge ut engang.

Lenke til kommentar

I en periode var jeg aktiv medlem i det lokale Jeger og fiske forbundet i området. Vi hadde satt av 2 uker til opplæring innenfor fluebinding, dvs 4-5 dager i uken. I denne perioden sa jeg nei et par ganger til noen venner om vi skulle møtes fordi jeg hadde andre planer, planer som involverte hobbyen min.

Så hva er forskjellen på å si nei til å møte noen venner fordi du skal binde fluer og det å si nei til noen venner fordi du skal spille WoW?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot om å ta en fridag ifra WoW for å finne på noe med kompiser, men når jeg først har sagt at jeg skal raide med dem på kvelden, bruker jeg å gjøre det, med mindre det er en jente som spørr.

... Har ikke sjans til å si nei til pene jenter...

Lenke til kommentar
I en periode var jeg aktiv medlem i det lokale Jeger og fiske forbundet i området. Vi hadde satt av 2 uker til opplæring innenfor fluebinding, dvs 4-5 dager i uken. I denne perioden sa jeg nei et par ganger til noen venner om vi skulle møtes fordi jeg hadde andre planer, planer som involverte hobbyen min.

Så hva er forskjellen på å si nei til å møte noen venner fordi du skal binde fluer og det å si nei til noen venner fordi du skal spille WoW?

ser du forskjellen på 4-5 dager og flerfoldige uker\mnd\år? eller har du et laken over hue?

dessuten vil jeg påstå at det og lære seg og binde fluer drar med seg endel mere posetive ting en det og nerde wow.

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar

ser du forskjellen på 4-5 dager og flerfoldige uker\mnd\år? eller har du et lakan over hue?

dessuten vil jeg påstå at det og lære seg og binde fluer drar med seg endel mere posetive ting en det og nerde wow.

På hvilken måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...