Gå til innhold

Får ikke partisjonert eller tilgang til disk

Brian

Anbefalte innlegg

Hei

Har et lite problem med os disken min. Forleden dag krasjet den helt uten videre, alt frøs og det kom et helsikes pip fra pc'n, og den startet ikke lengre. Fyrte opp XP cd'n og fant ut at disken plutselig ikke var formatert, og alt var borte. Ukjent filsystem stod det på begge partisjonene til denne disken. Prøvde å formatere, men det gikk ikke, får heller ikke innstallert windows på disken, fikk etter en stund feilmelding om noe med at disken ikke svarte. Installerte xp på en annen disk og prøvde å formatere den i windows, men fikk samme feilmeldinga der også "Windows kan ikke fullføre formateringen", så feilmeldingen sier meg ingen verdens ting.

Åpner jeg egenskaper på en av partisjonene står det i RAW format. Prøvde partition magic, men den ville heller ikke formatere den. Fikk i tillegg en feilmelding på disken da jeg startet programmet.

utennavnqb1.th.jpg

I tillegg bruker programmet lang tid på å starte, og inne i programmet står partisjonene på disken som "BAD". I starten brukte også biosen lang tid på å starte opp, stod på bootscreen lenge før den gikk videre og lastet windowsen. Det tok også lang tid om jeg merket partisjonene eller gikk inn på egenskaper for disken, noe som for meg tyder på at den ikke svarer. Nå derimot, en dag etter, har jeg plutselig ikke denne forsinkelsen lengre.

Jeg finner fortsatt disken i everest, og den er fortsatt listet opp i windows. Får ingen feilmelding på den i enhetsbehandlinga. Den står også listet opp under bootlista i biosen, så den registerer at den er der tror jeg. Så jeg lurer egentlig på hva som har skjedd her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...