Brian Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei Har et lite problem med os disken min. Forleden dag krasjet den helt uten videre, alt frøs og det kom et helsikes pip fra pc'n, og den startet ikke lengre. Fyrte opp XP cd'n og fant ut at disken plutselig ikke var formatert, og alt var borte. Ukjent filsystem stod det på begge partisjonene til denne disken. Prøvde å formatere, men det gikk ikke, får heller ikke innstallert windows på disken, fikk etter en stund feilmelding om noe med at disken ikke svarte. Installerte xp på en annen disk og prøvde å formatere den i windows, men fikk samme feilmeldinga der også "Windows kan ikke fullføre formateringen", så feilmeldingen sier meg ingen verdens ting. Åpner jeg egenskaper på en av partisjonene står det i RAW format. Prøvde partition magic, men den ville heller ikke formatere den. Fikk i tillegg en feilmelding på disken da jeg startet programmet. I tillegg bruker programmet lang tid på å starte, og inne i programmet står partisjonene på disken som "BAD". I starten brukte også biosen lang tid på å starte opp, stod på bootscreen lenge før den gikk videre og lastet windowsen. Det tok også lang tid om jeg merket partisjonene eller gikk inn på egenskaper for disken, noe som for meg tyder på at den ikke svarer. Nå derimot, en dag etter, har jeg plutselig ikke denne forsinkelsen lengre. Jeg finner fortsatt disken i everest, og den er fortsatt listet opp i windows. Får ingen feilmelding på den i enhetsbehandlinga. Den står også listet opp under bootlista i biosen, så den registerer at den er der tror jeg. Så jeg lurer egentlig på hva som har skjedd her? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Ingen som har noen løsning? Er disken mest sannsynlig delvis død? Endret 8. desember 2008 av Brian Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Sjekk den med fabrikantens diagnoseprogram. Du finner slike på UBCD. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Har prøvd lenge nå, men enten funker ikke diagnoseprogrammene eller så får jeg ikke kontakt med disken. Håpløst å få gjort noe, programmene fra leverandøren funket ikke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Hvis det ikke går å få kontakt med disken så er det ingen diagnoseprogram som kan gjøre noe. Er forsåvidt ingen ukjent problemstilling, defekte disker kan påvirke PC'en i stor grad. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Jaja, får prøve å returnere den på garantien siden den ikke er så gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå