Gå til innhold

Tamron SP AF 28-75mm Di og Nikkor AF-D 18-35mm bedre enn 17-50mm?


Anbefalte innlegg

Hei

 

For et par dager siden startet jeg en tråd for å få råd om to linser med 17-50mm fikk flere gode råd der men kom til å tenke over at jeg kanskje ville ønske meg en linse som gikk fra ca 10-20 og opp til 30-40mm og en som gikk fra 25-70mm så starter derfor en ny tråd.

 

Jeg fotograferer på hobby nivå men synes dette er såpass morsomt at det ikke lenger holder med et kit objektiv.

 

Ser for meg at kombinasjoen av 18-35mm og 28-75mm passer meg ganskje bra da jeg har både en vidvinkel og en normalzoom. så det jeg tenker på er dette en god kombinasjon? linsene jeg har sett på er:

http://www.japanphoto.no/product/objektive...f-3-5-4-5-if-ed og

http://www.japanphoto.no/product/objektive...-75mm-di-nikon/

 

regner med at det er god bildekvalitet på disse linsene og at de vil gi meg noe å vokse på som fotograf. Eller finnes det andre linser jeg burde kjøpe i stede?

 

Takker for svar

 

..christer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja..

Tamrons 28-75 er veldig bra. Mitt mest brukte objektiv, og har havnet på D700 nå.

 

Hva du trenger kommer vel litt an på hva du fotograferer. 28-75 er lengre enn 17-50 og det kommer godt med til portrett. Tar du mye landskap er litt mer vidvinkel fint. Hva med å gå for et bredere objektiv i denne enden. Tokina 12-24 for eksempel. I tillegg til 28-75...

 

Tor

Lenke til kommentar

har ikke tatt mye landskapsbilder men det har vært et ønske og ha en linse som fungerer bra til dette da det kan være flere fine dager på hyttene hvor vannet eller fjellet kunne gitt mange bra bilder. skal absolutt vurdere tonika 12-24.

 

Finnes det noen 24-70 linser i samme prisklasse som den jeg linker til som gir bedre bilder?

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...