KrQlle Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei. Jeg har kjøpt et skjermkort type ASUS AH3650 silent HDMI 512MB DDR2(V-Cool) som jeg skulle ha på en stasjonær pc fra år 2000. OS er da windows 2000 professional. Gjorde litt research å fant ut at det ikke er laget drivere til 2000(skjermen kjører nå vga modus). dette resulterte i at jeg kjøpte Windows XP. pcen har 2 SATA hardisker som er satt opp i stripe. 1gb ram. Når jeg prøvde å installere XP Fikk jeg opp feilmelding om at windows avsluttes fordi det er risiko for skade eller noe lignede. dette har hendt veldig mange ganger nå. jeg har gjort følgende: * satt i XP-platen. * Fulgt installerings veilederen(oppgitt lisens nøkkel og lastet ned oppdateringer) Deretter slår datamaskinen seg av å starter på nytt. Nå kommer det opp: trykk en tast for å starte fra CD-Rom.... (trykker en random tast) XP laster inn noen filer. Så kommer lisens avtalen opp ( godtar ) Partisjon er neste på listen, her kommer det valg om man skal lagen en partisjon, slette en partisjon eller Installere på en partisjon. Uansett va jeg trykker her så får jeg opp feilmelding....... Bynner å bli veldig frustrert. har holdt på i 5 timer nå plagdes. Trenger sårt hjelp! Lenke til kommentar
DataFjotten Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Hei. Jeg har kjøpt et skjermkort type ASUS AH3650 silent HDMI 512MB DDR2(V-Cool) som jeg skulle ha på en stasjonær pc fra år 2000. OS er da windows 2000 professional. Gjorde litt research å fant ut at det ikke er laget drivere til 2000(skjermen kjører nå vga modus). dette resulterte i at jeg kjøpte Windows XP. pcen har 2 SATA hardisker som er satt opp i stripe. 1gb ram. Når jeg prøvde å installere XP Fikk jeg opp feilmelding om at windows avsluttes fordi det er risiko for skade eller noe lignede. dette har hendt veldig mange ganger nå. jeg har gjort følgende: * satt i XP-platen. * Fulgt installerings veilederen(oppgitt lisens nøkkel og lastet ned oppdateringer) Deretter slår datamaskinen seg av å starter på nytt. Nå kommer det opp: trykk en tast for å starte fra CD-Rom.... (trykker en random tast) XP laster inn noen filer. Så kommer lisens avtalen opp ( godtar ) Partisjon er neste på listen, her kommer det valg om man skal lagen en partisjon, slette en partisjon eller Installere på en partisjon. Uansett va jeg trykker her så får jeg opp feilmelding....... Bynner å bli veldig frustrert. har holdt på i 5 timer nå plagdes. Trenger sårt hjelp! Få en kompis til å formatere disken for deg, eller så kan du vel formatere disken i Windows 2000 og deretter starte opp fra cd-rom og installere XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå