volvo944 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Fint om noen kan komme med en tilbakemelding på dette oppsettet for en billig serverPC: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86343 Kan jeg komme MYE bedre ut ved å legge på en 100-lapp eller to gjør jeg selvsagt det, så kom med tips. Skal også ha 2 stk HDD, 1TB eller 1,5TB. Noen anbefalinger til disse? Burde jeg evt. velge harddisker av ulikt merke, så de ikke ryker på likt; den ene skal nemlig være backup for den andre.. På forhånd takK! Lenke til kommentar
nogen Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Hva med å velge et hovedkort med integrert skjermkort så slipper du å finne frem skjermkort hver gang det skal gjøres endringer offline. Typisk vanlig på m-atx kort. Skal du ikke ha mer enn to disker kan du komme unna med et mindre kabinett også. Men antar at du har dette fra før, siden du ikke nevner dette. Endret 6. desember 2008 av nogen Lenke til kommentar
volvo944 Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Hva med å velge et hovedkort med integrert skjermkort så slipper du å finne frem skjermkort hver gang det skal gjøres endringer offline. Typisk vanlig på m-atx kort. Skal du ikke ha mer enn to disker kan du komme unna med et mindre kabinett også. Men antar at du har dette fra før, siden du ikke nevner dette. God ide! Men har et gammelt skjermkort i maskinen slik den er nå. Kanskje det funker, hvis det ikke har blitt noen endring i slot'en. Det er sånn gammel brun/svart slot det sitter i på det hovedkortet jeg har nå, et Asus K7V, som jeg tror jeg må bytte fordi det ikke har sata-tilkoblinger... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hvilket hovedkort har du? Kan jo alltids kjøpe SATAkontrollere da, om du har "helt grei" server-hw fra før! Lenke til kommentar
volvo944 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Hvilket hovedkort har du? Kan jo alltids kjøpe SATAkontrollere da, om du har "helt grei" server-hw fra før! Har et Asus K7V hovedkort, med ca 700Mhz prosessor og 512 MB ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå