Gå til innhold

Er det mulig å innstalere Xp på Ps3 for å spille pc spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt, XP fungerer ikke på PS3 fordi XP ikke er laget for CELL-prosessoren i motsetning til Linux-distro'er som kan kjøre på PS3. Dessuten ville XP kjørt temmelig tregt uansett siden PS3 ikke har mer enn 256mb ram, og med samme mengde til grafikken ville du aldri kunnet kjøre moderne PC-spill på den heller.

Og programmet du tenker på er vel enten Wine eller VMware, men om de hadde kjørt, kunne du kanskje kjørt Flåklypa-spillet i nesten brukbar hastighet...men hvorfor det, når du kunne heller kjørt litt inn i en skikkelig PC med HDMI-utgang så du kan game poå TV'n?

Men det er mulig linux-dedikerte spill som Tuxkart eller lignende fungerer. Noen med linux på maskinen som gidder å teste?

Lenke til kommentar
Ok, trodde Ps3 var drit kraftig jeg :!:

Det er stor forskjell på hva som er ment med kraft og da. Om den drar et spill med bra grafikk kan den være kraftig på andre måter. Det er prossesoren i PS3'en som er kraftig. Det er et av de norske unversitetene som bruker eller prøvde å bruke 6 ps3'er som server i stedet for 1 pc. Hørte det bare av en lærer på skolen min for 1 år siden...

Lenke til kommentar
Ok, trodde Ps3 var drit kraftig jeg :!:

Folk har emulert Windows Xp på PS3, men det er mye arbeid å få det til, og i tilleg går det veldig tregt; fordi at først startes PS3-OS, og deretter lastes Linux inn som OS#2, og to operativsystemer kjører på en gang.

Og deretter lastet dem inn et tredje operativsystem, Windows.. :-/

Når alle disse kjører samtidig, så har du veldig lite maskinresurser igjen.

(Litt feil forklart, men enklest å forstå på den måten).

Linux på PS3 er lite tilrettelagt for spill, pga at NVidia/Sony ikke har låst åpen RSX til hardware video-accelrasjon.

Tipper de la inn muligheten fordi at ærlige folk skal få lov til å lage egne aplikasjoner til Cell o.l. uten å måtte modifisere maskinen.

Er også greit å bruke til video, browsing, og desktop-operasjoner. :-)

Men spill er nok best å gjøre i originalt PS3-OS.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
6 stk PS3 er ikke så veldig svakt akkurat

8 kjerner ganger 3,2 GHz på hver av dem ganger 6 for antall PS3´er er 15,36 Gflopz ,men minus for at 2 kjerner i hver PS3 ikke er i bruk (En kjerne til reserve visst en annen blir ødelagt og en til Andre OS), da er det vel 11,52 Gflopz, men visst alle prossesorene er i bruk blir jo det 15,36 Gflopz .

Jeg vet ikke helt hvor du har fått 15,36 GFLOPS fra, men det stemmer hvertfall ikke. En PS3 alene klare å yte omlag 0,2 TFLOPS, noe som tilsvarer 200 GFLOPS. Det er en ganske stor forskjell. Det er forøvrig Universitetet i Bergen som har fem PS3 koblet sammen som en slags superdatamaskin. Les om det her: http://meldinger.uib.no/studere.php?id=36009

Der ser du også at de sier hvor mange FLOPS PS3 kan yte. Min laptop med en prosessor på 1,60 GHz yter om lag 700 MFLOPS.

Og ja, PS3 er dritkraftig, men den fungerer ikke på samme måte som en PC. I feks folding@home, er det helt klart PS3 som bidrar mest. Det står det litt om her: http://www.idg.no/produkter/lydogBilde/gad...rticle52653.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...