phax Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hadde en Golf 3 1996 diesel utgave i familien. Den hadde nesten gått 250 000 km før den ble solgt uten EU godkjenning. Var vel 50 000 i rep hvert år, de siste 6 årene. Så jeg tror alt Dr3as sier kan tas med ca. to kilo salt. Hvilke reparasjoner var det da? Hadde vært litt interessant og høre. Har forresten hatt en Golf 3 1992 mod selv. Eide bilen i to år ca og hadde vel rundt 5-6 000,- i verkstedsutgifter på den i løpet av den tiden. Var gått rundt 200 000 km når jeg solgte den videre. Så da er det vel 2-1 til VW.. Håpløst at det alltid skal komme noen troll å ødelegge alle tråder som har med VW og gjøre.. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 50k går fort hvis man ikke er flink til å skru selv og dra på skroten. på 6 år synes jeg ikke det var så mye spes hvis det var noen store jobber med her. Han skriver hvert år. Altså 300k over 6 år. Og det høres ikke ut som normalen. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det gikk mye på forstillingsdeler, bremser, noe elektronikk, pumper og slanger, mye rustrep. osv osv. Det skumle var at ved flere årlige kontroller dukket det opp endel alvorlige feil som gikk på sikkerheten. Den bilen var forresten aldri i en kollisjon, så alt som skjedde var ren slitasje/elde. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Det gikk mye på forstillingsdeler, bremser, noe elektronikk, pumper og slanger, mye rustrep. osv osv. Det skumle var at ved flere årlige kontroller dukket det opp endel alvorlige feil som gikk på sikkerheten. Den bilen var forresten aldri i en kollisjon, så alt som skjedde var ren slitasje/elde. Blir fortsatt for vagt til at jeg klarer å tro på deg. Tviler ikke på at dere sikkert hadde problemer med bilen men en så stor sum virker bare som en overdrivelse og da klarer jeg ikke ta deg seriøst. Man kan jo også spørre seg hvorfor dere valgte å beholde bilen såpass lenge med så høye årlige utgifter.. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Man kan jo også spørre seg hvorfor dere valgte å beholde bilen såpass lenge med så høye årlige utgifter.. Den ble brukt som en pendlerbil og kjørt så lenge det var "lønnsomt". Ble byttet med en ny Getz diesel for 1 år siden og, den er mye billigere i drift :-) Endret 21. desember 2008 av Spartan Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Veldig selvmotsigende men greit, skal ikke dra denne tråden mer off-topic enn den allerede er! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg har hatt 2 Golfer, en Golf I jeg hadde i 2 år og kjørte ca 40.000 km med, og en Golf III jeg hadde i 4 år og kjørte ca 70.000 med. Den første fungerte helt fint, ingen problemer i det hele tatt, kostet meg kun vanlig service. Den andre var også bra, men skiver og klosser foran var utslitt etter 60.000 km. På andre biler jeg har (hatt), varer skiver og klosser ca 120-150.000. Bortsett fra dette tror jeg ikke det var mer enn vanlig service på denne heller. Svigers hadde en Golf III med automat, den hadde litt mer tull på slutten, bl.a. bytte fjærer, bytte gasspjeldhus og vakumslangsett til dette, tull med lamellene i automaten etc. Dette var etter 150.000. km, og da må man regne med økte vedlikeholdskostnader uansett merke. Jeg har hatt mange andre biler også, men ville ikke hatt betenkeligheter med å kjøpe en Golf igjen dersom pris etc. var riktig. Det som drar litt ned er at kostnadene for service er høy (i forhold til Opel som jeg kjører nå), og at verkstedet (mitt lokale Møller) er (var?) lite imøtekommende, spesielt i forhold til reklamasjoner. Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Bare å velge annet enn merkeveksted så halverer man gjerne servicekostnadene bare der. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 I mine yngre dager hadde jeg en Golf 3 2,0 liter. Den ble kjøpt inn med 33.000 km på klokken og var da cirka 2 år. På de 2,5 årene og 60.000 km jeg hadde den måtte jeg bytte følgende: Eksosanlegget rustet i stykker og datt av. Bremseskiver + klosser 3 ganger rundt om. Girkassen måtte byttes to ganger. Startmotoren døde. Alarmen døde slik at motoren ikke ville starte. Da den en dag endelig virket som den skulle solgte jeg den fort som faen. Aldri mer Golf. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Slike enkelttilfeller finner man av alle bilmerker, og det er like irriterende enten det står VW, Renault eller Toyota på bilen da. Heldigvis er det langt mellom dårlige eksemplarer av alle biler, så kjøp det du har lyst på, og liker. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Kanskje er det slik at enkelte bare ikke er ment til å ha bil fra naturens side? 50 tusen i reparasjon hvert år på en gammel golf sier bare noe om hvor komplett idiot eieren av den bilen var. Verkstedet godtet seg nok når de fikk mye å gjøre, for det er sjelden de gjør bare det de blir bedt om, kanskje finner de flere ting også som de har lyst å rette på som gir gode inntekter til firmaet. Jeg har selv en gammel golf, dreiser med 1Z motor. Utrolig trofast bil som aldri har sviktet meg (bortsett fra dører som fryser fast, men pytt, den er ikke ny). Man sparer mye hvert år bare på å kunne skifte olje og bremseklosser selv, samt andre enkle vedlikeholdsoppgaver. Verksted er dyrt, uansett hva man skal ha de til å gjøre. Jeg kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med den gamle golfen min, selv om den har sett sine beste dager kosmetisk. Men sånn er det jo med velbrukte biler. Spartana, jeg mistenker deg for å dikte opp fantasihistorier om diverse biler. Det du sier kan umulig være sant? Har du noe som kan backe opp det du sier, eller er det som vanlig diktet opp for å spre eder og galle? Det er vel ikke helt ukjent blant flere her at du oppleves som en kverulant av dimensjoner både her på diskusjon og på vgd. Og debattantene pleier vel ikke akkurat å ta deg like seriøst alltid. Skal man diskutere, eller kverulere og dikte opp fantasihistorier? Du må for all del ikke ta meg for seriøst her nå, jeg er ikke ute etter å skape dårlig stemning på noen måte Syns bare det er moro å diskutere saklig om ting iblant, men når andre deltakere i debatten slår under beltestedet da vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Spartana, jeg mistenker deg for å dikte opp fantasihistorier om diverse biler. Det du sier kan umulig være sant? Jeg oppgir ikke reg nr. på forumet. Ser at andre ikke gjør det heller. Har dessverre også en mistanke at enkelte bileiere, spesielt VAG, har en tendens til å underdrive feil og mangler på sine egne biler her på forumet. F.eks. var det vel gigaflow som mente en 2 døgns garanti reperasjon på en nesten ny bil var..."fillefeil/småfeil". To døgns driftstans ER lenge. Endret 22. desember 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Vi snakker om en blikkboks som er skrudd sammen av så billige deler som mulig, av lavt(?) utdannede personer, gjerne i et land der det snakker et språk som de fleste av oss ikke forstår, så det er vel ikke så rart at det blir behov for reparasjoner av og til. Så lenge verkstedet stiller med gratis leiebil, er ikke 2 dager, eller en uke for den del, vesentlig for meg. Jeg kjører ikke VAG nå, men det kan like gjerne bli en VAG som noe annet neste gang jeg bytter. Endret 22. desember 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
rublings Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Spartana, jeg mistenker deg for å dikte opp fantasihistorier om diverse biler. Det du sier kan umulig være sant? Jeg oppgir ikke reg nr. på forumet. Ser at andre ikke gjør det heller. Har dessverre også en mistanke at enkelte bileiere, spesielt VAG, har en tendens til å underdrive feil og mangler på sine egne biler her på forumet. F.eks. var det vel gigaflow som mente en 2 døgns garanti reperasjon på en nesten ny bil var..."fillefeil/småfeil". To døgns driftstans ER lenge. Dette var grunnet en modifikasjon han hadde gjort selv, det hadde ikke noe med VAG sin driftsikkerhet å gjøre. Men skjønner hva du mener. Vi har en Audi a6 det har vært masse problemer med, men pappa vil ikke selge allikevel. VAG lager flotte biler de, og for de som liker dem så er ikke noen "små" feil noe problem Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Spartana, jeg mistenker deg for å dikte opp fantasihistorier om diverse biler. Det du sier kan umulig være sant? Jeg oppgir ikke reg nr. på forumet. Ser at andre ikke gjør det heller. Har dessverre også en mistanke at enkelte bileiere, spesielt VAG, har en tendens til å underdrive feil og mangler på sine egne biler her på forumet. F.eks. var det vel gigaflow som mente en 2 døgns garanti reperasjon på en nesten ny bil var..."fillefeil/småfeil". To døgns driftstans ER lenge. Dette var grunnet en modifikasjon han hadde gjort selv, det hadde ikke noe med VAG sin driftsikkerhet å gjøre. Men skjønner hva du mener. Vi har en Audi a6 det har vært masse problemer med, men pappa vil ikke selge allikevel. VAG lager flotte biler de, og for de som liker dem så er ikke noen "små" feil noe problem Er enig der. Har selv en VW. Har sagt det før og sier det gjerne igjen. Volkswagen er og blir en billigbil, uansett hvordan man vender og vrir på det. Hvis jeg noen gang skal ha meg en litt ordentlig bil, blir det mest sannsynlig en Audi. Ja, det kommer fra samme konsern, men det er på papiret. Forskjellen på de to merkene er gigantisk, Audi er rett og slett en annen klasse. Det er mye smak og behag i bilvalg, men for meg er Audi tiltalende pga bra utseende, komfort og til dels kjøreegenskaper (særlig quattro). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå