Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe en golf (15-40k):Hva bør jeg se etter el. styre unna?

TriX3

Anbefalte innlegg

Hallo! Er ikke lenge til lappen er i boks, og jeg skal kjøpe meg en bil. Det er Golf det står om her, da jeg synes det er en fin bil (utsende). Jeg har ikke anelse om kjente feil eller ting jeg bør styre unna.

Jeg er ikke ute etter å pimpe bilen. Den skal kun brukes fram og tilbake til jobb/skole osv.

* Den bør være nyere enn 93.

* Ikke kjørt mer enn 200.000 km

* Koste mellom 15 - 40 tusen

* Billig å forsikkre.

* Helst 4 dørs.

Tenkte meg noe slikt:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

Håper på å bli litt klokere på hva jeg bør se etter eller styre unna!

Endret av TriX3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er kanskje ikke jeg den mest kompetente til å gi et godt svar, men noen generelle tips kan vel jeg komme med også ;)

Km. standen er ikke fullt så viktig, da en bil som har gått f. eks. 160 000 km kan være i langt dårligere stand enn en tilsvarende bil som har gått f. eks. 250 000 km. Så ikke bare fokuser på hvor langt den har gått :)

Og når bilen har gått rundt 150 - 200 000 km er det også en del deler som må byttes, reg. reim for å nevne noe.

Ellers kan det være greit å se etter en bil som ikke har blitt ungdomskjørt, fordi de er gjerne litt mer sliten enn den trofaste Golfen til Olga på 70 år :p

Gamle folk har gjerne ikke et så stort behov for å teste hvor mye de klarer å presse ut av f. eks. en stakkars 1,4 liter :p

Mitt inntrykk er også at bykjørte biler er blitt mer neglisjert med tanke på vedlikehold, enn biler på landet.

Og til sist; når du har funnet en bil som du vil kjøpe - ha med en med litt peiling på bil, så kanskje du sparer deg for så alt for store overraskelser :)

Endret av snowhill
Lenke til kommentar
Hvor mye har du tenkt på deleutgifter i året ? Over eller under 20000 ? 30000 ?

Deleutgifter, da mener du? Om du tenker på reperasjoner nå, så vil jeg helst ikke ha noe om du tar hintet :p Hva må jeg regne med i året da?

==================

Har foresten kontaktet selgeren av denne bilen

Virker den grei? :roll:

Endret av TriX3
Lenke til kommentar

Deleutgifter, da mener du? Om du tenker på reperasjoner nå, så vil jeg helst ikke ha noe om du tar hintet :p Hva må jeg regne med i året da?

==================

Har foresten kontaktet selgeren av denne bilen

Virker den grei? :roll:

Da tror jeg du ser på feil biler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er du seriøs eller er det bare sånn du er? Må være vondt å være en sånn type person. Utfra hva du sier er det ikke særlig vanskelig å fastslå at dette har du overhodet ingen peiling på.

Lenke til kommentar

Er du seriøs eller er det bare sånn du er? Må være vondt å være en sånn type person. Utfra hva du sier er det ikke særlig vanskelig å fastslå at dette har du overhodet ingen peiling på.

Med din bruk av personangrep for å skjule dine manglende bilkunnskaper så synes jeg synd på deg.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Med din bruk av personangrep for å skjule dine manglende bilkunnskaper så synes jeg synd på deg.

Velger i dette tilfelle å holde kjeft. Tror nok jeg vet mer om gamle golfer enn du gjør.

Lenke til kommentar

Golfen min som er en 97mod har jeg faktisk hatt minimalt med utgifter, eneste er en alarm som døde, som raskt og ikke dyrt ble ordnet.

Bilen hadde gått 12*.000 når jeg kjøpte den, og har vel passert 16*.000 nå.

Så tror du kan ta det Spartan sier med ca en kilo salt.

Kremt har også eid golf, lengre enn meg.

Kos deg med Golfen, å husk å behandle den pent ;)

Lenke til kommentar
Bilen hadde gått 12*.000 når jeg kjøpte den, og har vel passert 16*.000 nå.

Så tror du kan ta det Spartan sier med ca en kilo salt.

Hadde en Golf 3 1996 diesel utgave i familien. Den hadde nesten gått 250 000 km før den ble solgt uten EU godkjenning. Var vel 50 000 i rep hvert år, de siste 6 årene.

Så jeg tror alt Dr3as sier kan tas med ca. to kilo salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...