TriX3 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Hallo! Er ikke lenge til lappen er i boks, og jeg skal kjøpe meg en bil. Det er Golf det står om her, da jeg synes det er en fin bil (utsende). Jeg har ikke anelse om kjente feil eller ting jeg bør styre unna. Jeg er ikke ute etter å pimpe bilen. Den skal kun brukes fram og tilbake til jobb/skole osv. * Den bør være nyere enn 93. * Ikke kjørt mer enn 200.000 km * Koste mellom 15 - 40 tusen * Billig å forsikkre. * Helst 4 dørs. Tenkte meg noe slikt: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Håper på å bli litt klokere på hva jeg bør se etter eller styre unna! Endret 6. desember 2008 av TriX3 Lenke til kommentar
snowhill Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Nå er kanskje ikke jeg den mest kompetente til å gi et godt svar, men noen generelle tips kan vel jeg komme med også Km. standen er ikke fullt så viktig, da en bil som har gått f. eks. 160 000 km kan være i langt dårligere stand enn en tilsvarende bil som har gått f. eks. 250 000 km. Så ikke bare fokuser på hvor langt den har gått Og når bilen har gått rundt 150 - 200 000 km er det også en del deler som må byttes, reg. reim for å nevne noe. Ellers kan det være greit å se etter en bil som ikke har blitt ungdomskjørt, fordi de er gjerne litt mer sliten enn den trofaste Golfen til Olga på 70 år Gamle folk har gjerne ikke et så stort behov for å teste hvor mye de klarer å presse ut av f. eks. en stakkars 1,4 liter Mitt inntrykk er også at bykjørte biler er blitt mer neglisjert med tanke på vedlikehold, enn biler på landet. Og til sist; når du har funnet en bil som du vil kjøpe - ha med en med litt peiling på bil, så kanskje du sparer deg for så alt for store overraskelser Endret 6. desember 2008 av snowhill Lenke til kommentar
TriX3 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Takk for svar snowhill! Det med km. Standen var jeg ikke klar over i det hele tatt egentlig. Takk igjen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Og du bør jo også tenke litt over utstyr, f.eks ABS-bremser var vel ikke std på alle utgaver av disse og det kan jo være kjekkt, airbag var vel std fra 93 på norske biler men muligens ikke på bruktimporterte. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hvor mye har du tenkt på deleutgifter i året ? Over eller under 20000 ? 30000 ? Lenke til kommentar
TriX3 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Hvor mye har du tenkt på deleutgifter i året ? Over eller under 20000 ? 30000 ? Deleutgifter, da mener du? Om du tenker på reperasjoner nå, så vil jeg helst ikke ha noe om du tar hintet Hva må jeg regne med i året da? ================== Har foresten kontaktet selgeren av denne bilen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Virker den grei? Endret 7. desember 2008 av TriX3 Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hvor mye har du tenkt på deleutgifter i året ? Over eller under 20000 ? 30000 ? Deleutgifter, da mener du? Om du tenker på reperasjoner nå, så vil jeg helst ikke ha noe om du tar hintet Hva må jeg regne med i året da? ================== Har foresten kontaktet selgeren av denne bilen http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null Virker den grei? Da tror jeg du ser på feil biler. Lenke til kommentar
TriX3 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Da tror jeg du ser på feil biler. Begrunn svaret litt mer er du snill! ^^ Endret 7. desember 2008 av TriX3 Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Det er ingen hemmelighet at det er minst problemer med japanske biler, både nye som gamle. I tillegg bør du sørge for at bilen du kjøper ikke har rust, et skikkelig servicehefte, få en verksted til å sjekke den først o.l. Lenke til kommentar
Heimert-kongen Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Syntes ikke den bilen du hadde ringt på var så gal. Golf er stort sett driftsikre biler. Både mamma og pappa har hatt Golf (mamma har'n ennå, pappa solgte sin), og det var/er sjeldent de stod på verksted. Lykke til med kjøpet Endret 7. desember 2008 av Lallabass Lenke til kommentar
TriX3 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Da var bilen kjøpt, takk for svar alle sammen Det ble en Golf 92 modell 1.8GL. Topic kan stenges. Endret 19. desember 2008 av TriX3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvor mye har du tenkt på deleutgifter i året ? Over eller under 20000 ? 30000 ? Er du seriøs eller er det bare sånn du er? Må være vondt å være en sånn type person. Utfra hva du sier er det ikke særlig vanskelig å fastslå at dette har du overhodet ingen peiling på. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hvor mye har du tenkt på deleutgifter i året ? Over eller under 20000 ? 30000 ? Er du seriøs eller er det bare sånn du er? Må være vondt å være en sånn type person. Utfra hva du sier er det ikke særlig vanskelig å fastslå at dette har du overhodet ingen peiling på. Med din bruk av personangrep for å skjule dine manglende bilkunnskaper så synes jeg synd på deg. Endret 21. desember 2008 av Spartan Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvor mye har du tenkt på deleutgifter i året ? Over eller under 20000 ? 30000 ? Er du seriøs eller er det bare sånn du er? Må være vondt å være en sånn type person. Utfra hva du sier er det ikke særlig vanskelig å fastslå at dette har du overhodet ingen peiling på. Med din bruk av personangrep for å skjule dine manglende bilkunnskaper så synes jeg synd på deg. Velger i dette tilfelle å holde kjeft. Tror nok jeg vet mer om gamle golfer enn du gjør. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Golfen min som er en 97mod har jeg faktisk hatt minimalt med utgifter, eneste er en alarm som døde, som raskt og ikke dyrt ble ordnet. Bilen hadde gått 12*.000 når jeg kjøpte den, og har vel passert 16*.000 nå. Så tror du kan ta det Spartan sier med ca en kilo salt. Kremt har også eid golf, lengre enn meg. Kos deg med Golfen, å husk å behandle den pent Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Bilen hadde gått 12*.000 når jeg kjøpte den, og har vel passert 16*.000 nå. Så tror du kan ta det Spartan sier med ca en kilo salt. Hadde en Golf 3 1996 diesel utgave i familien. Den hadde nesten gått 250 000 km før den ble solgt uten EU godkjenning. Var vel 50 000 i rep hvert år, de siste 6 årene. Så jeg tror alt Dr3as sier kan tas med ca. to kilo salt. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 50k i rep hvert år de 6 siste årene.. hvordan dere greide der sier vel mer om deg/dere enn bilen. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 50k i rep hvert år de 6 siste årene.. hvordan dere greide der sier vel mer om deg/dere enn bilen. ...kjørt av en mann på nesten 60 som passer godt på bilene sine og kjører veldig pent.. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 50k går fort hvis man ikke er flink til å skru selv og dra på skroten. på 6 år synes jeg ikke det var så mye spes hvis det var noen store jobber med her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå