dsbilling Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei, Jeg driver med en oppgave på skolen, og jeg prøer å lage en form som blir sendt til min mail. Men jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg finner ut dette. Er det noen her som vet hvordan man sender en form til mailen sin? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Med PHP gjør man følgende: På siden hvor du har en form har du f.eks: <form method="post" action="sendmail.php"> S: <input type="text" name="ts" value="0" size="3" /> M: <input type="text" name="tm" value="0" size="3" /> L: <input type="text" name="tl" value="0" size="3" /> <input type="submit" name="submit" value="Send bestilling"> </form> PHP-fila sendmail.php <? $ts = $_REQUEST['ts']; $tm = $_REQUEST['tm']; $tl = $_REQUEST['tl']; $email = '[email protected]'; $body = "Antall Tskjorter \nSmall: ".$ts."\nMedium: ".$tm."\nLarge: ".$tl."\nE-post: ".$epost; mail( "[email protected]", "Mail med form-innhold", $body, "From: $email" ); header( "Location: http://www.bekreftelses-nettside.no" ); ?> Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hei, Jeg driver med en oppgave på skolen, og jeg prøer å lage en form som blir sendt til min mail. Men jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg finner ut dette. Er det noen her som vet hvordan man sender en form til mailen sin? Takker for alle svar! Man kan sende form til email med ren HTML, hvis klienten støtter det. Du kan også sende formen via tilbydere som da sender det til deg på epost. Det er jo selvfølgelig bedre med et eget server script for det (som PHP, perl, python, ASP, JSP, ...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå