Gå til innhold

Hvordan gjøre bilder klarer i lightroom eller ps cs2-3?

Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg har litt uklare bilder jeg trenger å gjøre en del klarere, har lightroom på den ene PCen min, og photoshop på skolepc, så jeg er ute etter en rask forståelsefull tutorial som viser hvordan jeg gjør bilder klarere i enten ps cs2 eller lightroom. Takk for all hjelp. Ser helst for meg en tutorial for lightroom siden jeg har tilgang på det hele tiden. Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som i skarpere :)
Er bildet uskarpt er det bare til en viss grad mulig å gjøre det skarpere. Informasjon som ikke finnes, kan du heller ikke gjenskape (uten fri tegning da).

Du kan skarpe opp bildet, men det eneste du gjør da er å øke kontrasten i overgangene. Er det ingen overganger, blir det heller ikke nevneverdig skarpere, og du skal ikke trekke mye i spakene før det er for mye. Verktøy du kan bruke er Smart Sharpen eller Unsharp Mask.

Du kan også duplisere laget du skal skarpe opp, kjøre et High Pass-filter (ligger under Other-menyen på Filter), velge radius ca 3-10 og forandre blend mode på laget til overlay, vivid light, soft light el.l. Du kan etterpå redusere effekten med Opacity, dersom det er for overdrevent...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...