Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke på maskinen, power led blinker raskt

Anbefalte innlegg

I går la jeg inn oppdateringer fra windows update og skrudde av maskinen. Jeg plugget også ud ledningen til strømpadden, noe jeg skjelden gjør.

Når jeg skulle skru på pcen i dag skjedde det ingenting. Jeg undersøkte lysdiodene og fant at power leden blinker fort hele tiden, selv om jeg ikke har trykket inn noen på-knapp.

Tydeligvis er det enten hovedkortet eller strømforsyningen som har gitt opp, men jeg er usikker på hvilken. Jeg har et K8N SLI hovedkort og kjører vista 32bit. Fysisk ser alt ut til å være i orden inni pcen, og den har heller ikke fått noen fysiske belastninger siden i går, da den fungerte helt fint. Sliter også med å finne troubleshooting for hovedkortet noen sted. Noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
I går la jeg inn oppdateringer fra windows update og skrudde av maskinen. Jeg plugget også ud ledningen til strømpadden, noe jeg skjelden gjør.

Når jeg skulle skru på pcen i dag skjedde det ingenting. Jeg undersøkte lysdiodene og fant at power leden blinker fort hele tiden, selv om jeg ikke har trykket inn noen på-knapp.

Tydeligvis er det enten hovedkortet eller strømforsyningen som har gitt opp, men jeg er usikker på hvilken. Jeg har et K8N SLI hovedkort og kjører vista 32bit. Fysisk ser alt ut til å være i orden inni pcen, og den har heller ikke fått noen fysiske belastninger siden i går, da den fungerte helt fint. Sliter også med å finne troubleshooting for hovedkortet noen sted. Noen forslag?

Det samme skjedde meg i går. Jeg kjørte windows update, la inn det som var der og startet på nytt, trodde jeg. Siden har alt vært dødt untatt det lille lyset nederst mot front på hovedkortet, det blinker ca 2-3 ganger i sekundet.

Har kobla ut ekstra harddisk, tatt ut ram og prøvd en av gangen, samt nullstilt biosen ved å flytte en sak (tror jeg, det sa pip)

Dette er nok vista sin feil, men hvordan har det fått til å lage så mye skade?

Specs:

Asus p5w dh deluxe

Intel E6400

2 gb corsair minne

XFX GeForce 7950 GT

Har på følelsen at dette kommer til å bli utbredt fremover. Noen som har en anelse om hvordan vi kan vekke liv i disse maskinene igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...