AnimecrazY Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Intel Core i7 920 er veldig vennlig på overklokking, men får den ikke høyere enn 4GHz til å bli stabilt. Alt over er enten bluescreen eller så kutter den ut cores. Har QPI noe med dette å gjøre?? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Her kan du få tips for overklokking av i7 http://www.xtremesystems.org/forums/forumdisplay.php?f=56 Hvilken luftkjøler har du forresten? Med stock kjøleribbe kan du glemme å overklokke noe særlig med. Endret 7. desember 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 4 Ghz stabilt på luft er uansett ganske heftig =) min 920 er det langt i fra så mye fart i ;p Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 sitti å lest litt om 920 nå men er alt for mye max klokk. prøver å finne en fin 24\7 klokk jeg kjører nå på 3,6 med boxed, er stabilt så lenge jeg ikke primer, den primer fint på 3,33 med 1,25v har pll og qpi\dram vcore mye å si? noe å hente der? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 sitti å lest litt om 920 nåmen er alt for mye max klokk. prøver å finne en fin 24\7 klokk jeg kjører nå på 3,6 med boxed, er stabilt så lenge jeg ikke primer, den primer fint på 3,33 med 1,25v har pll og qpi\dram vcore mye å si? noe å hente der? Hvilket hovedkort og ram har du ? Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg sitter på et Asus P6T Dlx, og har nå et OZC 2 x 2 GB Platinum 1600 Mhz, men skal kjøpe meg et 3 x 2 sett 1600 mhz 1,65v minne Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) primer på 3,6 med boxedkjøleren nå er ikke så ille det da =) Endret 9. desember 2008 av tiigem Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Her ser vi grei forskjell på noctua og boxed kjøleren. Den har nå primet 8 timer på 3,6 Ghz Kjører nå på 1,25v i bios =) ganske grei klokk og temps synes nå jeg Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Uten å tråkke meg selv og andre på tærne så kan jeg jo si at Volt på rammen må økes noe for å oppnå høyere stabilitet. Hentet ca 100mhz på min gamle p4 northwood med det, økte da spenningen med 0.10 volt. Tør ikke si med sikkerhet om du skal øke volten på ditt oppsett, men tunet pcen til kompisen min Q9400 til 3.0 ghz, fikk det ikke stabilt før rammen kjørte på oppgitt volt eller hva du skal si, 2.1volt, dette da på ddr2. Har du problemer med stabilitet så er økning av volt på ram, nb og sb noe som er vanlig. Dog i moderate mengder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Bra dok Tiigem! I overkant av 20grader++ mellom stock vs. Noctua @ full load. Noe som er helt i synk med mange tester som er gjort på tilsvarende "wattage" på diverse sites som har test av kjølere som hovedtema. Også at du viser til at eventuelle forventninger om 24/7 @ 4Ghz++ for de om kjøper i7 920 er nokså urealistisk. Ser det hausses opp mye forventinger hver gang ny hardware introduseres. Ikke morro for de blir skuffet, men flaks kan man ha. Lenke til kommentar
tiigem Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Moro å leke seg litt. HansGeorg: dette hk kjører DDR3 og kan ikke ha noe særlig spenning på minnet pga at minnekontrolleren sitter i cpuen enkelt forklart =) Tester nå på 3838 er stabil gjennom OCCT og Netpack. da slipper jeg å vente så lenge gjennom PRIME TL1000S: tror 4 ghz kan være innen rekkevidde, nå kjører jeg bare en vifte på cpu kjøleren, tar jeg på 2 kan det hjelpe noen grader til. Endret 13. desember 2008 av tiigem Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Okei, har ikke satt meg så mye inn i 1336 og DDR3 enda, siden det ligger langt utenfor min grense på ytelse\pris. Men synes da din nåverende på 3,8 er svært respektabelt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå