Tritrans Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en snøfreser hjemme. Selvsagt vil den bli brukt til å frese snø med (som regel 20-50cm dyp). Den må ha en motor så man kan kjøre den uten å dyttte, noenlunde god sprutlenge og ikke minst en god oppsuging. Har hørt at de fleste billige snøfresere ikke gjør dette så bra og bare lar snøen ligge igjen nærmest. I tillegg har vi en trapp mellom garasjen og huset. Mellom garasjen og huset har vi en passasje som må brøytes i tillegg. Måten vi skal frakte den opp og ned trenger dere ikke tenke på, men at den i all hovedsak er lett. Ikke noe sånn 100 kilos beist. I tillegg bør det være 4 takter så vi ikke vekker naboen om morgenen og en brems så man får stopppet den litt når den kjøres nedover. Hva anbefaler dere eller rettere sagt, er det noen erfaringer? Lenke til kommentar
yamahaen Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 skal det være ny eller brukt Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Freser som oppfyller ditt kriterie vil være Yanmar, Yamaha eller Honda. Finn deg en liten beltegående 6HK fres fra et av merkene over og du vil nok bli svært fornøyd. Ingen snøfres som jeg kjenner til har bremser men de henger på giret slik at den ikke drar avgårde i nedoverbakker men belter gjør hele drivlinjen tregere slik at det stopper lettere når du slipper klipa. Lenke til kommentar
RattattaJan Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 I denne prisklassen er det TORO PowerMax 826OE som er best. Hvorfor? Alle som har freser vet at det mest irriterende er brytebolter som knekker og at freseren tetter seg. Begge disse to tingene er eliminert på TORO. Samtidig er mange fresere i dag svakt konstruert. Hvis du setter en Toro ved siden av nesten hvilken som helst annen fres vil du straks se forskjellen, og ikke minst kjenne forskjellen. Eks. Sett foten på hjørnet av innmateren og tråkk til. Legg merke til hvordan hele huset vrir seg , gjør så det samme på TORO, i tillegg til bedre stålkvalitet har de avstivere for at huset ikke skal knekke etter noen få år. + på TORO: Patentert system som gjør at de ikke tetter seg. Eneste freser som fungerer like godt på sørpe som tørr snø Snekke i innmating er overdimensjonert. Dette gjør at det nesten ikke er forbruk av brytebolter.(snø eler is vil ikke kunne "ta" bryteboltene. Joystikk styring av utkast. Sist men ikke minst, i USA er TORO rangert på 1. plass i nesten alle forbrukerrapporter, jeg har kun funnet 1 er de var på 2. plass og det var på grunn av pris. I Norge er TORO midt på treet prismessig, mens i USA er de 35% dyrere enn feks ARIENS og 10% dyrere enn Honda Denne siden er en av mange i USA http://www.consumersearch.com/snow-blowers Eks. TORO PowerMax 6000 evt 826O, 8hk med alle fortrinn fra ca 13900 Mitt forslag er at du på din vei stikker innom Eik senteret eller Hagiabutikken for å vurdere den opp mot evt konkurenter Forhandlere finner du her: Hjemmesiden til importøren i Norge Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hva for slags snøfres endte du ut med? Jeg er også på jakt - men dog nok litt mindre behov en deg. Men brøytekanter og skavler har også jeg. Er ikke interessert i å bruke så mye og kjøper gjerne et litt mer ukjent merke - det viktigste må vel være at det er et merke som føres av enkelte slik at hvis noe ryker så kan deler skaffes Tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå