Gå til innhold

Geforce 2 GTS vs Geforce 4 MX-440 ?

wolf5

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte den ene maskinen fra Geforce2 GTS til Geforce4 MX440 men når jeg testet 3DMark 2001SE var det ikke store forskjellen synes jeg:

ca 2500 på Geforce2 og ca 3500 på Geforce4.

Høres dette rett ut?

Noe annet jeg reagerte på var at kortet kun kunne kjøre 1 av gametestene på 3DMark 2003 ??

Noen som ser noe feil her? Trodde Geforce 4 hadde hardware support for det nyeste. MX seriene er vel bare minnefart reduksjon og/eller bandwith reduksjon.

Sysinfo: AMD1100, 256Mb RAM, WinXP

-Wolf5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre er GeForce4 MX knapt annet enn en hurtigere versjon av GF2. Ikke har de støtte for DirectX 8.1 (7.0) ergo kan du kun kjøre første testen i 3Dmark03, og ikke er hastigheten på disse kortene noe særlig å skryte av heller, høres helt normalt ut med 1000 poeng + over et GTS kort... vær fornøyd du, hvis du fikk kortet billig vel og merke :lol:

Lenke til kommentar

Høres riktig ut. spør du meg. Hadde et mx okrt jeg også men jeg syntes det ytet så dårlig at jeg skiftet etter en liten stund. tingen med mx er at det egentlig ikke er så mye bedre enn gf2. Det bare høres finere ut.

3dmark03 er vel egentlig beregnet på kort som har støtte for dx9. Og kortet har ikke støtte fro det. Så det er nok derfor. Har du tested 3dmark01se?

Lenke til kommentar
Noen som ser noe feil her? Trodde Geforce 4 hadde hardware support for det nyeste. MX seriene er vel bare minnefart reduksjon og/eller bandwith reduksjon.-Wolf5

BTW. Det finnes noen kort på markedet som er en GeForce4 med samme hardware support bare lavere hastigheter, det heter GeForce3 ! Fortsatt et bra kjøp hvis du kan få tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...