QHamp Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Lurte på å kjøpe Intel Atom hovedkort med "full Pakke" til en filserver. Har tenkt å kjøre XP, og lure rpå om dette vil gå greit med Intel Atom? SKal ikke brukes til tunge oppgaver, bare fildeling. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Det skal fungere aldeles utmerket. De har en to-siders artikkel om dette i Desember utgaven av HjemmePC. Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Ok, står det spesielt om Atom og XP, eller om Atom i en annen sammenheng? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Er ingen problemer med atom og xp. Alle netbookene blir jo solgt med xp. Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Akkurat, det har jeg jo faktisk lest men ikke tenkt over. Men ser at Atom tokjerne prosessorer er annonsert. Blir det noen merkbar forskjell på Atom to- og enkjerne prosessorene? Bør jeg evt. vente på tokjerne? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 det kommer ann på bruken om du trenger 2 kjerne eller ikke, men den har alt kommet er bare sånn at du må kjøpe den fra USA. Eks. mITX-PC, spør du dem så fikser de sånn at du slipper moms Har selv handlet derifra XP funker bra med Atom det, kjører XP home på en MSI Wind med atom CPU og XP Pro sammen med et ITLD945GCLF og det funker det. Lenke til kommentar
QHamp Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 det kommer ann på bruken om du trenger 2 kjerne eller ikke, men den har alt kommet er bare sånn at du må kjøpe den fra USA. Eks. mITX-PC, spør du dem så fikser de sånn at du slipper moms Har selv handlet derifra XP funker bra med Atom det, kjører XP home på en MSI Wind med atom CPU og XP Pro sammen med et ITLD945GCLF og det funker det. Når jeg tenker meg om hadde det vært fint å kunne kjørt Tversity for streaming/transcoding til PS3. Og det går vel garantert ikke på enkjerne - kanskje på tokjerne?. Jeg får ta en titt på siden du linger til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå