Chris_lox Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei! Kjøpte en ny skjerm for ca 1 uke siden, en samsung 24" 2443bw. Jeg er knallfornøyd, men i dag oppdaget jeg noe fryktelig irriterende! _Midt_ på skjermen befinner det seg en piksel som er svart til enhver tid. Er dette en reklamasjonsgrunn? Er utrolig irriterende og pikselen er svært synlig. Chris Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 en død pixel er ikke reklamasjonsgrunn (med mindre skjermen har dødpixelgaranti, som noen samsunskjermer har) Men du er derimot i din fulle rett til å heve kjøpet hvis du har kjøpt den på en nettbutikk siden du har to ukers agrefrist på det du kjøper fra brutikken. Merk deg dog at det IKKE anbefales da det egentelig er misbruk av frobrukerkjøpsloven (etter min menign) og de påfører butikken relativt store tap. Det du kan gjør før du sender den inn igjen er å lese denne guiden som sier litt om døde pixler. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Skjønner! Det som er så ufattelig irriterende er at det er MIDT på skjermen. Har hatt flere skjermer tidligere med pixelfeil, men de har i det minste vært litt ut mot sidene, ser ut til at jeg har hatt maks uflaks. Kan forøvrig meddele at pixelen er sort, uansett. Vil dette da si at pixelen er død, ikke bare "stuck"? Takk for svar Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Send skjermen i retur. Når du først har oppdaget denne pixelen så kommer du til å irritere deg grønn over den hver eneste gang du bruker skjermen. Og nei, det på ingen måte misbruk av forbrukerkjøpsloven. Angreretten gjelder uansett grunn - hvilket betyr at du ikke trenger å oppgi noen. Man skal overhodet ikke vært nødt til å godta pixelfeil på en LCD-skjerm selv om noen produsenter prøver å slippe unna ved å ikke gi pixelfeilgaranti. Etter min mening er pixelfeil en såpass vesentlig feil på en skjerm at man ikke på noen måte skal ha dårlig samvittighet for å returnere den på angreretten. At produsentene ikke klarer å levere samtlige skjermer uten pixelfeil er deres problem og ikke vårt. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Helt enig... Hadde pixelfeil på min forrige skjerm... nesten midten.. jeg satt i 2 år og stirret på den.. Send tilbake... Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Får finne frem kabler og bruksanvisning osv... Innpakkingen har jeg kastet, så hvordan bør jeg pakke den inn for sending? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 dette er grunnen til at jeg som regel beholder all innpakkning i rundt 6 mnd'er Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Har sendt melding via meeter.no's sine nettsider om at jeg benytter meg av angreretten. Fikk skjermen i posten den 26.nov, sendte meldingen i dag, det vil si at jeg kan sende skjermen på mandag og fortsatt være innenfor fristen? Har alt av kabler, cd-er, manualer og slikt, så må bare finne en fornuftig måte å pakke det hele ned på. Glad jeg tok valge om å returere den, pikselen bare irriterer meg mer og mer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå