TfTm Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Har en Fujitsu Siemens datamaskin fra 2001-02 som har stått og støvet en stund nå. Har planer om å rive ut alt og kjøpe nye deler. Men vil eg finne deler som passer til dette kabinettet? Kabinett 1 Kabinett 2 Kabinett 3 Kabinett 4 Noen som vet hvor på hovedkortet det står produktnavn? Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Ser jo ut som et helt standard ATX kabinett. Hvor kraftig er strømforsyningen? Erfaringsmessig pleier modellnr/produktnavn stå mellom PCI portene eller rett ovenfor. Lenke til kommentar
TfTm Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Strømforsyningen er på 250W. Så jeg kan bygge denne dataen opp igjen med et ATX hovedkort? Lenke til kommentar
TfTm Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Fant ut hva det heter. Det er et Gigabyte P4 Titan hovedkort. Endret 6. desember 2008 av TfTm Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Vil ikke villede utifra det lille jeg ser på bildet - sjekk derfor modellnummer og søk det opp på internett og sjekk at det faktisk er ATX. Du må nok oppgradere strøforsyningen da 250w er i aller minste laget for en ny maskin. Tviler på den har SATA kontakter heller dersom maskinen er ett par år. Sjekk om kontaktplata bak i kabinettet ( der alle kontaktene puttes i ) kan demonteres / fjernes. edit: ser du har konstatert at det er et atx kort Endret 6. desember 2008 av Star Lenke til kommentar
TfTm Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Vil ikke villede utifra det lille jeg ser på bildet - sjekk derfor modellnummer og søk det opp på internett og sjekk at det faktisk er ATX. Du må nok oppgradere strøforsyningen da 250w er i aller minste laget for en ny maskin. Tviler på den har SATA kontakter heller dersom maskinen er ett par år. Sjekk om kontaktplata bak i kabinettet ( der alle kontaktene puttes i ) kan demonteres / fjernes. edit: ser du har konstatert at det er et atx kort Alt kan fjernes på baksiden ^^, Og jeg har tenkt å skaffe ny strømforsyning. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå