Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lilla skjerm + at pc'n slår av seg tilfeldig

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har problemer med at pc'n min slår seg av når den vil og at skjermen min er lilla.

Har ikke peiling hva dette kommer av.

Har vista home edition OS

Geforce 8800 GTS

2 GB ram

Intel duo 2.7 GHZ

er takknemlig for svar :p

Og har blåskjerm på min bærbare, hva kan dette skyldes?

Endret av Gamer93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at skjermen blir lilla noen ganger, kan skyldes dårlig kontakt i skjermkabelen din. Hvis du har en ekstra skjermkabel, så burde du teste den. Det kan også være dårlig kontakt inne i skjermen din, men dette er veldig sjeldent.

Det at PCen din skrur seg av, skyldes som regel en eller annen sikkerthets ting. Det er vanskelig å si den eksakte grunnen ut ifra det du har skrevet, men det kan skyldes overopphetning av prosessor eller skjermkort, eller det kan være at PSUen (Strømforsyninga) ikke er kraftig nok til å holde alt dette i gang. Google "PSU CAlculator" og fyll inn informasjon, så finner du ut hvor mye strøm systemet ditt krever. Det står på siden av PSU enheten din hvor mye strøm den gir, så da er det bare å sammenligne. :p

Om det kommer noen rare beepe lyder når du skrur på PCen eller når den er i gang, så er dette ofte en kode på hva slags feil det er på PC din. F.eks. hvis du hører high-frequence beep, low-freq beep, high-freq beep, low-freq beep, etc. så er det en CPU feil. Ofte at den ikke har bra nok kjøler, sitter feil i eller at CPU vifta blir hindret.

Håper dette hjelper litt i alle fall!

EDIT: Laptop: BSOD (Bluescreen of death) kan skyldes mange forskjellige ting. Ta å les hva som står på den, så putter du utdrag av dette inn i Google, så finner du mange forum med folk som har samme problem som deg!

-Firey-

Endret av Firey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...