Gå til innhold

[Løst]Musikksmak

ShareFun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etterhvert som årene går har jeg bare blitt mer konsekvent på det jeg liker og det jeg ikke liker. Er dritlei pompøs og overdådig progrock, anonym overhypa indie (men ikke alt!), masseprodusert og forutsigbar post-rock og alt sånn der og bare blitt mer og mer interessert i folk og roots og støyende og simpel punk/garage.

Var det det denne tråden handlet om?

Lenke til kommentar
Linken er død, men jeg så denne av samme band, og jeg kunne absolutt fått sansen for det, hvis det ikke hadde vært for vokalen. Det høres for meg ut som brøling, og ikke noe som har noe med sang å gjøre. Melodien i både sang og vokal faller litt bort i partier av låta i et avkok av støy. Jeg vet ikke helt, jeg. Nå skal det sies at jeg har skydd unna sjangeren black metal på grunn av kanskje gale fordommer om nettopp dette. Kanskje jeg ikke har funnet den rette undersjangeren?

er litt iriterende at enkelte snage har så hinsidees elendig kvalitet som denne.. jeg ser godt hvorfor noen sier metal er støy, vist de har hørt et par slike snager.. har en del sanger av bathory som jeg bare måtte fjerne..

Lenke til kommentar

Man vet man har funnet den rette musikken når man opplever noe mer enn å bare høre lyd fra favorittplaten/artisten/sjangeren(e). Når musikken treffer hjertet og gir seg utslag i følelser og skaper noe mer har man funnet den musikken som er den rette for en selv. Da betyr det lite om det er Naglfar, Nirvana eller Beethoven som kommer ut av høyttaleren.

Å si at jeg opplever katarsis av å høre på black metal vil ikke være en overdrivelse, men jeg opplever også det samme men av en annen karakter av å høre andre sjangrer. Linkin Park klarer ikke å skape dette for meg, selv om det er nettopp dette bandet som gjør det samme for en venn av meg. En stor andel mennesker holder hardstyle som det beste som er innen musikk, på tilsvarende måte holder en stor andel mennesker black metal som det ultimate. Men ingen sjangre er dermed sagt bedre enn en annen, da alle sjangre vil kunne skape katarsis hos de rette lytterne.

er litt iriterende at enkelte snage har så hinsidees elendig kvalitet som denne.. jeg ser godt hvorfor noen sier metal er støy, vist de har hørt et par slike snager.. har en del sanger av bathory som jeg bare måtte fjerne..
Et av albumene jeg setter høyest er Blood Fire Death av Bathory. Kvaliteten er grumsete og temmelig laber i forhold til dagens inspillingsstandarder. Mange jeg har snakket med mener det gir albumet sjel og karakter og at det er et element som gjør platen til det den er, jeg for min del skulle gjerne hørt en nyinnspilling i klokkeklar og crisp kvalitet. Det krever litt innsats å høre et slikt album og det er ikke noe man hører fra ipoden mens man sitter på bussen, men for dem som opplever at battle/viking/folk- metallen er noe som appelerer til dem vil man kunne få mye ut av albumet til tross for den tekniske kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...