Gå til innhold

[Løst]se x1 mot htc pro. andre utfordrere?

Anbefalte innlegg

Ja den mangler cut and past, hvor ofte bruker du det?

For å snu på flisa.. kan du bruke HTC Touch Pro helt uten stylus og være sikker på å treffe det du trykke vær gang? "nei i mine øyne er ikke HTC Touch Pro værdt mer en 1500,-". og "HTC SUGER iforhold til Touch Pro som er overpriset dritt" Dette blir bare for dumt... kom gjerne med saklige argumenter om du har noen.

saklig ja... haha...... nei

for meg er det samma hå du kjøper^^ men Nokia E71 og Touch pro er det jeg har funnet ut funker best. eneste problemet md Touch pro er batteri levetid, men det er så og si det samma som X1 sitt. Cut and paster viktig for å gjøre det lettere å videreføre informasjon. istedet for å skrive ned på et ark og så sende videre, jobber som automatiker så skal je sende videre produkt informasjon som jeg har fått fra leverandør og legge det til på en mail f.eks så er cut and paste veldig viktig. og htc har Microsoft Office. det har vel X1 også. det er veldig lett å bruke touch pro uten stylus uansett om du skal koble fra 3g/Edge. Touch floèn er knall. sier bare at det er en grunn til at X1 og iphone har blitt slakta i endel tester og Touch pro har blitt rost opp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal si det ble fart i tråden min, og det er jo akkurat da det blir diskusjon:)

det er bra delte meninger på disse telefonene, men det vil det jo alltid være siden vi mennesker er forskjellige.

iphone

x1

htc pro

dette er tydeligvis de beste telefonene på markedet i dag. Det er ikke så mye som plager meg med telefoner, men ting som henger så mye at man kan ligge fra seg tlf gå på do for så å finne telefonen som enda jobber med en oppgave, da blir jeg arg. Ting må virke, og det må være greit å komme til. valgfrihet på tlf er et must.

etter å ha lest all infoen sitter jeg igjen med litt tanker. kanskje iphone til damen. klare ikke helt å ligge testen til dinside om x1 helt bak meg. Så den ligger en demper på x1 iallefall for en stund. diamond er blitt utelukket, og jeg prøver å hodet mitt å tenke at jeg sitter med en pro i hånden.

Men det er litt vabnskelig dette med valg av telefon som koster litt, så jeg lurer framdeles på x1 og htc pro. så har jeg den htc hd litt lenger bak i tankene. leste også at det er htc som har laget x1 for se.

Lenke til kommentar
hvis jeg husker riktig så lager HTC xperian for SE. eller så blir dem lagd på samme sted iallefall. no sånnt no. men tror jeg heller hadde kjøpt LG KC910 istedet for Iphone.

har lest litt på den lg etter at du skrev det, og den er jo kanskje en flott tlf til madammen? tror hun kan gå litt lei om den er skikkelig vanskelig eller kjempe treg, men tror det er bedre med en annen tlf enn iphone til henne.

hvis det er slik at htc laget x1 til sony ericsson, ville de laget den like god som dem de selger? er ikke det noe å tenke på?

Lenke til kommentar

har ikke peiling, men iallefall på alle tester og sånn som folk har gjort har Touch pro kommet bedre ut enn X1 md klar margin. X1 er vel treg pga Panelene etter det je har lest.

den skal ha 9 paneler klare til alt hele tia og det skal visst være slitsomt for tlfn. det er 2 positive ting md X1 i forhold tel touch pro, bittelitte grann mer batteri og bittelitte grann større skjerm. thats it.

Lenke til kommentar

Xperia X1 har 256mb ram, HTC Touch Pro har det samme, bare den har 32mb ekstra som går til 3D grafikk.. Men har forsatt på 256MB som går til RAM..

Xperia X1 mangler Æ-Ø-Å ja, men det er overhode ikke noe problem.. Trykker du på A også på AU knappen har du Å, trykker du på O også AU knappen har du Ø og trykker du på A og AU 2 ganger har du Æ..

Xperia har gjennom tester fra Pockednow.com vist seg og være kjappere en Touch Pro og Touch HD:

http://www.pocketnow.com/index.php?a=porta...id=1111&p=4

Der har du ett par Benchmark resultater som viser akkurat det..

Touch Pro har 640x480 oppløsning på 2.8" skjerm, mens Xperia har 3" skjerm og en oppløsning på 800x480..

Xperia har også 3.5jackutgang så kun kan bruke vanlig headsett når du hører på musikk, noe som Touch Pro mangler..

Jeg liker Panels veldig godt, jeg blir litt lei av det samme hele tiden som bakgrunn. og med panels kan man bytte endel.. Jeg har panels som er fingervennelig og som er bedre med stylus..

Lenke til kommentar

den har 256 ja :p står feil å¨Amobil.no da^^

men tror X1 og Touch pro varierer veldig fra modell til modell. noen X1`er er drit trege. noen er kjappe og det samme md pro. men alle proene jeg har prøvd har vært kjappe og den x1n var treg. jeg vet godt hvordan man bruker windows mobile.

men men det kommer vel til slutt på smak og behag. prøv begge to og kjøp den du liker best ;)

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar
skjønner ikke att HTCn fikk mindre poeng enn X1 på den testen du har der fra Mobilen.no. X1 hadde sterkere minus vil nå jeg si :p hvis du vil ha bedre kamera og ikke bryr deg om at tlfn er treg så er kanskje X1 bedre enn touch pro ja :p

er få ting jeg ligger meg så altfor mye opp i, men treghet er noe jeg ikke liker. ofte må jeg bruke noe på tlf i en fart mellom to ting jeg gjør på jobb, og da nytter det ikke å måtte stå å vente på at telefonengjør seg ferdig på driteren før den gjør som jeg sier.

har lest masse om mobiler nå, og kan ikke se noe sted at det nevnes at x1 har tastatur på skjermen i tillegg til det man skyver ut?

ler litt nå, men tenker kanskje samsung omnia kan være en bra begynner tlf for madammen?

den har utseende, og virker som den kanskje er litt forenklet og fin til å starte med? har ikke akkurat noe positivt å si om samsung på mobilfronten, men flatskjermer kan de.

se på denne linken https://shop.tele2.no/index.php/Portal/gid/...d/4850/action/1

er ikke det samsung omnia? eller har den en lillebror som ligner masse?

Endret av stewie28
Lenke til kommentar

har sett endel videoer på youtube, og det ser ut til at jeg ikke klarer å la være å gå for min første se på lang tid. altså x1. noen som vil advare meg mot den før jeg bestiller den? så etter et tips i tråden, ser det ut til at madammen kan få kc 910 under jule treet. noen som kan si litt om de to valgene jeg har her?

Lenke til kommentar

X1 er et ypperlig valg og den trumfer Touch Pro paa stort sett alle punkt utenom ett og det er HTC's TouchFlow UI interface.

Men dette kan du ogsaa instalere paa X1 saa da er dette ikke lengre et minus :!:

X1 har ikke et bra onscreen keyboard inkludert, men ogsaa her kan du bare installere et 3 parts tastatur som faller i din smak. Noen eksempler: Resco KeyBoard Pro og TouchPal +++ mange flere...

De fleste testene hvor "testerne" har klaget som f.eks Dinside er grunnet tidlig ROM versioner og fordi X1 ikke har et skikkelig bruker og finger vennlig UI lagt over Windows Mobile, men som nevt kan du bare installere HTC TouchFlo 3D eller en av de mange andre UI programmene tilgjengelig for Windows Mobile telefoner. Det er f.eks en gratis panel version av SPB Mobile Shell for X1 tilgjengelig paa Sony Ericssons websider.

Angaende RAM pa PRO og X1

PRO har 288 MB RAM + dedikert grafikk chip sett (som bruker 64 MB av de nevnte 288 MB).

X1 har 256 MB RAM + 128 MB RAM 3D Grafikk Chip sett.

IE. saa har X1 faktisk 384 MB RAM mot PRO's 288 MB.

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Hmm, du har faktisk rett i at Touch Pro har mer ram. Da er det utrolig at den er så mye treigere en X1. Jeg lånte en Touch Pro i et par dager og det var jo som sirup i forhold til X1.

Men uansett kan ingen av disse 2 måle seg mot iphone. :-) Da blir begge disse siruptelefoner i forhold.

Nå pleier profftelefoner/forretningstelefoner å være litt tregere enn _vanlige_ mobiltelefoner. Trodde ikke iphone var en profftelefon. Den er sikkert raskere fordi den ikke er så avansert som de øvrige nevnte telefoner.

Definer profftelefon da... for meg er dette kriterier:

1. Telefon som har god lyd

2. Sync av kontakter mot data'n min, helst via internett mot exchange.

3. Mailsync mot exchange via internett, og mulighet for å svare på mail.

4. Bluetooth headset støtte

5. Mulighet til å lese pdf og office filer.

Alt dette kan iphone og xperia. Begge er profftelefoner spør du meg.

"Den er sikkert raskere fordi den ikke er så avansert" Har du prøvd en? :whistle:

Har selv en profftelefon; N73. En annen viktig ting som en profftelefon/forretningstelefon kan, er å kjøre flere programmer samtidig. Såvidt meg bekjent kan ikke en iphone det.

Og en telefon uten taster som iphone, går mye tregere å skrive sms/epost på når man er på farten. Er fortsatt ikke enig at en iphone er proff/forretnigstelefon. Er mer en underholdningsmaskin.

X1 er en proff/forretningstlf. ja, og den kommende Nokia N97, som forhåpentligvis blir min neste mobil.

Lenke til kommentar
leste akkurat her, og det er jo litt interessant

http://www.mobilen.no/wip4/review/monsterd.../d.epl?id=34242

Hehe. En del saklige punkter i denne testen gitt... iPhone får bl.a. trekk fordi du ikke kan kjøpe musikk via mobilnettet... Da burde de andre få trekk fordi de ikke har mulighet i det heletatt for å kjøpe musikk via en integrert musikk og software butikk. Men mr. swang har jo vist før at han ikke liker iPhone.

I tillegg sier du at du og dama må ha en rask telefon og som er enkel å bruke. fra artikkelen: "Hvor rask er mobilen, og hvor enkel er den å bruke.

Her feier Iphone konkurrentene av banen."

Har selv en profftelefon; N73. En annen viktig ting som en profftelefon/forretningstelefon kan, er å kjøre flere programmer samtidig. Såvidt meg bekjent kan ikke en iphone det.

Og en telefon uten taster som iphone, går mye tregere å skrive sms/epost på når man er på farten. Er fortsatt ikke enig at en iphone er proff/forretnigstelefon. Er mer en underholdningsmaskin.

X1 er en proff/forretningstlf. ja, og den kommende Nokia N97, som forhåpentligvis blir min neste mobil.

N73 er jo en leketelefon... Hvilke programmer vil du kjøre samtidig? skal du compilere kjærene, se video og brenne en cd samtidig? Nei... du skal.. enten svare på en sms eller mail, se en video eller noe annet, men i 90% av tilfellene 1 ting av gangen. iPhone kan spille musikk og kjøre IM samtidig som den gjør noe annet og da er det greit for meg. N73 er jo også så treig at å kjøre mer en 1 ting av gangen der vil være døfødt.

I tillegg... jeg å trodde at jeg ble hemmet av skjermtastaturet til iPhone når jeg skriver mail og sms, men det er faktisk minimalt forskjell på iPhone og Xperia på skrivehastigheten og forskjellen blir stort sett hentet inn med en del knoting for å komme inn i riktig meny og mailboks på xperiaen. Så at iPhone er en mer proff telefon en N73 kan det ikke være noen tvil om. Xperia og HTC er om mulig enda mer business en iPhone, men mangler en del på underholdningen.

Til trådstarter, kjøp deg en Xperia og iPhone til dama. Dama mi går å sikler på min iPhone og håper jeg skal gå helt over til Xperia'en. Ser dårlig ut enda iallefall. ;)

Det mest negativet med iPhone er prisen, jeg må si at 3G'n er litt overpriset i norge, jeg betalte 3500,- for min 1.gen 16GB og den er jo faktisk å bedre en 3G'n. Det er "riktig" pris. Men 6000,- eller 7800,- som telebutikken skal ha for Xperia er jo også WAY OUT!

Endret av tdipower
Lenke til kommentar

N73 er jo en leketelefon... Hvilke programmer vil du kjøre samtidig? skal du compilere kjærene, se video og brenne en cd samtidig? Nei... du skal.. enten svare på en sms eller mail, se en video eller noe annet, men i 90% av tilfellene 1 ting av gangen. iPhone kan spille musikk og kjøre IM samtidig som den gjør noe annet og da er det greit for meg. N73 er jo også så treig at å kjøre mer en 1 ting av gangen der vil være døfødt.

I tillegg... jeg å trodde at jeg ble hemmet av skjermtastaturet til iPhone når jeg skriver mail og sms, men det er faktisk minimalt forskjell på iPhone og Xperia på skrivehastigheten og forskjellen blir stort sett hentet inn med en del knoting for å komme inn i riktig meny og mailboks på xperiaen. Så at iPhone er en mer proff telefon en N73 kan det ikke være noen tvil om. Xperia og HTC er om mulig enda mer business en iPhone, men mangler en del på underholdningen.

Leketelefon ha ha :D Det er da en Nokia i N-serien. Da N73 ble lansert for ca. 2 1/2 år siden, ble den kalt en smarttelefon. Amobils test beskrev den som et skikkelig teknobeist i denne artikkelen Nå begynner N73 å bli litt gammel, så da jeg kjøpte den var den på markedet ikke kalt en leketelefon. Dyr var den også i datidens valuta. Og telefonen ble betydelig raskere etter at det kom en oppdatering på den.

Anbefaling til trådstarter; Som du nevnte i ditt første innlegg, men som ikke kommer før i løpet av neste halvår, Nokia N97. Har selv tenkt å vente på den. Hadde egentlig tenkt på xperia X1, men leste om en del skuffelser i tester og forum. Eller å håpe på at den norske versjonen blir bedre, som er ventet rundt nyttår.

Vil ikke anbefale noen flere telefoner i dagens sortiment, da jeg selv ikke synes noe om de.

Det er ventet å komme mange bra mobiltelefoner neste år. Det har også gått rykter om flere i xperia-serien.

X1 er å få kjøpt til en pris av 5980,- i XD.no her

Og hos ElKjøp til 5979,- her

Endret av unison
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...