Gå til innhold

[Løst]se x1 mot htc pro. andre utfordrere?

Anbefalte innlegg

Har hatt nokia e90 en stund nå, og på tide å bytte telefon. Nokia har ingen modeller som jeg vil ha nå, men det kommer jo til sommerne som jeg tenkte kanskej å skaffe meg. For første gang på lenge tenker jeg å gå for et annet merke. da lurer jeg på

se x1 men ser det er engelsk utgave, og det vil vel si engelsk tastatur også da?

htc pro heter den diamond pro kanskje? Den har jo fått gode kritikker noen steder, og det motsatt andre steder.

så har vi jo den samsungen omnia, men der er jeg skeptisk, for de kan flat tver, men mobiler har de ikke vært noe flinke på.

Hvilken telefon er top of the range for tiden da?

en annen ting er at jeg lurer på om jeg skal klare å få madammen med på litt avanserte mobiler, og tenkte kanskje htc diamond kunne væøre en grei nybegynner tlf?

sier takk for synspunkter og ideer:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt nokia e90 en stund nå, og på tide å bytte telefon. Nokia har ingen modeller som jeg vil ha nå, men det kommer jo til sommerne som jeg tenkte kanskej å skaffe meg. For første gang på lenge tenker jeg å gå for et annet merke. da lurer jeg på

se x1 men ser det er engelsk utgave, og det vil vel si engelsk tastatur også da?

htc pro heter den diamond pro kanskje? Den har jo fått gode kritikker noen steder, og det motsatt andre steder.

så har vi jo den samsungen omnia, men der er jeg skeptisk, for de kan flat tver, men mobiler har de ikke vært noe flinke på.

Hvilken telefon er top of the range for tiden da?

en annen ting er at jeg lurer på om jeg skal klare å få madammen med på litt avanserte mobiler, og tenkte kanskje htc diamond kunne væøre en grei nybegynner tlf?

sier takk for synspunkter og ideer:)

Om du vil ha en Windows Mobile ville jeg gått for SE X1 eller HTC Touch HD. Touch Pro er dårligere en begge disse. Omnia har en lavoppløselig skjerm og er dyr.

Om jeg får ytre min mening om top of the range må det fremdeles være iPhone, og de 2 nevn over på delt andreplass. N96 på en fjerde.

HTC diamond ville jeg hold meg langt unna, treig og lett å stripe opp. Hvorfor tror du dama vil ha en mer "avansert" telefon? og hva skal hun bruke den til? min kjære syntes lite om HTC telefonen med Windows Mobile som hun har testet. Men om du alikevel ønsker det er kanskje HTC S740 det beste valget.

Lenke til kommentar

setter pris på slike gode tillbakemeldinger fra dere, og lar tråden være åpen for diskuson en stund til. ser litt uenigheter her, og det hjelper ofte slik at man får fram flere for og mot.

Det jeg skrev om at madammen skulle fått prøve seg på en litt mer avaqnsert mobil enn en sms og ringe mobil, er litt fordi hun viser en liten interesse for litt mer utvalg på mobilen. De tlf hun til nå har hatt er fine men enkle telefoner som er lett å gå lei, fordi at de er ment til å brukes som sms og ringe telefoner. Det er se telefoner hun har hatt for det meste. tror hun ville satt pris på en tlf som er lett å synke med pcn. Kan nok være jeg har tenkt litt feil ang mer avansert tlf, men når jeg da til jul kjøper tlf til henne må den ha dette:

UTSEENDE det viktigste fra hennes side

utseende

utseende

wifi

blåtann

sync mot pc

grei skjerm og ellers det en jente kan ha brukt for. Hun har z610 nå. Lyseblå blank.

leser at dinside har testen x1, og den blir jo egentlig slaktet totalt, og da blir jeg med en gang litt skeptisk, for de er jo bra seriøs på den fronten er de ikke?

få håpe diskusjonen om top of the range tlf fortsetter litt her, slik at vi får litt mer fakta og meninger om dem. kanskje tråden sku ha hatt en annet navn den perfekte tlf eller for den kresne? hehe vel takker for alle synspunkter og tråder.

ser en mengde skrivefeil, og det beklager jeg. skriver på tastaturet til svigers:)

når kommer x1 på norsk da, og evt norsk tastatur? har hørt man ikke får lagt inn norsk sw på de som er engelsk?

har jo selvfølgelig tenkt på iphone, men det blir det ikke. Hehe flere sier de blir dumme av å bruke den, for alt er så enkelt og ingen utfordringer. Er ikke derfor jeg ikek skal ha den altså hehe jeg bare tuller litt. Er jo et smykke av en tlf:)

Endret av stewie28
Lenke til kommentar

Det har gått rykter om at den norske versjonen av X1 skal komme rundt nyttår.

Når det gjelder slakt av X1 på testen på DinSide, er det så og si den eneste testen av de som har testet den som har gitt den dårlig karakter.

Amobil ga terningkast seks her

Aftenposten ga karakteren fire: http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle2723019.ece

Også en ganske positiv test i Sverige: mobilen.se

Mobilen.no ga den terningkast seks i sin test her

Og Dagens it har en test:her

Selv hadde jeg tenkt meg X1 i den norske versjonen. Og det er ganske sannsynlig at den norske

versjonen kommer med de særnorske tegnene, da den svenske versjonen har sine på tastaturet.

Når det gjelder Touch HD, kunne jeg ikke tenkt meg en telefon uten tastatur i tillegg til

trykkfølsom skjerm.

Erfaringen har jeg av pda-en min, som også har windows operativsystem. Tar litt lenger tid med

stylusen enn å taste bokstaver på tastatur. Og WM på X1 (og pda-en) har litt for små tegn til

å bruke fingrene på uten å komme borti andre tegn.

Lenke til kommentar

touch pro griser X1 lett. en grunn til at X1 vart sett på som årets skuffelse.

Touch pro har kraftigere maskin enn X1, mye mer RAM f.eks. mange av dem som klager over HTC er folk som ikke klarer windows mobile, eller glemmer å lukke program etter at dem har brukt dem.

hvis jeg husker riktig så lastet Touch pro nettsider kjappere enn Touch HD, men begge 2 var ca like kjappe, spørs egentlig på nettsiden.

X1 må du tukle endel i programmet for å få Æ Ø og Å.

De panelene på X1 skal visst være ekstremt trege.

Lenke til kommentar

kan ikek få sagt det nok, hvor mye jeg liekr slike innlegg som dette. på denne måten får man den hjelpen man trenger for å velge telefon. Det er ikke mange steder man får prøve telefonen før man kjøper den, og da er det viktig med gode tillbakemld fra folk som alelrede ha den, elelr har lest seg opp på hva den inneholder av kilder som ikke er betalt av den som lager dem, elelr fra dem som skal selge dem.

Har aldri likt op systemet til se, men når de så kommer med en tlf som de ikke står for akkurat det begynner jeg å tenke i de baner. Siden dette er jomfru mobilen deres på dette systemet, tro jeg ialelfall så er man selvfølgelig automatisk skeptisk.

For å være helt åpen rundt dette, så tenkte jeg på diamond når den kom, så mye at jeg nesten kjøpte den. Så hørte jeg om pro utgaven og tenkte at jeg gjerne vil ha tastatur med på tlf. jeg liker selvfølgelig utseende på tlf, men bryr meg litt mer om hva som er inne i den så lenge den ikke ser motbydelig ut. Har brukt e90 lenge, og den er jo ikke akkurat liten, men den var fin til mit bruk.

Selv om pro er litt stor av størrelse, er den jo et smykke, og det synes jeg også x1 er.

har lest litt om den htc hd og den virker jo aså absolutt lekker. Den mangler vel tastatur?

Lenke til kommentar

Touch pro har kraftigere maskin enn X1, mye mer RAM f.eks. mange av dem som klager over HTC er folk som ikke klarer windows mobile, eller glemmer å lukke program etter at dem har brukt dem.

hvis jeg husker riktig så lastet Touch pro nettsider kjappere enn Touch HD, men begge 2 var ca like kjappe, spørs egentlig på nettsiden.

Nå har jeg nå hatt begge disse 2 og kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse

Dette er veldig spesielle telefoner og det krever sitt med tid og selvbeherskelse for å betjene dem uten å ødelegge dem i sinne.

Det har lite med forståelse å gjøre, bare at alt er så sykt mye mer slitsomt og tregt å utføre.

Du må regne med å nappe ut batteriet eller skru av/på telefonen minst en gang i døgnet(om du bruker den aktivt)ellers blir de ubrukelige

Det kjekke med dem er utfordringene....for dem er det mange av......du går ikke lei med det første.

Uansett er ikke dette en telefon for dem på farten, da er de også ubrukelige

Av alle mine telefoner så kan jeg ikke huske andre enn en nokia 7390 som har vert et dårligere kjøp enn touch pro

Uansett går jeg nok tilbake til Samsung Innov8 igjen om ikke lenge, der får du en telefon som ligger langt fremfor disse 2 i nesten alt

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

så jeg er heldig jeg da altså. har nå hatt min touch pro i snart 2 mndr og den har ikke hengt seg en eneste gang og jeg sitter på internett og sender sms hele dagen md den. fra 7.30 - 15.30 full aktivt og etter det så blir det litt mindre. og den har vært stabil som bare det. drikker endel batteri da. men det gjør jo alle smart telefoner har jeg skjønt, har hatt HTC s710, SE p800, p990i, Nokia E90, Nokia E71 og har prøvd SE xpiria.

støtter denne fullt ut.

http://www.dinside.no/data/mobil-og-tele/m.../art791373.html

Lenke til kommentar
Om du vil ha en Windows Mobile ville jeg gått for SE X1 eller HTC Touch HD. Touch Pro er dårligere en begge disse.

Kan du forklare hvorfor HTC Touch Pro er dårligere enn SE X1 og HTC Touch HD?

X1 har bedre skjerm (større og bedre oppløsning), mer ram, bedre byggekvalitet, bedre kamera etter min smak, bedre batteri for å nevne noe.

X1 er vel kontra P990i og P1 faktisk ikke en skuffelse, den har fått gode tester og er rimelig rask. Panelene er faktisk funksjonable og ikke treige til å være en windows mobile.

For å få til Æ Ø Å må du redigere en liten tekstfil på telefonen, tar 1 minutt.

Touch Pro har faktisk hakke dårligere specs en xperia med tanke på ram og skjerm.

Touch Pro er også treigere, sjekk f.eks.

X1 fremstår som en langt mer proff telefon en Touch Pro spør du meg.

Fremdeles kan ingen av disse windows mobilene måle seg med Apple iPhone. Det vil også være telefonen midt i blinken for dama di. Meget bra kamera kontra spec'sen (tar langt bedre bilder en Xperia'n min), verdens beste grensesnitt, god musikkspiller, kan brukes til å surfe på, kontra HTC gutta og X1 som "kan vise en webside".

Ellers kan det lønne seg å søke litt informasjon fra andre tråder her inne så får du mye nyttig info om alle disse telefonene.

Lenke til kommentar

Hmm, du har faktisk rett i at Touch Pro har mer ram. Da er det utrolig at den er så mye treigere en X1. Jeg lånte en Touch Pro i et par dager og det var jo som sirup i forhold til X1.

Men uansett kan ingen av disse 2 måle seg mot iphone. :-) Da blir begge disse siruptelefoner i forhold.

Lenke til kommentar

iphone suger jo i FORHOLD tel prisen du betaler :p kjøp eller Samsung innov8 eller htc touch pro.

Htc tlfnr har Opera nettleser som er NR 1. du kan faktiskt bytte batteri med et bedre aftermarket batteri, trenger ikke itunes driten førr å legge over musikk. har ikke sjekket kameraet på iphone men 2mp trur je er dårlig i forhold til X1 og Htc sin 3.2. vet ikke om du kan Cut and paste på iphone ennå heller. men iphone er ikke verdt over 2000 kr i mitt syn. har ipod og mac, angrere at jeg ikke kjøpte creative zen istedet for ipod. mac er greit som backup, men iphone er tragiskt. reint hype. akkurat som x1 har blitt har je sett.

tror windows tlfnr varierer no veldig. for de touch pro telefonene jeg har prøvd har vært kjappe. x1 er ikke treg, men tregere enn touch pron. skal du ha en bra smart tlfon som er kjapp så kjøp Nokia E71.

Lenke til kommentar
Hmm, du har faktisk rett i at Touch Pro har mer ram. Da er det utrolig at den er så mye treigere en X1. Jeg lånte en Touch Pro i et par dager og det var jo som sirup i forhold til X1.

Men uansett kan ingen av disse 2 måle seg mot iphone. :-) Da blir begge disse siruptelefoner i forhold.

teknisk sett har vel pro'n bedre skjerm og.. da den har flere piksler per tomme en x1..(med mindre jeg har sett feil^^) kan heller ikke kjenne meg igjen i touch pro kritikken.. har hatt den i 4 dager, men ikke hatt heng en gang eller noe annet tull.. den er mye raskere enn det amobil sa i testen i følge mine meninger..

Lenke til kommentar

Nå pleier profftelefoner/forretningstelefoner å være litt tregere enn _vanlige_ mobiltelefoner. Trodde ikke iphone var en profftelefon. Den er sikkert raskere fordi den ikke er så avansert som de øvrige nevnte telefoner.

Lenke til kommentar
iphone suger jo i FORHOLD tel prisen du betaler :p kjøp eller Samsung innov8 eller htc touch pro.

Htc tlfnr har Opera nettleser som er NR 1. du kan faktiskt bytte batteri med et bedre aftermarket batteri, trenger ikke itunes driten førr å legge over musikk. har ikke sjekket kameraet på iphone men 2mp trur je er dårlig i forhold til X1 og Htc sin 3.2. vet ikke om du kan Cut and paste på iphone ennå heller. men iphone er ikke verdt over 2000 kr i mitt syn. har ipod og mac, angrere at jeg ikke kjøpte creative zen istedet for ipod. mac er greit som backup, men iphone er tragiskt. reint hype. akkurat som x1 har blitt har je sett.

tror windows tlfnr varierer no veldig. for de touch pro telefonene jeg har prøvd har vært kjappe. x1 er ikke treg, men tregere enn touch pron. skal du ha en bra smart tlfon som er kjapp så kjøp Nokia E71.

Nå tror jeg du skal slappe litt av. Du har tydligvis ikke brukt en iPhone. Hva i h..... er bedre med Opera en med Safari browseren? Har Opera multitouch funksjon? Er Opera raskere en Safari? Nei... Eneste fordelen med Opera er støtten for flash.

iTunes er det dårligste med iPhonen ja og må desverre brukes. Men f.eks. (video)podcasts som jeg bruker veldig mye er jo et forferdelig styr på en windows mobile.

Ellers kan du slutte å tru noe om noe du ikke har prøvd. Jeg har både iPhone og Xperia og i skarpt dagslys er kameraet bedre på xperia, men så fort vi er på innendørslys etc er iphonen overlegen.

Ellers er logikken din helt feil, Mac og ipod er en hype da det finnes produkter som er langt bedre. iPhone derimot er langt fra oppskrytt, den er så bra som de sier. men 1.gen er bedre en 2.gen. (3G)

Ja den mangler cut and past, hvor ofte bruker du det?

For å snu på flisa.. kan du bruke HTC Touch Pro helt uten stylus og være sikker på å treffe det du trykke vær gang? "nei i mine øyne er ikke HTC Touch Pro værdt mer en 1500,-". og "HTC SUGER iforhold til Touch Pro som er overpriset dritt" Dette blir bare for dumt... kom gjerne med saklige argumenter om du har noen.

Lenke til kommentar

så skal du bytte ut E90 så bytter du til Touch pro, Blackberry bold, (hørt noe negativt om storm faktiskt) E71 (ikke sikkert du vil ha den siden du hadde E90)

blackberry bold blir kanskje også litt dyr.

hadde gått for enten Touch pro eller touch hd. spørs om du vil ha stor touch screen eller liten touch screen, men md qwerty board.

Lenke til kommentar

Nå pleier profftelefoner/forretningstelefoner å være litt tregere enn _vanlige_ mobiltelefoner. Trodde ikke iphone var en profftelefon. Den er sikkert raskere fordi den ikke er så avansert som de øvrige nevnte telefoner.

Definer profftelefon da... for meg er dette kriterier:

1. Telefon som har god lyd

2. Sync av kontakter mot data'n min, helst via internett mot exchange.

3. Mailsync mot exchange via internett, og mulighet for å svare på mail.

4. Bluetooth headset støtte

5. Mulighet til å lese pdf og office filer.

Alt dette kan iphone og xperia. Begge er profftelefoner spør du meg.

"Den er sikkert raskere fordi den ikke er så avansert" Har du prøvd en? :whistle:

Lenke til kommentar
så skal du bytte ut E90 så bytter du til Touch pro, Blackberry bold, (hørt noe negativt om storm faktiskt) E71 (ikke sikkert du vil ha den siden du hadde E90)

De jeg har snakket med som har E71 er faktisk vært ganske missfornøyd med den som profftelefon. Den kan ikke synce mapper på exchange og den blir veldig varm om du har på exchange sync konstant. Batteriet varer da heller ikke leng med sync på.

Men fra E90 blir det opptur uansett om du velger HTC Touch x, iPhone eller Xperia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...