Lionel_Luthor Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei hei... En kamerat av meg har skikkelig problemer med og få internett hjemme hos seg, han har en Dlink router med N støtte i første etasje og nede i kjelleren står PCen(bærbar med sånn midt på treet nettverkskort).. Det er betong eller noe slikt i de veggene i det huset i kjelleren, det er værtfall omtrent umulig og få signal der nede.. han har prøvd med disse "boksene" som sender internett signal gjennom strømkontakten i veggen, men det er forskjellig strømkurs oppe og nede i huset.. Så det gikk heller ikke.. Hva kan han finne på? er det noe som er veldig effektivt, og som kan sende signal gjennom tykke vegger? PS: han prøve med min USB(forsker) mottaker som man kobler til USBen på dataen for bedre signal, en D-link greie med N støtte.. Men det hjalp ikke noe.. Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Kan ikke legge vanlig CAT5 fra kjelleren og opp? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Kan ikke legge vanlig CAT5 fra kjelleren og opp? jo de kan jo nok legge kabel, men den ene PCen står i første etasje i venstre side av huset, og PCen i kjelleren stå i kjelleren i høyre hjørne.. så det blir litt små stress og få lagt kabelen.. Derfor jeg håpte det var ett bra trådløst alternativ.. Er det D-link som har de mest effektive trådløse routerene med bra signal styrke? Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) N-standarden skal jo kunne dekke ett større område, men avhenger jo ofte om router og nettverkskort er av samme type/merke. (draft-n) Fungerer det ikke med D-link N, fungerer det vel neppe med særlig mye annet. Du kan vel legge kabel ett stykke og flytte routeren til et sted i 1 etasje eller kjeller med bedre dekning? Endret 6. desember 2008 av Star Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 N-standarden skal jo kunne dekke ett større område, men avhenger jo ofte om router og nettverkskort er av samme type/merke. (draft-n) Fungerer det ikke med D-link N, fungerer det vel neppe med særlig mye annet. Du kan vel legge kabel ett stykke og flytte routeren til et sted i 1 etasje eller kjeller med bedre dekning? Ja jeg tror det for bli det beste alternativet.. Tusen takk for svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå