-MK- Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Hei. Vurderer sterkt å kjøpe et Onkyo HT-S990 THX anlegg. Ser at det er THX verifisert, noe som selvfølgelig betyr at det er bra lyd. Jeg var og hørte på det i butikken i dag, og jeg må si at det var noe av det bedre jeg har hørt til den prisen. Får det til 9000 kroner på Elkjøp. Selv om jeg antagelig kommer til å kjøpe et slikt anlegg, tar jeg imot forslag på andre anlegg. Det jeg egentlig lurte på er om, og evt. hvordan, jeg får kobla Onkyo-recieveren til PC'en og PS3'en. Her er bilde av tilkoblingene inn/ut av reciever PC'en min (HP dv9575) har disse portene: Eksterne porter : 3 USB 2.0, 1 HDMI-kontakt, 1 VGA-port, 1 RJ11 modemkontakt, 1 RJ45 ethernet-kontakt, S-video TV-utgang, 2 hodetelefonutganger, 1 mikrofoninngang, 1 IEEE 1394, fjernkontroll-infrarødport (fjernkontroll tillegg), kabelforankringskontakt Siden recieveren ikke har HDMI aner jeg ikke hva jeg skal bruke. Må jeg kjøpe en overgang fra HDMI--> Komponent eller noe for å få lyd fra PC til reciever. Men da har jeg jo ikke flere HDMI utganger i PC'en til å sette i TV. Må jeg kjøpe en HDMI switch for å få både lyd og bilde da? Har også en PS3(40gb). Tar jeg da en HDMI-kabel fra PS3 til TV, også Optisk kabel(what?) til recieveren? Noen som kan hjelpe? For å oppsummere skal jeg koble Onkyo-anlegg til PC (DV 9575), og PS3 (40gb). Hvilke kabler, overganger og switcher trenger jeg? Noen som kan hjelpe? Takk Endret 6. desember 2008 av -MK- Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 19 stykker som har lest, og ingen som har grunnleggende kunnskaper om kabler? Det nekter jeg å tro på Trenger svar innen tirsdag. Kom igjen nå folkens. Jeg vet dere har løsningen på mine problemer, dere orker bare ikke skrive det ned... Hehe Eller kanskje jeg er i feil forumdel? Er det ikke en dedikert avdeling til kabler her inne? Lenke til kommentar
svante Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ingen HDMI muligheter på receiveren betyr vel fort s-video for både Pc og PS3 hvis du vil ha alt gjennom den, men som du er inne på er det nok bedre å sende bildesignalene rett til tv med HDMI og sende lyd til receiver med dertil egnet kabel. Hva som er best her vet jeg rett og slett ikke. Ellers så ser jeg at dette anlegget gikk for 9500 for godt over et år siden, så noe kjempetilbud kan det umulig være. Jeg vil tro at det er mulig å få mye mer glede for pengene andre plasser, men det er da altså bare min mening. Hvis du vil ha en anbefaling og så må vel det bli standard anbefalingen i denne prisklassen, nemlig Dynavoice F6 høytalerpakke og en så god receiver som budsjettet tillater. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Takker. Da blir det optisk kabel fra PS3 til reciever. I tillegg til HDMI fra PS3 til TV. Også blir det Minijack fra PC til reciever. I tillegg til HDMI fra PC til TV. Takler minijack HD-lyd egentlig? Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Minijack tar vel ikke HD-lyd vil jeg tro siden det går analogt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå