Gå til innhold

skole/gamer laptop ?

1915

Anbefalte innlegg

ny laptop til meg ? jaau. skal nokk ha ny laptop. akkurat nå har jeg en lenovo n200 3000 og den klarer ikke dra call of duty 5 så da må jeg ha ny laptop.

noen som har forslag ?

skal bruke laptopen til skole og gaming.

mine krav:

-bra skjermkort

-bra cpu

-god harddisk plass, helst 7200 rpm disk

-gode nokk høytalere så det er mulig å se film

-den må dra cs4 pakken lett

-15,4 skjerm minimum

-det MÅ være mulig å kjøre windows xp på den og at alt funker på den med xp(altså at det finnes drivere til alt på den)

jeg vil IKKE ha acer eller dell!

hmm kommer ikke på flere krav da.. hmm. stillegående ? bra batteri kansje det ja.. og pris, tja... 10-12000 ,- kr ;>

takker for svar

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alt bortsett fra harddisken så greit ut. var jo bare 5400 rpm disk. og litt lite harddisk plass

men det skjermkortet..hvor bra vil det dra call of duty 5 ? og er det mulig å kjøre xp på den laptopen ? finnes alle driverne til den ? hvordan er tastaturet å skrive på ?

noen som vet dette ? :)

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
alt bortsett fra harddisken så greit ut. var jo bare 5400 rpm disk. og litt lite harddisk plass

men det skjermkortet..hvor bra vil det dra call of duty 5 ? og er det mulig å kjøre xp på den laptopen ? finnes alle driverne til den ? hvordan er tastaturet å skrive på ?

noen som vet dette ? :)

Hvorfor er du så opptatt av HD? Greit nok, den blir litt raskere f.eks loadtime i spill tar 5 sek kortere kanskje og kopiering går kanskje litt fortere, men den bruker også mer strøm og blir varmere + det koster mer. Husk og at en 7200rpm med lite GB er tregere enn en 5400rpm med mye GB.

Skjermkortet er bra det, men trur vet ikke om det vil dra COD5 på fullt i full oppløsning (1440:900 på denne). Eller er ikke helt sikker.

Les dette reviewet.

Virker som om det finnes flere versjoner ute å går av denne laptopen, så du får undersøke å lese deg litt opp.

Lenke til kommentar

Skal du lagre over 300 gb data på laptopen din så anbefaler jeg heller at du skaffer deg en ekstern harddisk.

Laptopen som Eivind linket til, så jo bare helt rååå ut :p Fikk litt lyst på den selv, selv om jeg har kjøpt xpsen for et par måneder siden :p

Stiller meg litt skeptisk til overskriften din: Skole/gamer laptop. Med de kravene du stiller, tviler jeg på vil gå under kategorien "skolelaptop". Da viser jeg til minimum 15,4' skjerm og "bra skjermkort". Dette er jo krav som vil/kan resultere i dårlig batterilevetid og med muligheter for mye støy, altså noe som ikke egner seg for å ta med på skolen. Asusen som er linket til, ser jeg for meg batteriet blir tømt rimelig fort, da det er 6 cellers.

Hvorfor ikke gå for en stasjonær gamerpc og en netbook/miniPC som andremaskin?

Lenke til kommentar

jeg har en laptop med 5400 rpm disk. og jeg bytta til 7200 rpm disk og jeg merka mye mere forskjell. den brukte ikke mere strøm og den ble ikke varmere enn den var. så det er ikke sant akkurat.

jeg trenger et bra skjermkort i pcn, ellers er den udugelig skal den være gamer laptop.. :p

Lenke til kommentar
Det er forkjell på merker osv, men bra for deg =)

Om ikke 9700m gt er bra nok, så ryker budsjettet ditt på 10000-12000=)

harddisken var en 320 gb 7200 rpm harddisk, western digital black scorpion. :)

og hvis ikke 9700m gt kortet ikke klarer å dra cod5 på någenlunde grafikk, da er kortet et ræva krot.

laptopen jeg har nå, det er en lenovo 3000 n200 med 3 gb ram, 320 gb 7200 rpm disk(som jeg sa det er den western digital disken) og et nvidia geforce 7300 kort og jeg kjører xp pro sp3 på den og den klarer ikke dra cod5, det lagger såpass at man ikke kan spille og grafikken er sykt dårlig.

lurer på om noen kan finne ut om det 9700m kortet drar cod5? hvis ikke må jeg vell opp i 15-17000 kr for en laptop som kan dra det ?

Lenke til kommentar

egentlig ikke jeg tror at 9800m gt kan nok dra den og den får du med multicom kunshan m860 til 11600!!!

bare gå til siden deres og modifiserer den selv! multicom.no

jeg har selv denne pcen kjøpt for 12500kr med 9800m gt høy oppløsning 7200rmp hardisk men med 2 gig ram.

kjører alle spill glatt cod4 kjører jeg alt på maks med veldig høy oppløsning uten noen som helst for m for lagg!!!

jeg sier skaff deg denne pcen budjsttet ditt er akkurat og du får med et high end skjermkort + du kan putte litt mere penger og ta t9600 core 2 de på 2.8 ghz!!!! isteden for p8400 som også er konge!!

Lenke til kommentar
egentlig ikke jeg tror at 9800m gt kan nok dra den og den får du med multicom kunshan m860 til 11600!!!

bare gå til siden deres og modifiserer den selv! multicom.no

jeg har selv denne pcen kjøpt for 12500kr med 9800m gt høy oppløsning 7200rmp hardisk men med 2 gig ram.

kjører alle spill glatt cod4 kjører jeg alt på maks med veldig høy oppløsning uten noen som helst for m for lagg!!!

Husk at prisene har steget siden du, iallefall jeg, kjøpte den.

7200rpm i seg selv er ikke noe skryte av. En 5400rpm hd med mye gb er raskere enn en 7200rpm hd med lite gb.

Skal man ha 9800m gt må man ut med 250kr ekstra.

Jeg modifiserte den til det du har (rett meg om det er feil):

1680:1050 (tipper du tok den utifra prisen. Men greit om du sier hva "veldig høy oppløsning" er)

9800m gt

160gb 7200rpm

P8400 2.26ghz

Dette koster 12700 akkurat. Skal man ha OS blir det 1000+ ekstra. Men du har rett, han _kan_ få den ganske billig, men det vil gå på bekostning av deler av laptopen, men han kan jo bare oppgradere senere.

Bluetooth er nesten ett must siden den hindrer en ganske plagsom pipelyd CPUen.

jeg sier skaff deg denne pcen budjsttet ditt er akkurat og du får med et high end skjermkort + du kan putte litt mere penger og ta t9600 core 2 de på 2.8 ghz!!!! isteden for p8400 som også er konge!!

Er ikke nødvendig med så kraftig CPU om han ikke skal drive mye redigering. Jeg valgte P9500 2.53ghz som er nice + du får 6 mb cache mot 3 mb på de som er tregere.

Med blåtann og oppsettet over kommer det på 13000. Istedenfor 160gb 7200rpm, kan du få en 320gb 5400rpm som er vil prestere på høyde med den andre pga større tetthet. Denne koster 4 kr mer. Dobbelt så stor, gir mindre varme (i teorien) og bruke mindre strøm.

Velger du 9800M GTS, sparer du 250. Dette kortet gir bare 1-2-3-4 færre FPS.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...