chillpill Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Pc'en min har for vane å krabbe opp i 100% cpu load for veldig små operasjoner. Hvis jeg for eksempel skal åpne en film fra harddisken som ikke er master, så går loaden opp i 100% med en gang. Det rare er kanskje at cpu'en ikke blir så veldig mye varmere....bare noen få grader. Akkurat nå har maskina 100% load, mens jeg brenner en film til vcd med Ahead Nero. Cpu'en ligger på 51 grader, og blir ikke særlig varmere etter 10 min med 100% load. Noen som har noen gode forslag til hva jeg kan gjøre? PÅ forhånd takk... P.S.: Jeg har: AMD XP 1800+ 512mb ddr ram 2x80gb harddisker med 5400 rpm Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 er jo "vanlig" det at den bruker tilgjengelige ressurser når den skal gjøre noe som å brenne å åpne en film. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hvilken operasjoner er det som bruker 100% da? Ikke explorer.exe vel ? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hmm, jeg har hatt litt problemer med at explorer.exe har kjørt seg opp til 100%. Har ikke slitt noe med det i det siste men.. Noen som vet hva det kommer av? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Hmm, jeg har hatt litt problemer med at explorer.exe har kjørt seg opp til 100%. Har ikke slitt noe med det i det siste men.. Noen som vet hva det kommer av? Hvis du bruker XP, og har "ikke ferdige" .avi filer så kan problemet komme... løsningen er å slette en key, eller laste ned en fix... Tror du får løsningen hvis du søker her, eller på google... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Det du skriver om cpu-temperatur er i alle fall ikke noe uvanlig med. Lenke til kommentar
chillpill Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 unwill: jo det er for det meste explorer.exe som bruker 100%, hva skal jeg søke etter for å finne fixen? eller mekke key... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 winnet.exe brukte 99% hos meg og jeg bare sletta`n prøv det samme Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Highjack: Akkurat hva er det svchost gjør? Og hvorfor kjøres den fire ganger på fatter'n sin maskin? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 ingen som vet og det er helt normalt at den kjøres 4-5-6-3-2 ganger samtidig... it's a window's "thing" Lenke til kommentar
viggo Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Pc'en min har for vane å krabbe opp i 100% cpu load for veldig små operasjoner. Hvis jeg for eksempel skal åpne en film fra harddisken som ikke er master, så går loaden opp i 100% med en gang. Antakelig er løsningen her: http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841 Lenke til kommentar
viggo Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Highjack:Akkurat hva er det svchost gjør? Og hvorfor kjøres den fire ganger på fatter'n sin maskin? svchost kjører ulike services på pc'en. gå til commandprompt og skriv "tasklist /svc" for oversikt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå