Gå til innhold

Dual cpu Vs quad cpu i 3dmark

Geforce

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som er best til 3dmark av dual pcu vs quad cpu?

Har nå en amd 4200 x2 2.2Ghz hvis jeg bytter ut denne til en quad på 2.2Ghz vil jeg få det samme resultatet da i eks 3dmark2006?

Noen som har prøvd dette ut?

Takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva som er best til 3dmark av dual pcu vs quad cpu?

Har nå en amd 4200 x2 2.2Ghz hvis jeg bytter ut denne til en quad på 2.2Ghz vil jeg få det samme resultatet da i eks 3dmark2006?

Noen som har prøvd dette ut?

Takker for alle svar :D

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal skifte cpu bare for og få et bedre resultat på 3dmark da dette i grove trekk ikke vil vise hva maskinen er god for.. men ja vil du få en høyere score på 3dmark 05-06. Husker ikke helt hvilke versjoner som har støtte for flere kjerner men er vertfall sikker på at 06 støtter fler kjerner.

Lenke til kommentar
Egentlig så lurte jeg bare :)

Satt bare å lurte på om jeg eventuelt skulle gå for en dual core eller en quad core. 3dmark var nesten ment som et eks, er jo ikke så veldig mye som støtter quad core enda :)

spell suger på quads, det er liksom ikke mye å hente, jeg må ha min phenom @ 3ghz hvis jeg skal klare alle spell.

man får masse masse score, jeg får 19K med en phenom og 2x 4870 @ 3550 mhz.

Lenke til kommentar
Egentlig så lurte jeg bare :)

Satt bare å lurte på om jeg eventuelt skulle gå for en dual core eller en quad core. 3dmark var nesten ment som et eks, er jo ikke så veldig mye som støtter quad core enda :)

spell suger på quads, det er liksom ikke mye å hente, jeg må ha min phenom @ 3ghz hvis jeg skal klare alle spell.

man får masse masse score, jeg får 19K med en phenom og 2x 4870 @ 3550 mhz.

Spill suger ikkje i spill, men det er ganske få spill som klarer å utnytte alle kjernene.

Så en core 2 quad @ 3ghz yter like bra på spill som en core 2 duo hvis spill ikkje er optimalisert for mere enn 2 kjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...