killertomato Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Lurer på å kjøpe dette kameraet, men ser at det filmer i 30fps. Er det noe store bakdeler med det framfor 25fps? Hvis noen har noe erfaringer med dette kameraet, så del gjerne. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Lurer på å kjøpe dette kameraet, men ser at det filmer i 30fps. Er det noe store bakdeler med det framfor 25fps? Hvis noen har noe erfaringer med dette kameraet, så del gjerne. Dårlig med respons her ser jeg. Kan stille et annet spørsmål. Hvilket kamera ville dere valgt, Sanyo Xacti VPC-HD1010 eller Sony HDR-TG3E? Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 du har sikkert sett denne testen http://www.camcorderinfo.com/content/Sanyo...Comparisons.htm Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 du har sikkert sett denne testenhttp://www.camcorderinfo.com/content/Sanyo...Comparisons.htm Ja jeg har lest den og jeg heller litt mot Sanyoen pga de manuelle kontrollene, men er bare litt skeptisk til at den filmer i 30fps og ikke 25fps som Sonyen gjør. 30fps er jo ikke akkurat standard her i Norge og Europa, men mulig det kanskje ikke har så mye å si lengre? Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 30fps er jo ikke akkurat standard her i Norge og Europa, men mulig det kanskje ikke har så mye å si lengre? har ingen erfaring med dette selv, men ser for meg to potensielle problem, avspilling på tv og det å blande 30fps materiale med andre format. europeiske tv har jo som regel elektronikk som snurrer på 25 eller 50 fps, andre format blir konvertert over til dette vha div pull down teknikker, og jeg vet en del tester av tv sutrer over manglende evne til å unngå feks "judder" dvs hakkete bevegelse, ved slik konvertering. (se feks hdtvtest.co.uk) når det gjelder blanding med andre format i redigeringsprogram, er problemstillingen ganske lik, men siden ting nå foregår i software og ikke nødvendigvis må gjøres real time, er det mer spillerom for å få det "rett", men for sterkt komprimerte format må man regne med at film som er fps korrigert mister skarphet, og da spesielt ved bevegelse. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har brukt et Xacti VPC-HD1000 en stund. På denne kan du filme inntil 60 fps i full HD. Jeg synes bildekvalitetet er meget bra i forhold til prisen. Har heller ikke opplevd noe bildeproblemer ved konvertering. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har brukt et Xacti VPC-HD1000 en stund. På denne kan du filme inntil 60 fps i full HD.Jeg synes bildekvalitetet er meget bra i forhold til prisen. Har heller ikke opplevd noe bildeproblemer ved konvertering. Konvertering til 25fps da eller? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Du kan kjøre video direkte på en tv uten noen konvertering. Eller konvertere filmer til f.eks. dvd format først. Uansett, ingen hakking eller bildefeil p.g.a. dette. Endret 19. desember 2008 av Spartan Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Du kan kjøre video direkte på en tv uten noen konvertering. Eller konvertere filmer til f.eks. dvd format først. Uansett, ingen hakking eller bildefeil p.g.a. dette. Okay, men er det noe som helst poeng i å konvertere da? Eneste grunnen jeg kan se er om du vil redigere opptaket sammen med annet matriale med 25fps, men bortsett fra det er det vel ingen grunn til å konvertere? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Det finnes mange grunner til å konvertere så lenge 99% av dvd spillerne i stua til folk fortsatt er non-HD. Her er et bilde tatt med Sanyo'en. Endret 20. desember 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå