Gå til innhold

RAM til berbar pc (Acer Aspire 9300)


Asbjeurn

Anbefalte innlegg

Eg har tenkt å oppgradera RAM'en til min Acer Aspire 9300, men er litt i tvil om kva eg kan velga. Hadde først tenkt å slå til med ein av desse her, men så står det i brukarhandboka til pc'en min om systemminne: "Opptil 2 GB DDR2-minne (533/677 MHz). Kan oppgraderes til 4 GB med to soDIMM-moduler (dobbeltkanalstøtte).

 

Eg lurar på om det som står om frekvens i parentesen er ei begrensing, og i og med at det er 800 MHz på dei minnemodulane eg har sett på, så er eg litt i tvil om dei dermed vil fungera i pc'en min. Skjønnar heller ikkje heilt alt som står i sitatet. Må eg kanskje ha to minnekort med 2 GB kvar for å få 4 GB? Det såg ikkje ut som det var plass til det, men det kan henda at det var noko eg oversåg.

Endret av Asbjeurn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ikke uttale meg om akkurat den maskinen, men har en annen Acer hjemme som har en minneslott på undersiden av maskinen - samt en under tastaturet.

 

Jeg hadde kjøpt DDR2 667 ram for å være på den sikre siden. Det er jo ingen gevinst ved å ha 800 uansett..

 

Billige

Noe mer high-end

Hm, den siste der var jo i dobbelpakning, så prisen er kanskje ikkje så galen likevel, i forhold til det "billige" alternativet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...