magneman Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei, fikk for en liten stund siden ny PC, med Powercolor Radeon HD 4870 512mb. Har ikke hatt ATI-kort før, så lurer på en del ting, også fordi jeg har generelt lite peiling på drivere. Hvordan ser jeg hvilken driver jeg har nå? Hvordan og hvor laster jeg ned nyeste driver til mitt skjermkort? Er driverne kompatible med alle skjermkort? Er for eksempel en driver egnet for alle 4xxx-kortene? -Takk. Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei, fikk for en liten stund siden ny PC, med Powercolor Radeon HD 4870 512mb. Har ikke hatt ATI-kort før, så lurer på en del ting, også fordi jeg har generelt lite peiling på drivere. Hvordan ser jeg hvilken driver jeg har nå? Hvordan og hvor laster jeg ned nyeste driver til mitt skjermkort? Er driverne kompatible med alle skjermkort? Er for eksempel en driver egnet for alle 4xxx-kortene? -Takk. hei! du finner driver info om du åpner catalyst programmet ditt, velger hjelp, og ned på visning av programmet. på ati sine hjemmeside finner du de siste driverene til skjermkortet ditt. det står ingenting spesifikt om 4870. eg har 3870x2, så om det er en universal driver pakke for 4870 er eg ikkje helt sikker på. men her er en link til en hotfix for kortet ditt (http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&questionID=35298) Lenke til kommentar
magneman Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Hei, fikk for en liten stund siden ny PC, med Powercolor Radeon HD 4870 512mb. Har ikke hatt ATI-kort før, så lurer på en del ting, også fordi jeg har generelt lite peiling på drivere. Hvordan ser jeg hvilken driver jeg har nå? Hvordan og hvor laster jeg ned nyeste driver til mitt skjermkort? Er driverne kompatible med alle skjermkort? Er for eksempel en driver egnet for alle 4xxx-kortene? -Takk. hei! du finner driver info om du åpner catalyst programmet ditt, velger hjelp, og ned på visning av programmet. på ati sine hjemmeside finner du de siste driverene til skjermkortet ditt. det står ingenting spesifikt om 4870. eg har 3870x2, så om det er en universal driver pakke for 4870 er eg ikkje helt sikker på. men her er en link til en hotfix for kortet ditt (http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&questionID=35298) Takk for svar. Men hvordan finner jeg driver info? Har trykket på hjelp, men hva mener du med "ned på visningen av programmet"? Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Takk for svar. Men hvordan finner jeg driver info? Har trykket på hjelp, men hva mener du med "ned på visningen av programmet"? em, eg sitter ikkje med den maskinen no, men mener det var den nederste menyen under hjelp. husker ikkje spesifikt hva det står. men der er ikkje så mangen valg. der får du opp informasjon om programmet inkludert versjon. men det er ikkje verre enn at du prøver å laste ned nyeste driver fra ATI sine sider, 4000 serien. om driverene ikkje fungerer er det bare til å rulle til bake til den gamle driveren igjen.. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Takker, fant ut at jeg hadde driverversjon 8.10, oppdaterte nå til 8.11. edit: det var vel bare å installere driveren? Den installeres over den forrige versjonen, så jeg trengte vel ikke å gjøre noe annet? Endret 6. desember 2008 av magneman Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Takker, fant ut at jeg hadde driverversjon 8.10, oppdaterte nå til 8.11. edit: det var vel bare å installere driveren? Den installeres over den forrige versjonen, så jeg trengte vel ikke å gjøre noe annet? nei det er bare det du trenger å gjøre. du har noen ekstra pakker som du kan installere på ati sine sider som gjør at du får bedre ytelse i spill. kan være verdt å sjekke det ut. Takker, fant ut at jeg hadde driverversjon 8.10, oppdaterte nå til 8.11. edit: det var vel bare å installere driveren? Den installeres over den forrige versjonen, så jeg trengte vel ikke å gjøre noe annet? nei det er bare det du trenger å gjøre. du har noen ekstra pakker som du kan installere på ati sine sider som gjør at du får bedre ytelse i spill. kan være verdt å sjekke det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå