zicoz Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei, jeg mener å huske å ha lest/hørt at om en butikk leverer noe som er feillevert eller defekt, så er det butikken som har annsvar for å ordne/betale for at de skal ha tilbake varen, og om dette ikke ordnes etter en viss periode så har man rett til å beholde varen uten å betale noe, stemmer dette? Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Du kan påberope mangel jf. § 16 i Forbrukerkjøpsloven og kreve at selger foretar et ombytte. Kjenner ikke til at man skal ha noen "rett" til å beholde varen, men denne holdes jo forsåvidt i pant inntil vedkommende har ordnet opp. Det avhenger jo av hvordan skaden/defekten arter seg, hvilket av vilkårene som kommer til anvendelse. Dersom det er feil produkt kan en argumentere for uoverenstemmelse mellom markedsføring og faktisk produkt. Endret 6. desember 2008 av Star Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Saken er den at vi i juni kjøpte en pall med 280 heller som skulle legges på verandaen, men disse var så dårlig kappet og skeive at de flesteparten var totalt ubrukelige. Vi tok kontant med selger og fikk levert en annen type av høyere kvalitet som var bra kappet. Så vi har fått ett produkt vi er fornøyd med til slutt. Men problemet er at den gamle pallen med de dårlige hellene fortsatt står ute i hagen 6 måneder senere. Fant forøvrig noe info om dette: "Dersom selgeren ikke henter tingen innen 3 måneder fra den dag han fikk melding om at kjøperen har fragått avtalen, tilfaller den kjøperen vederlagsfritt" http://www.invicta.no/no/index.php/fileman...ema%20(PDF).pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå