Bone Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Heisann! Når man ser på diverse steder for spill, etc., så har de jo en masse screenshots og videoer fra spill på konsoll.. Er dette mulig å gjøre for meg? Tenker at det kanskje kan være en liten USB / Firewire -sak, som gjør at jeg får bilde på PC-skjermen, kanskje litt slik som "TV-inn", bare at det blir digitale signaler? Så må det vel være en HDMI / Component / kompositt inngang til den boksen, eller noe.. Vel.. dette er bare slik jeg kanskje forestiller meg at det kan være... Finnes det noe slikt? Takker så meget for svar! Endret 6. desember 2008 av Bone Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Godt tenkt, har lurt litt på dette selv. Finnes det noen dingser der ute som kan ta "screenshot" av det som skjer på LCD tv din? Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Se her. Du trenger en Dazzle eller noe. Et TV kort kanskje? Til Wii har jeg noe som kalles V-box som du kobler opp til en datamaskin via USB, så får du bildet på PC skjermen gjennom et program. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Takker for svar! Har sjekket litt.. og litt på YouTube.. og de nevner den Dazzle som du snakker om.. Men, den har bare kompositt, og hverken HDMI, eller component.. Er det noen grunn for at det (tydeligvis?) ikke går? Takker Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Om du bare skal laste opp til youtube er vel hdmi strengt tatt ekstrem overkill og unødvendig. Men jeg tror det finnes kort med S-video inn. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Nei.. ikke YouTube -nødvendigvis.. Eller, når jeg spilte mest på PC så tok jeg en del videosnutter og bilder med Fraps.. og syntes det var litt kult å se tilbake til.. og ta screenshots og sånn mens jeg spilte.. Og, siden jeg nå spiller mest på PS3 og Xbox360, så savner jeg muligheten til å ta bilder og videosnutter.. Men, de har jo HDMI og komponent -tilkobling.. Så, da trenger jeg vel det? Eller? Men, jeg trenger -som du nevner- ikke noe super kvalitet for å ta opp videoer, men jeg vil at mine screenshots skal være i "original" kvalitet.. Og, det går vel ikke med S-VIDEO? Eller? Så videokvaliteten trenger jo ikke å være i "HDMI-kvalitet", men jeg vil ha HDMI-kvalitet mens jeg spiller, siden jeg tenkte at dette kunne bli en fastmontert løsning.. om du/dere skjønner!? Takker igjen Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Du kan jo prøve å vinne dagens kalenderluke hos Akam? (: Du kan jo prøve å vinne dagens kalenderluke hos Akam? (: Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Men, hvordan tar Gamer.no -folka slike snutter og bilder da? Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Men, hvordan tar Gamer.no -folka slike snutter og bilder da? Jeg skal ikke undervurdere Gamer.no, men jeg tror ikke de tar bildene selv. Surfer man rundt på forskjellige spill-sider så er det mange av de samme skjermdumpene som går igjen. Som regel finner du også de samme bildene på spillets offisielle sider, som jeg regner med er kilden til disse bildene. Mener jeg leste en forumtråd på Gametrailers.com hvor det ble forklart hvordan de produserte sine spill-videoer, men det er dessverre flere måneder siden så jeg kan ikke hjelpe deg med hvor den tråden er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå