ItsKindDreams Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei, jeg vil degradere min Acer Aspire 5720Z bærbare pc fra vista til windows XP. Men hvordan gjør jeg dette? Takk for alle svar, om dere lurer på noe om pc'en min så spør i vei! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 En Vista-lisens er ikke en XP-lisens. Det er godt mulig at du må kjøpe en egen lisens til den PC-en. Hvis du har en eksisterende XP-lisens som du ikke benytter lenger kan du muligens få installert XP fra den platen som tilhører den lisensen med mindre det er en OEM-utgave. Lenke til kommentar
ItsKindDreams Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 En Vista-lisens er ikke en XP-lisens. Det er godt mulig at du må kjøpe en egen lisens til den PC-en. Hvis du har en eksisterende XP-lisens som du ikke benytter lenger kan du muligens få installert XP fra den platen som tilhører den lisensen med mindre det er en OEM-utgave. Jeg hadde tenkt til å kjøpe Windows XP Home Edition, men vet ikke hvor jeg kan få kjøpt det.. Også lurte jeg på, om jeg kjøper det.. trenger jeg bare å putte cd'en inn å innstallere så funker alt? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 En Vista-lisens er ikke en XP-lisens. Det er godt mulig at du må kjøpe en egen lisens til den PC-en. Hvis du har en eksisterende XP-lisens som du ikke benytter lenger kan du muligens få installert XP fra den platen som tilhører den lisensen med mindre det er en OEM-utgave. Jeg hadde tenkt til å kjøpe Windows XP Home Edition, men vet ikke hvor jeg kan få kjøpt det.. Også lurte jeg på, om jeg kjøper det.. trenger jeg bare å putte cd'en inn å innstallere så funker alt? Nei, man må innstalere drivere til det meste av maskinvare også . Lenke til kommentar
ItsKindDreams Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 En Vista-lisens er ikke en XP-lisens. Det er godt mulig at du må kjøpe en egen lisens til den PC-en. Hvis du har en eksisterende XP-lisens som du ikke benytter lenger kan du muligens få installert XP fra den platen som tilhører den lisensen med mindre det er en OEM-utgave. Jeg hadde tenkt til å kjøpe Windows XP Home Edition, men vet ikke hvor jeg kan få kjøpt det.. Også lurte jeg på, om jeg kjøper det.. trenger jeg bare å putte cd'en inn å innstallere så funker alt? Nei, man må innstalere drivere til det meste av maskinvare også . Hvordan gjør jeg det da? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 En Vista-lisens er ikke en XP-lisens. Det er godt mulig at du må kjøpe en egen lisens til den PC-en. Hvis du har en eksisterende XP-lisens som du ikke benytter lenger kan du muligens få installert XP fra den platen som tilhører den lisensen med mindre det er en OEM-utgave. Jeg hadde tenkt til å kjøpe Windows XP Home Edition, men vet ikke hvor jeg kan få kjøpt det.. Også lurte jeg på, om jeg kjøper det.. trenger jeg bare å putte cd'en inn å innstallere så funker alt? Nei, man må innstalere drivere til det meste av maskinvare også . Hvordan gjør jeg det da? Finn driverne på nettet og innstaler . Finner de sikkert på hjemmesidene til PC produsenten din . Lenke til kommentar
ItsKindDreams Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 En Vista-lisens er ikke en XP-lisens. Det er godt mulig at du må kjøpe en egen lisens til den PC-en. Hvis du har en eksisterende XP-lisens som du ikke benytter lenger kan du muligens få installert XP fra den platen som tilhører den lisensen med mindre det er en OEM-utgave. Jeg hadde tenkt til å kjøpe Windows XP Home Edition, men vet ikke hvor jeg kan få kjøpt det.. Også lurte jeg på, om jeg kjøper det.. trenger jeg bare å putte cd'en inn å innstallere så funker alt? Nei, man må innstalere drivere til det meste av maskinvare også . Hvordan gjør jeg det da? Finn driverne på nettet og innstaler . Finner de sikkert på hjemmesidene til PC produsenten din . Ok takk, så jeg trenger egentlig bare å innstalere Windows XP å oppdatere driverne? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 En Vista-lisens er ikke en XP-lisens. Det er godt mulig at du må kjøpe en egen lisens til den PC-en. Hvis du har en eksisterende XP-lisens som du ikke benytter lenger kan du muligens få installert XP fra den platen som tilhører den lisensen med mindre det er en OEM-utgave. Jeg hadde tenkt til å kjøpe Windows XP Home Edition, men vet ikke hvor jeg kan få kjøpt det.. Også lurte jeg på, om jeg kjøper det.. trenger jeg bare å putte cd'en inn å innstallere så funker alt? Nei, man må innstalere drivere til det meste av maskinvare også . Hvordan gjør jeg det da? Finn driverne på nettet og innstaler . Finner de sikkert på hjemmesidene til PC produsenten din . Ok takk, så jeg trenger egentlig bare å innstalere Windows XP å oppdatere driverne? Innstalere drivere . Ja da er det eneste du trenger å gjøre, men du bør sjekke om det finnes drivere til XP for akkurat den PC'en du har før du gjør noe som helst . Lenke til kommentar
ItsKindDreams Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Ehh.. tror jeg heller bare selger denne å kjøper meg en ny med XP.. Burde jeg? Om ikke, kan du finne noen linker om hvor jeg kan få kjøpt windows xp home edition? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg vil ikke anbefale deg å selge PC'en, for å kjøpe en med XP. Dette kan være vanskelig, da Microsoft ikke lenger selger pc'er med XP. Jeg tror ikke ditt største problem er å finne en plass å kjøpe win XP, men heller at du kommer til å slite litt med innstallasjonen. Kjenner du ingen som kan hjelpe deg? Uansett, etter å ha kjøpt cd med XP, tar du sikkerhetskopi av alle filene du ikke vil miste, deretter rebooter du og setter inn XP-cden. Følg innstruksjonen på skjermen. Etter at innstallasjonen er ferdig, bruker du enten driver-cden som fulgte med pcen da du kjøpte den eller laster ned drivere fra nettet. Og når du har en såpass ny PC, er det godt mulig at XP har en god del av driverne inkludert. Oppstår det problemer er det mange her på diskusjon.no som sikkert vil hjelpe deg. Lykke til. Her kan du kjøpe Win XP: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328087 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=147805&model= Lenke til kommentar
ItsKindDreams Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Jeg vil ikke anbefale deg å selge PC'en, for å kjøpe en med XP. Dette kan være vanskelig, da Microsoft ikke lenger selger pc'er med XP. Jeg tror ikke ditt største problem er å finne en plass å kjøpe win XP, men heller at du kommer til å slite litt med innstallasjonen. Kjenner du ingen som kan hjelpe deg? Uansett, etter å ha kjøpt cd med XP, tar du sikkerhetskopi av alle filene du ikke vil miste, deretter rebooter du og setter inn XP-cden. Følg innstruksjonen på skjermen. Etter at innstallasjonen er ferdig, bruker du enten driver-cden som fulgte med pcen da du kjøpte den eller laster ned drivere fra nettet. Og når du har en såpass ny PC, er det godt mulig at XP har en god del av driverne inkludert. Oppstår det problemer er det mange her på diskusjon.no som sikkert vil hjelpe deg. Lykke til. Her kan du kjøpe Win XP: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328087 http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=147805&model= Sjekket på Multicom, de selger pc'er med Windows XP som operativsystem Så jeg får bare skaffe litt cash å kjøpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå