Gå til innhold

Tips til å fete seg opp


Anbefalte innlegg

Jeg er 13 år, og veier ca. 54 kg. Jeg er ikke feit, jeg kan så vidt se ribbeina, og beina stikker ut når jeg strammer musklene i armene (Nesten skummelt). Grunnen til at jeg trenger tips er at jeg skal begynne å trene. Men jeg kan ikke trene uten fett på kroppen! Egentlig er ikke 54 så lite, men jeg tror det skyldes at jeg var mer aktiv før - i motsetning til nå. Nå er jeg en lat liten jævel. Jeg har prøvd å gå opp før, men ikke skikkelig. Jeg vet at jeg klarer mer. Det største problemet er at jeg forbrenner noe sykt!

 

Mine treningsplaner er å jogge en tur tidlig om morgenen, løfte på småvekter mens jeg gjør andre ting (for eksempel når jeg ser på tv), og kanskje bokse litt og noe annet.

 

Har du tips til hva jeg kan spise for å gå opp i vekt, og hvor mye jeg må spise til frokost eller andre måltider. Har du slitt med problemet selv? Har du treningstips? Alt dette er nyttig for meg.

 

Og forresten. Er det noen andre som løfter på småvekter? Er det en god måte å trene musklene i armene? Har noen en god og effektiv måte til å trene magen? Er boksing en effektiv måte å trene seg på?

Endret av saftpresser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 13 år, og veier ca. 54 kg. Jeg er ikke feit, jeg kan så vidt se ribbeina, og beina stikker ut når jeg strammer musklene i armene (Nesten skummelt). Grunnen til at jeg trenger tips er at jeg skal begynne å trene. Men jeg kan ikke trene uten fett på kroppen! Egentlig er ikke 54 så lite, men jeg tror det skyldes at jeg var mer aktiv før - i motsetning til nå. Nå er jeg en lat liten jævel. Jeg har prøvd å gå opp før, men ikke skikkelig. Jeg vet at jeg klarer mer. Det største problemet er at jeg forbrenner noe sykt!

 

Mine treningsplaner er å jogge en tur tidlig om morgenen, løfte på småvekter mens jeg gjør andre ting (for eksempel når jeg ser på tv), og kanskje bokse litt og noe annet.

 

Har du tips til hva jeg kan spise for å gå opp i vekt, og hvor mye jeg må spise til frokost eller andre måltider. Har du slitt med problemet selv? Har du treningstips? Alt dette er nyttig for meg.

 

Og forresten. Er det noen andre som løfter på småvekter? Er det en god måte å trene musklene i armene? Har noen en god og effektiv måte til å trene magen? Er boksing en effektiv måte å trene seg på?

 

hei!

 

du har sinnsykt mangen måter å trene på, spørs om du vil gå på studio eller sitter hjemme med manualer. viktig når du trener at du trener rett. få rett utgangspunkt fra starten av sånn at du ikkje ødelegger deg.

 

tar lang tid å skrive med ord hva og hvordan du kan trene deg opp. letteste er å google opp trenings program på nettet, der du også ser bilder om hvordan øvelsen skal utføres.

 

her er en link til noe som går på trening og vektøkning på forumet (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1043595&hl=)

 

du får trent omtrent hele kroppen hjemme om du har noen manualer av diverse tyngde, kunne også kjøpt inn trenings strikk.

 

håper dette hjelper deg på vei.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Bokse trening:

Er du medlem i en klubb anbefales det og lage et treningsprogram tilpasset ditt eget nivå, og mestringsmulighetene :)

 

Jeg kan godt lage et program for deg men vil nok fokusere på kondisjon, og hurtighet utifra vektklassen og bedømme..

Styrketrening kan godt komme gjevnlig men ikke hoved fokus.

 

men øvelser som er mest brukt er:

Diverse sekke øvelser

Pute trening

med mer.. kan skrive et eget inlegg om dette siden anngående treningsprogram ved diverse øvelser ^^,

 

BAre og sende en PM! skal svare mer spesefikder :)

Har drevet med boksing i 5år aktift som kamp bokser pluss..

Lenke til kommentar
Når det gjelder Bokse trening:

Er du medlem i en klubb anbefales det og lage et treningsprogram tilpasset ditt eget nivå, og mestringsmulighetene :)

 

Jeg kan godt lage et program for deg men vil nok fokusere på kondisjon, og hurtighet utifra vektklassen og bedømme..

Styrketrening kan godt komme gjevnlig men ikke hoved fokus.

 

men øvelser som er mest brukt er:

Diverse sekke øvelser

Pute trening

med mer.. kan skrive et eget inlegg om dette siden anngående treningsprogram ved diverse øvelser ^^,

 

BAre og sende en PM! skal svare mer spesefikder :)

Har drevet med boksing i 5år aktift som kamp bokser pluss..

 

Er boksing en effektig måte å trene armer, mage og kondis?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei hei :) Jeg er 14 år og har samme problem. Men heldigvis er jeg på vei opp og får hjelp nå. (For å være helt ærlig så hjelper NESTEN ingen deg på diskusjon.no. De bare sier at du skal spise mer nesten... Det jeg har brukt til trening i armene er en 1.5 liters brusflaske i hver hånd, 50 ganger hver hånd (Som du løfter manualer), planken, ligge på begge sider mens jeg belaster siden av magen, triceps og biceps, pushups (Bare å terpe på dem helt til du får dem til skikkelig :) få i vår alder som kan dem 100%... ) Boksing er ekstremt bra trening for armene og kondisjonen. magen vet jeg ikke om, men dere trener sikkert noe mage der og :) Jeg har brukt situps, og ligge på korsryggen med overkroppen og føttene hevet i 1 minutt + svinge føttene over og under hverandre 30 ganger. Vis du synes disse treningsøvelsene ser bra ut og du skal prøve dem, Husk alltid å ha en dag mellom! Kroppen må komme seg litt og!

 

Du trenger ikke den joggeturen på morgenen ;) bare slapp av. Gå deg en tur på 45-60 minutt annenhver (eller lenger) dag så er det nok for føttene sin del.

 

Når det gjelder frokosten sin del kan du bare spise det du vil for meg :p så lenge det ikke er knekkebrød uten smør med en gulrot på så går det nok bra xD

 

Hvis du vil trene magen så er det beste tipset jeg kan gi deg å gjøre som jeg. ligg på korsryggen med føttene 10-15 cm opp i været, overkroppen likeså, og ta situps :)

 

Vis du lurer på hvordan disse øvelsene gjøres (Untatt den med korsryggen) Se her:

Lenke til kommentar
Hei hei :) Jeg er 14 år og har samme problem. Men heldigvis er jeg på vei opp og får hjelp nå. (For å være helt ærlig så hjelper NESTEN ingen deg på diskusjon.no. De bare sier at du skal spise mer nesten... Det jeg har brukt til trening i armene er en 1.5 liters brusflaske i hver hånd, 50 ganger hver hånd (Som du løfter manualer), planken, ligge på begge sider mens jeg belaster siden av magen, triceps og biceps, pushups (Bare å terpe på dem helt til du får dem til skikkelig :) få i vår alder som kan dem 100%... ) Boksing er ekstremt bra trening for armene og kondisjonen. magen vet jeg ikke om, men dere trener sikkert noe mage der og :) Jeg har brukt situps, og ligge på korsryggen med overkroppen og føttene hevet i 1 minutt + svinge føttene over og under hverandre 30 ganger. Vis du synes disse treningsøvelsene ser bra ut og du skal prøve dem, Husk alltid å ha en dag mellom! Kroppen må komme seg litt og!

 

Du trenger ikke den joggeturen på morgenen ;) bare slapp av. Gå deg en tur på 45-60 minutt annenhver (eller lenger) dag så er det nok for føttene sin del.

 

Når det gjelder frokosten sin del kan du bare spise det du vil for meg :p så lenge det ikke er knekkebrød uten smør med en gulrot på så går det nok bra xD

 

Hvis du vil trene magen så er det beste tipset jeg kan gi deg å gjøre som jeg. ligg på korsryggen med føttene 10-15 cm opp i været, overkroppen likeså, og ta situps :)

 

Vis du lurer på hvordan disse øvelsene gjøres (Untatt den med korsryggen) Se her:

 

 

Tror jeg dropper de brusflaskene, og kjøper meg manualer :D Skal uansett begynne å trene neste år, når jeg merker at armene mine begynner å få litt fett på seg :D

 

Manualer er ganske billige, man kan få et sett på en treningsbutikk for 300. På xxl.no har du enda billigere.

Lenke til kommentar

Ja hvis målet er å gå opp i vekt så burde du droppe lange kardio økter, men hvis du ikke vil det, så må du i det minste få i deg kaloriene du brenner vekk i økta.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg byttet ut lange joggeturer som varer i 1-2 timer til gerilja kardio (som varer i bare noen minutter) Det flotte med gerilja kardio er at den passer inn når man skal bulke. den brenner ikke mange kalorier, og er ikke ment for det heller, men den gir økt kondisjon, som er målet, uten å brenne for mange kalorier.

 

Så får du to fluer i en smekk.

Lenke til kommentar
Det gjør du lurt i ;) Du kommer deg ingen vei med å gjøre 50 reps med 1,5 kg.

Da jeg var noe yngre enn trådstarter trente jeg med 1kg-manualer og mange repetisjoner. Skal si deg armene mine vokste, og jeg var faktisk sterkest i klassen i den tiden jeg trente på den måten. Det var til og med en gang jeg tok en tre år eldre gutt i håndbak, og han var egentlig ikke så svak for å være på den alderen.

:w00t:

Lenke til kommentar
YESSSSS! Fikke nettop kundeavisen til Obs!, og der står det at en koffert med hantler og vektskiver koster 299,-

 

STEINBILLIG!

Ja, da er det vel bare å kjøpe da. Men husk at siden du bare er 13 år gammel så bør du ikke bruke så tunge vekter siden kroppen din stadig er i forandring og skal helst ikke overbelsates.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...