Gå til innhold

Vista x64 fryser rett etter tilkobling av strømadapter: M570+

MadRos

Anbefalte innlegg

hei, har gått over til vista igjenn, Fikk et irriterende problem:

Hver gang Bærbaren er på, og jeg tilkobler strømadapter for å lade batteriet, ALT fryser! Det vil mus, og tastatur fungerer ikke. Vet noen hva dette kommer av? Og hvordan løse problemet? Ganske Ny install av vista x64; Har Kunshan M570+; bruker også medgølgende drivere fra multicom.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om jeg ikke har skrevet om dette på m570 tråden, men here you go: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=317103

Gå til 2. tråden og last ned den originale biosen rett fra clevo.

Deretter lager du en bootable usb, er en link til en guide i samme post.

Når du har gjort det, så pakker du ut clevo-biosen og åpner mappen. Deretter kopierer du alle filene i biosmappen over på en mappe du lager på usbpinnen. Mappen på usbpinnen kaller du clevo.

Da er usb-pinnen klar.

Restart maskina og trykk F2 - inn i bios.

endre bootrekkeflølgen til usbpinnen din - slik at denne står som nr 1.

Trykk F10 og restart

da booter maskina di med usb-pinnen, og du får opp noe som ser ut som en svart dos skjerm.

Det kommer til å stå C:\ eller noe som i vanlig cmd..

Der skriver du clevo og trykker enter

da får du opp en ny linje : C:\clevo\ da er du inne i mappen på usbpinnen.

der skriver du inn: step1.bat og trykker enter

da flasher du kbc biosen og når den er ferdig får du beskjed om å slå av systemet. DA holder du inne på/av knappen til du "dreper" maskina - dette er ikke farlig når du ikke er i OS'et - og den eneste måten å gjøre det på.

Så restarter du maskina på samme måte MEN DENNE GANGEN SKRIVER DU_ step2.bat og trykker enter.

Da flasher du systembios og maskina restarter vel seg selv. trykk f2 - gå i bios -endre boot til slik det var - cd/hdd/usb eller noe sånt - og napp ut usb pinnen før du trykker F10 og restarter.

Bios er nå flashet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...