Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg må du åpne porter for passive data connections. Antall porter avhenger av hvor stor trafikk du har på serveren, men 10 porter pr. server vil nok holde.

Selv bruker jeg følgende porter:

connection port: 1336 tcp

passive data porter:  29670-29689 tcp

Du må selvfølgelig konfigurere dette både på ftp serveren og ruteren. Vil anbefale http://www.relativt.net for instrukser for å åpne porter på ruteren din.

Det finnes også masse info om det på forumet her hvis du bruker søkefunksjonen.

Lykke til!

Porter fra 1024 og oppover er åpne som standard....

Lenke til kommentar

I tillegg må du åpne porter for passive data connections. Antall porter avhenger av hvor stor trafikk du har på serveren, men 10 porter pr. server vil nok holde.

Selv bruker jeg følgende porter:

connection port: 1336 tcp

passive data porter: 29670-29689 tcp

Du må selvfølgelig konfigurere dette både på ftp serveren og ruteren. Vil anbefale http://www.relativt.net for instrukser for å åpne porter på ruteren din.

Det finnes også masse info om det på forumet her hvis du bruker søkefunksjonen.

Lykke til!

Porter fra 1024 og oppover er åpne som standard....

Jeg var kanskje litt uklar. Men jeg mente at du måtte legge inn NAT entries for de portene som du skal bruke.

Selv har jeg Cisco ruter, men det skal ikke være noe annerledes med Netopia, fordi begge baserer seg på NAT.

Lenke til kommentar
Jeg var kanskje litt uklar. Men jeg mente at du måtte legge inn NAT entries for de portene som du skal bruke.

Selv har jeg Cisco ruter, men det skal ikke være noe annerledes med Netopia, fordi begge baserer seg på NAT.

Jepp !

Bare at Netopia har firewall i tillegg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...