Gå til innhold

Litt feedback på blog osv.

Anbefalte innlegg

Hei..

Har begynt litt smått med en blogg.. Har litt planer, og har såvidt kommet igang.

Div. det jeg har tenkt å lage er en liten plass der jeg kan samle litt div. informasjon om fotografering, photoshop, og dele litt generelle tips og triks..

OG jeg har tenkt å plage div. flinke fotografer rundt omkring til å la meg intervjue de.

(oh, the poor people).

Feks har jeg nått fått opp mitt første intervju, med Rolf Ørjan Høgset, det ligger for øyeblikket på første side her; http://blogg.cruelphotography.com/

Så det jeg vil vit ifra Dere, da folk her absolutt er midt i blinken ifht gruppen jeg prøver å nå ut til, er; hva vil DU se i en slik blogg. Beskrivelser / illustrasjoner av lysopsett? Photoshop tutorials? Eller er kanskje intervjuene mest interessant?

Har du noen kommertarer ifht hvordan de er lagt opp, noen spørsmål du spesielt savner, osv?

Er det noen spesielle fotografer jeg bør plage til å la seg intervjue?

Håper på å få endel brukbare kommentarer her.. =)

-Ole

http://blogg.cruelphotography.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut. Fint med masse bilder.

Jeg fortrekker at spørsmålene og svarene til intervjuobjektet er bedre adskilt. Forskjellige farger eller at spørsmålene er i kursiv e.l.

Edit:

PS toturials finner man overalt, ingen vits å ta slikt med.

Oppsett av blitser/lys og en mengde generell fotograferings tips er mye mer moro å lese. Intervjuer er også topp. Det har vært fint hvis du hadde fått objektet/fotografen til å velge ut ett av bilde sine og forklart hva han gjorde med akkurat det bildet etc.

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

Syns ikke du skal ha hele intervjuet på framsiden. Har folk interesse av å lese det så klarer de å klikke seg ett hakk videre. Ivertfall om du skal ha mange intervju.

Kunne også heller tenkt meg å se noen bra lysoppsett enn Photoshop tutorials i og med at det er mye sjeldnere jeg får eksperimentert med mange lyskilder enn med Photoshop. Gjerne on-location siden mange ikke har tilgang på studio.

Lenke til kommentar

Enig med flere her at bør ha noen få linjer av intervjuet på hovedsiden, det gjelder vel alle sakene du legger ut, og så ha en "les mer" under feks. Tror ikke alle gidder scrolle til de blir blå i fjeset for å se om det er noe annet interessant på siden. Ellers kult intervju selv om savner noe om de mer juicy bildene han tar :whistle:

Lenke til kommentar
Edit:

PS toturials finner man overalt, ingen vits å ta slikt med.

Akkurat det er jeg veldig uenig i. Det finnes overaskende få, gode tutorials gratis på internett. Det helt grunnleggende finner du nok, men avanserte teknikker som ser bra ut og er gjort med bra workflow finnes det veldig lite gratis av.

Ellers liker jeg bloggen din veldig godt. Hva bruker du til å lage den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...