Bruktbilen Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Kan ikke bruke "æøå" når jeg skal skrive adresser, vil de da fint klare å sende til adressen min hvis jeg bruker "ae, oe, aa"? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hei, det trur eg. Du tenker på hvis du sender link til adressa di til ein på Messenger foreksempel, og han/hu berre klikker? Det fungerer iallefall på Macen min. Prøv å skifte tastatur i kontrollpanel. Til engelsk. Sjå om du får det til å fungere (hugs å skrive opp lenken først!). Frå domeneshop: OBS! Domenenavn med æ, ø, å og andre særnasjonale tegn, såkalt IDN, er en forholdsvis ny standard. For å bruke slike domener i web- og epost-adresser må man ha støtte for dette i den programvaren man kjører. De nyeste versjonene av Opera, Mozilla, Firefox, Safari og Camino støtter IDN. Internet Explorer 6.0 og tidligere versjoner støtter ikke IDN, man må ha versjon 7.0 eller nyere. Les mer om IDN her.] Somsagt, les mer om det her. Håper det hjalp. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Nei, tenker på når jeg skal registrere meg på play.com, der må jeg skrive adressen(ikke email...) min og slikt, lurer på om de klarer å sende til rett adresse hvis jeg bytter om æøå. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Det kommer ann på det norske lokale postvesenet ditt. Fram til den kommer til din lokale sorteringssentral går nemlig alt kun på land og postnr. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Tror nok varene kommer greit frem selv om det står *postnr* "Tromso" på dem, men en internasjonal butikk som Play har garantert utvidet støtte for skrifttegn også. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Hmm, ja får håpe det går bra. men en internasjonal butikk som Play har garantert utvidet støtte for skrifttegn også. "The address can only contain letters, numbers and punctuation", derfor jeg lagde tråden Lenke til kommentar
Teac Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Hmm, ja får håpe det går bra. men en internasjonal butikk som Play har garantert utvidet støtte for skrifttegn også. "The address can only contain letters, numbers and punctuation", derfor jeg lagde tråden Jeg slet også mye med dette. Jeg har en adresse med Ø og jeg måtte bruke OE i steden for, men det fynket bra. Foo Fighters - live @ Wembly på bluray dukket opp i postkassen et par uker etterpå Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Mine pakker fra play.com blir levert til "Marihoneveien", uten problemer omtrent en gang i måneden. Hold deg til A-Z og posten kommer frem. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Eg har Å i etternamn og Ø i stadsnamn, måtte bytte det ut med AA og OE på Play.com, aldri vore noko problem. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 Da er WAR bestilt, får håpe alt går etter planen nå :o Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ah. Beklager.. Eg forstod ikkje at det var slik adresse du meinte Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Flyttet nettopp til et ø-sted, og nå da jeg skulle bestille et spill syntes ikke Play at "ø" var en ordentlig bokstav. Da ble det "o". Såpass talent forventer jeg tross alt av Posten at jeg stoler på at den kommer fram. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Så lenge postnummeret er riktig så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal komme fram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå