schedde Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg vet dette sannsynligvis er et ganske dumt spørsmål, men jeg stiller det likevel. Når man har en relativt bra kameramobil og kan filme ålreite videoklipp på konserter/etc med mobilen, er det sånn at utrolig høy lyd vil ødelegge mikrofonen? Alle vet jo at lyden bare blir skurr og bæsj på selve videoen, men jeg lurer bare på om et så høyt volum vil skade mikrofonen. Noen som vet? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Mikrofonen er elektronisk, så lyd vil ikke ødlegge den. Lenke til kommentar
schedde Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Hehe, kall meg gjerne dum, men kan du forklare det? =) Nå ble jeg nysgjerrig her.. hvordan kan den være elektronisk? Rettere sagt: Ikke hvordan, men hva menes med det? Endret 6. desember 2008 av schedde Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Vel, du har en "dings" som reagerer på lydbølgene, men som da også forandrer magnetfeltet og da den elektroniske strømmen. Denne strømmen blir så registert, og når den kommer ut "på andre siden"/høyttaleren er signalene/bølgene motsatt av hva de var da kommer inn . En mikrofon er altså en "omvendt høyttaler". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå