Kadra kadabra Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg har en litt eldre pc med 128MB SD-RAM. Men det jeg er usikker på, (har faktisk ikke husket å sjekke i bios), er hva slags ram-brikke som sitter inni pc'en. Det er en Mitsubishi RAM-brikke, med følgende tekst på klistremerket: TW PC102MD... PC103-DU128 ME0000489715 Hva betyr det? Er dette 100MHz eller 133MHz Ram? Eller noe annet? Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Det er en 100mhz-brikke. Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Takk! Men..hvordan så du det? Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Hei, jeg skal altså kjøpe en til brikke da..kom på at jeg da bør vel vite hva CAS er? ECC er det vel ikke? Men vet noen hvordan kan jeg få vite alt dette? En av de tallrekkene er vel noe kode man kan sjekke et eller annet sted på nettet? Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 Herregud..hjelp meg!!?!?! :o Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Er dette innlegget seriøst? Hvis det er det, gi mer info om maskinen din! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Herregud..hjelp meg!!?!?! :o tror ikke han har internett Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Innelegget er dønn seriøst. Problemet er bare at det meste som er i maskinen er gått ut av produksjon. Mitsubishi produserer jo ikke ram-brikker for konsumenter lenger (så vidt jeg vet) og de har tatt ned infosiden sin om disse brikkene også. Det er altså en 128mb brikke. Hovedkortet må jeg sjekke imorgen. Sitter to svært gamle (digre) Scsi-harddisker og en ultra2 scsi-kontroller Fast videoredigeringskort (utrolig bra kort i sin tid) NT4 Men hvorfor vil du vite mer om maskinen? Jeg vil bare vite hva slags ram dette er. Om det er 100mhz ram, så kan jeg vel kjøpe en 133mhz brikke og sette i? Eller var det slik at det da blir konflikt fordi de to brikken har forskjellig hastighet? (Skal sjekke i bios imorgen) Jeg har kjøpt internet hjemme takk!! Holder på å laste ned hele internettet akkurat nå :-? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Oki. Ja, du kan bruke hvilken som helst SDRAM minnebrikke du vil, så lenge den ikke bruker 66MHz busshastighet. Da vil det nok ordne seg da. Du var litt uklar i problemstillingen tidligere bare... :smile: Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det er nok ikke ECC på en så gammel maskin. 100mhz brikke er den du burde kjøpe. Lenke til kommentar
Kadra kadabra Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Oki, nå er jeg forvirret! Jeg regner egentlig med at det er viktig å kjøpe 100mhz og ikke 133mhz, fordi det var sånt man ble advart om tidligere. MEN, det var vel ikke slik at hele problemet egentlib ble løst om man satte ned 133-brikken i bios? Eller er det bare ønsketenkning? Grunnen til at jeg fortsatt stiller spm i stedet for å kjøpe 100-brikken er at 133 er billigere (tror jeg)! AmdGuru, gidder du å gi klarhet i det? Og jeg lurer fortsatt på hvordan man leser på klistremerket på brikken at det er en 100mhz Lenke til kommentar
thoering Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 PC133 fungerer fint. Den stilles automatisk til spesifikasjoner hk takler. Kjøp det du. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 PC133 fungerer fint. Den stilles automatisk til spesifikasjoner hk takler. Kjøp det du. han har helt rett jeg har kjørt både 100 mhz og 133 mhz ram brikker samtidig på et gammel p2b hovedkort og har aldri hørt at det ikke skal funke med to forskjellige hastigheter uansett hovedkort så lenge brikkene er kjappere enn hovedkortet, med mindre du kjører ddr ram da men det er noe helt annet så ikke tenk på det Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Du kan bruke 133mhz også. Den stilles automatisk ned hvis den andre brikken kjører på 100mhz. Og ECC trenger du ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå