isaac elric Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 It's not a matter of need, it's a matter of want. word Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Gaver? Ja, takk! Synes det er koselig å gi og få julegaver. Kjøper kun til de nærmeste. Trenger ikke få, men tar gjerne i mot. Lenke til kommentar
spellbound Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Hei. Etter lang og intens tenking over hva som burde stå på ønskelisten min denne jula, kom jeg fram til at jeg har alt jeg trenger egentlig. Det hadde selvsagt vært kjekt med nye bukser eller ullsokker, men så kom jeg på at jeg er såppas heldig å bo i Norge, noe som gjør at jeg har en økonomi som tillater meg å kunne kjøpe disse varene. Etter å ha tenkt videre, så fant jeg ut at det heller hadde vært lurere å donere alle pengene som skulle gått til julegaver, til et veldedig formål heller. Er det noen andre som føler det slikt? At vi i Norge har det såppas bra, at vi egentlig ikke trenger unødvendige julegaver? Jeg føler det overhodet ikke slik. Poenget med julen er å kose seg, feire at vi er i den mørkeste tiden på året sammen med de nærmeste. Dermed gir man gaver til hverandre. Ikke fordi man lever på sultegrensen, men fordi det er kos og hygge. Det er ikke alt her i verden man gjør for å opperettholde de rent fysiske livsfunksjoner. Man kan ikke styre livet sitt etter hvor mange her i verden som har det jævligere enn en selv. Tviler på at de får det bedre dersom du gir avkall på dine julegaver. Dette vitner om naiv og krampaktig tankegang. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Har i det siste tenkt en del på julen, og funnet frem til at det med gaver er bare stress. Hele familien har det vi trenger, og ingen riktig vet hva en ønsker seg (meg inkl.). Allikevel, siden tradisjonen sier det, regner man med at man må kjøpe/lage/gi noe. Ja, selvsagt er det koselig å få en hyggelig gave. Og selvsagt er det koselig å gi noe man ser andre blir glad for. Men jeg trenger det ikke! Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Stress. Mas. Tvang. Alle forventer å få en gave. Alle forventer deg å gi en gave. Om du ikke gjør det, får du negative kommentarer og blikk. Holdningen blir negativ, og man ødelegger kontakten man har med folk. Gaver til jul er ikke lenger for å være snill, men fordi man må. I år sender jeg penger. Ferdig med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå